jasné, že si to každý robí doma podľa vlastných predstáv a tomu aj zodpovedá výsledok, na všetko existujú presné postupy, ich nedodržanie má niekedy katastrofálne výsledky, napr. zničený rám
18.02.2019 - 19:53:45
01
ako vidim si dobry teoretik, nechapem ako mozem znicit ram ked pouzijem vazelinu... ako chapem ked ide o to ked zamenis mineralny olej za brzdovu kvapalinu pripadne naopak... ale riesit ci dat loctite alebo vazelinu mi pride scestne... chcel som vediet iba s cim je mensia sanca na pukanie...
18.02.2019 - 19:57:41
00
keď dáš vazelínu namiesto lepidla umožníš pressfitu aby sa hýbal, keď sa bude hýbať jednak zničíš ložiská, ale čo je horšie postupne vyšúchaš v klietke priestor ktorý tam predtým nebol, zmeníš tvar a rozmery klietky, a na karbónovom ráme to môže ísť veľmi rýchlo, práve preto sa Pressfit lepí, aby zostal presne v správnej polohe a nehýbal sa pri každom stupení na pedál
18.02.2019 - 20:06:19
02
noooo, presne na to som sa pytal... :) dakujem
pri hlinikovom mi ale nepride ze vysuchas v rame kvazi vacsiu klietku (pri carbone dam na tvoju radu}, to skor znicis misku lozisiek,.. s tym lepenim mi to vzdy praskalo, prislo mi ze sa to uvolnilo... pri hlinikovom nemam problem s vazelinou...
18.02.2019 - 20:13:10
00
Preto je to paveda, že keď to prilepíš málo, hýbe sa to, keď to prilepíš moc, tiež môžeš poškodiť rám... práve preto je toľko problémov s Pressfitmi, že málokto to vie urobiť poriadne. Klobúk dole pred všetkými, ktorí to vedia urobiť správne. Tých lepidiel je toľko, že sa v tom ani ... nevyzná. Asi aj preto sa pomaličky zasa vracajú do módy závity.

Prílohy:

DSC02077-copy.jpg
DSC02077-copy.jpg 208.69 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil bmprsvz7777 dňa 18.02.2019 - 20:40:56, celkovo upravené 1 krát.

18.02.2019 - 20:33:10
00
to lepidlo beriem.... ale lisovat to staci urcite so zavitovou tycou a podlozkami, ved dalej ako po hranu ramu to nepojde :P
18.02.2019 - 20:36:56
00
lepidlo? naco? prijemnu zabavu pri vymene a naslednom cisteni. vzdy som videl vo videach (aj mne tak bol lisovany) len s vazelinou - aby nepukalo pouziva sa seda - najdes urcite co je to zac.
nechapem preco sa z pressfitu robi take peklo. vraj to rychlo odchadza - no neviem - rozdiel je len v sposobe montaze. mozno ked sa kupuje ten 10€ od shimana. nevidim tam ziaden rozdiel oproti BSA okrem zavitu. jeden mam plastovy v karbonovom rame, druhy hlinikovy v ocelovom rame a no problemo. a ten v karbone zazil teda vselico (uz pomaly aj ten v oceli).
18.02.2019 - 20:56:45
03
Mne osobne sa osvedčilo na GXP pressfite rozobrať prachovky, natlačiť doplna kvalitnou vazelínou a až potom nalisovať.
Na pressfite mi vadí akurát to hlušenie kladivom do rámu, obvykle mám problém vymlátiť to bez pomoci druhej osoby.
18.02.2019 - 21:01:24
00
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/zee-m640/BB-MT500-PA.html
V shimano manualoch nespomínajú žiadne lepidlo ani vazelinu. Osobne tam trochu vazeliny pre dobrý pocit dávam ale podstatne je to poriadne vyčistiť.
18.02.2019 - 21:34:55
00
Pisete o rozdiele v montazi do carbonoveho a hlinikoveho ramu. Ale nedavaju sa do stredov carbonovych ramov hlinikove vlozky? Nie je to potom jedno?
18.02.2019 - 21:56:15
00
nedavaju - aj loziska hlavoveho zlozenia mam priamo v karbone.
18.02.2019 - 22:13:10
01
v hlinokovom rame by som skorej odporucil dat vazelinu... zamedzi to pukaniu a aj zapeceniu ramu spolu s hlinikovymi miskami, teda ja som mal race face hlinikove, sram gxp bohuzial uz iba plastove misky....
ale v carbone netusim, preto som sa pytal....
18.02.2019 - 22:28:32
00
Ja v Carbone použivam túto redukciu ktorú nalepím jemna vrstva epoxidoveho lepidla nalisujem a potom už iba našrubujem misky shimano. Nikdy to nepukalo, nepraskalo ,super vec ale aj tak by som prijal niečo v celku kde si budem vyberať meniť ložiska bežne dostupné.

Prílohy:

Screenshot_20190219-064815.jpg
Screenshot_20190219-064815.jpg 82.17 KiB thumb_up0thumb_down

19.02.2019 - 06:52:58
00
Zaujímavo to poriešila firma bbinfinite, ktorá jednoducho všetko zalisovala dokopy a hotovo. Namiesto pressfitu je jeden valček ktorý sa vlepí do klietky, životnosť je 10000 km. Lepidlo je súčasťou balenia. Vyberá sa to pneumatickým kladivom.

Prílohy:

BB92-GX-RD-black_2048x2048.jpg
BB92-GX-RD-black_2048x2048.jpg 22.77 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil bmprsvz7777 dňa 20.02.2019 - 07:35:36, celkovo upravené 1 krát.

20.02.2019 - 04:17:28
00
Zlaté závity. Nič netreba trieskat kladivom 😂
20.02.2019 - 06:19:30
01
keyboard_arrow_up