zihadlo 5 má 5 r od posledného repasu, ale nebola jazdená až tak často
08.02.2019 - 13:09:09
00
este dam otazocku ,ked mam na nohach vidlice osnovu na sag pre 170 aj 180mm ,-momentalny je 170 ,kupil by som debon na 180 mm ,zvysil by som tym zdvih bez potreby niecoho dalsieho do vidlice ?
08.02.2019 - 13:40:55
00
toto iste som riesil na jesen - bolo mi povedane, ze nic viac netreba (ale na 100% to zistim az o mesiac, ked budem robit vymenu)
08.02.2019 - 13:45:19
01
Ja som zvysoval zo 150 na 160, tiez som mal dve osnovy. Tycka debonu je o 1cm dlhsia ako bola tycka AirShaftu a ta urcovala zdvih. Tycka v druhej nohe nemala doraz na tych 150. Mal by si to mat rovnako. Ked budes kupovat ten debon 180 konkretne na tvoju vidlu, nemal by si potrebovat uz nic dalsie.
08.02.2019 - 13:49:09
01
ano airshaft urcuje velkost zdvihu, nic ine uz netreba
08.02.2019 - 13:56:17
02
zihadlo 5 napísal:
kto si myslí ze netreba servis vidlice... tu su foto 4r sidky..
od nova skoro žiadny olej v nohách, po kupe Rokšrotu určite urobiť rozborku a doliať!!!
z blata a prachu brusna pasta....

Dost smutne, ja mam svoju rebu takmer 7 rokov, minulu sezonu som s nou odjazdil cez 9000km, robim na nej pravidelny servis a vyzera ako nova, na vnutornych nohach nemam ani jeden skrabanec. Takto znicit dobru vidlicu :(
08.02.2019 - 15:40:36
01
Ahojte, chcel by som sa s vami podeliť o servisovanie teleskopiek KS lev a KS lev integra.
Obidve mali rovnaký problém a to zanáranie cca 3cm pri vysunutí do hornej polohy. Rok výroby je cca 2015 a tlakujú sa len od sedla pumpičkou.
Najväčším problémom týchto teleskopiek je nemožnosť zohnať tesnenie , pretož pri servise sa mení celý vnútorný cartridž( píš ako počuješ)?a servis v Slovkolexe stojî cca 90€, čo som počul.Tak som ich rozobral a zistil som, že v obidvoch bolo málo oleja( ten sa za to obdobie pomaly dostal von) a olej bol skoro čierny. Po vyčistení som dolial olej , natlakoval a fungujú tak , ako nové. Je potrebné urobit dva " fórichtungy"- pomôcky a to na uchytenie tela teleskopky pri demontáži a tiež na uchytenie piestnice , ktorá chodí vo vnútornom valci.
Obidve pomôcky je možné urobiť z dreva.
Pri práci som zabudol urobiť fotodokumentáciu.
Tak som zvedavý , ako dlho vydržia fungovať po repase.
08.02.2019 - 20:12:46
00
taka otazocka pre istotu: robim cistenie a vymenu oleja v spodnych nohach na REBE 2013ke (29inch solo air 100mm zdvih). Z nohy od reboundu vytieklo 6ml zltkasteho oleja, z nohy od brzdy 8ml cerveneho oleja (zdal sa mi malinko hustejsi). Oleje oba ako nove, vnutorne nohy ako nove. Vo vonkajsich nohach ziaden bordel, len bolo treba vyzmykat molitanove kruzky pod prachovkami. Bal som sa co bude, robil som to 1.x od kupy 2nd hand biku, dal som na nom (len za sucha) 2 sezony a uzkostlivo vidlu cistil a potom sprayoval silikonovym olejom. Bike moze mat od nova celkovo cca 3000 - 4000km. Predavajuci vravel, ze vidla este nebola servisovana, ale bol to sprostredkovany predaj cez cykloshop, takze mozno servis robeny bol, ale shop (predavajuci) o tom nevedel. Kazdopadne prijemne prekvapenie pre mna, vidla ma maly vakel v puzdrach, tak som cakal nejake opotrebenie vn. noh, ale nastastie opotrebenie nulove.
OTAZKA NA VAS: Preco boli vo vidle dva rozne oleje? Mam takyto navod, kde dava do kazdej nohy 5ml 5W oleja (vid link na youtube). Mam dat normalne ako je vo videu 5w po 5ml do kazdej nohy, alebo nie? Uz som si davnejsie robil servis na Recone 351 26inch 2007ke a daval som rovnaky olej a rovnake mnozstvo do oboch noh. Idem to spravit podla videa, dufam, ze to tak ma byt, nechce sa mi to robit zbytocne 2x. Dik
https://www.youtube.com/watch?v=b38JgjSEH6Y
09.02.2019 - 15:14:24
00
Tak dnes som konecne otvoril olejovu patronu zo 6rocnej vidlice Epicon Tad.Pekne cierny olej. Vonkajcie nohy su v poriadku, ziadne vysuchanie. Aj vnutorna vazelina bola celkom cista, akurat jemny bordel pod guferami. Inak vidlu cistim kazdorocne, len tu patronu som rozoberal po prvy krat. Stare gufera som nevedel vypacit ani za toho Oneho....tak som ich nechal tak. Su tam este seriove a tie nemaju vo vnutry pruzinku na stiahnutie tesnenia. Mam novsie a tie maju aj vo vnutri. Asi vezmem do servisu monoblok nech mi to vymenia.

Prílohy:

20190209_190320.jpg
20190209_190320.jpg 630.27 KiB thumb_up0thumb_down

09.02.2019 - 20:04:22
00
Nakoniec som vymenil aj gufera. Von isli lahko (pisal som, ze nesli, lebo som mal na ***** nacinie), len kym som nasadil nove som myslel ,ze sa doseriem😂. Doteraz ma bolia prsty.

Prílohy:

20190211_104315.jpg
20190211_104315.jpg 1.01 MiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil Lelo dňa 11.02.2019 - 18:07:29, celkovo upravené 2 krát.

11.02.2019 - 12:59:28
00
Pokial casto pouzivas TAD, tak si hned mohol zhodit aj to tesnenie na plastovom stupli, co je na strune v TAD patrone. By si mal neomedzenu regulaciu zdvihu. Okrem kopcov sa to hodi aj pri preprave autom.

Lelo napísal:
Aj vnutorna vazelina bola celkom cista, akurat jemny bordel pod guferami.

To este nemas prerobene na olej? :)
11.02.2019 - 13:52:20
00
No packu som zhodil minuly rok, takze chodim na max zvihu tj. 150mm. Ked som to mal rozobrate tak som dal do noh aj olej. Dufam ze to nenarobi sarapatu bo na cehunskom bikefore pisali, ze im tlmiaca patrona nasavala olej.
11.02.2019 - 14:04:18
00
nema nahodou niekdo skusenost so starsou vidlicou manitou nixon rok tusim 2005 chcem ju vycistit ale manual som nenasiel... vidlica ma ventil na vzduch zo spodu
19.02.2019 - 16:37:39
00
Prosim o radu.... Vnutorne nohy cistite pred naliatim oleja nejakym petrolejom alebo dacim inym?? na nete som videl jak tam typek daval na precistenie petrolej... dik
20.02.2019 - 11:13:13
00
Izopropyl alkohol
20.02.2019 - 14:28:04
04
keyboard_arrow_up