StanoLevice
Mesto: Levice
Založený: 15.06.2015
Príspevky: 657
Odjazdené '24:
1 709 km
každý kus cesty, každý výtlk, každá jama na ceste je originál, každý výjazd je originál, lebo aj na známej ceste kde poznáte všetky jamy, nie vždy sa podarí, alebo dopravná situácia dovolí rovnaký vyhýbací manéver. Teraz na jar na niektorých miestach nie je krajnica to najbezpečnejšie miesto na jazdu kvôli zbytkom posypového materiálu (niekde je toho aj 5-10cm na výšku), preto je lepšie obchádzať v ľavo,ale celé je to o premávke. Osobne si myslím, že sledovanie prichádzajúcich vozidiel zo zadu, je veľa krát dôležitejšie, ako to čo sa deje pred cyklistom. Časom si človek vybuduje odhad a zo zvuku prichádzajúceho vozidla sa skoro vždy prezradí úmysel vodiča. Ak nepodradí, nezníži rýchlosť, skoro vždy znamená že bude predbiehať, vtedy sa stáva dôležité to čo je pred cyklistom a ak ide v protismere nákladné auto, alebo kamión a ste na okresnej ceste, je isté že budete predídený na tesno. Otázka, čo vtedy? Každý sa s tým vyrovná po svojom, nechcem mudrovať. Viac krát som sa snažil rukou naznačiť aby spomalil ten čo ide zo zadu, hlavne keď nevidí na horizont,alebo do zákruty, väčšinou to ignorujú a sťahujem sa. Ak som vytočený a je to auto ešte dostatočne ďaleko (keď by mal nasledovať stret dvoch nákladných áut na mojej úrovni), idem ďalej od kraja cca 1,5 m ,hlavne keď je cesta,krajnica v zlom stave , skoro vždy to zaberie, auto podradí a vtedy viem že ma registruje.
Ak sú na ceste v dráhe cyklistu jamy, výtlky, odporúčam už v dostatočnom predstihu začať obchádzať, lebo prudká zmena smeru na poslednú chvíľu nemusí mať šťastné ukončenie a tým naznačíte vodičovi za vami že niečo obchádzate...ale nájdu sa aj takí čo Vás upracú..