Ja blik ano :)
23.02.2019 - 02:19:12
00
Ja neblikam
23.02.2019 - 02:21:27
00
to blikanie chcem ja osobne na cestak aby ma videlo z dialky. blikam vzdy aj cez den. tych 10% asi staci. to je teoretickych 160 lumenov. tak ako to je teraz ze to slabo svieti plynule to nema vyznam nosit cez den, lebo to ziadny sofer neuvidi. pre mna by bolo idealne> blikanie, stale svetlo slabe, stredne, 80 a 100% resp tak nejak.
23.02.2019 - 08:01:35
00
Len to pekne odladte, nech si na jesen objednam vymakane svetlo ;-)
23.02.2019 - 08:21:04
02
"blikajuce" svetlo na svietenie si? Uz ste to niekto skusali? lebo ja si realne moc neviem predstavit ze je to prijemne na oci a celkovo. Osobne blikanie pouzivam ked ja vidim bez svetla ale chcem aby ma ini videli a aby to vydrzalo co najdlhsie - sero, osvetlene mesto....
23.02.2019 - 09:12:57
00
tie casy ked bol solarstorm sleha su uz asi davno prec :D
blikanie je podla mna na nic pre bikera ale skor si ta vsimnu protiiduci asi
23.02.2019 - 10:28:54
00
Blikanie bolo dobre v casoch, ked boli svetla slabe .. viete si predstavit, ze by jazdili auta s blikajucimi svetlami ? Resp. motorky, aby sme mali dobre porovnanie. Blika sa , ked je nieco velmi dolezite, policia , sanitka, niekto stoji , nieco sa stalo.. proste varovanie. Vsetko ostatne, ked je svetlo dostatocne silne je nielen kontraproduktivne, ale vyslovene zle a casto aj nebezpecne. To iste vzadu, ak je silna blikacka a do stran, nie je potrebne blikanie .. v Rakusku je to vraj aj zakazane. Okrem toho je to velmi neprijemne pre vnimanie svetla. Takze male slabsie blikacky dajme tomu, ale toto nie .. a ten pulz ak ide max. silou, je to peklo .. nieraz stretavam na hradzi takych expertov, niekedy aj cez ma to skoro zostreli, sa bieleho dna uz sa mi stalo asi 1-2x, ze som nic nevidel. Pri autach sa nemoze len tak mat barsjake svetlo, musi byt nastavene, inak hrozi strata STK a ma to svoje dovody. A tieto ledky uz su tak silne ako auto svetla ale ziadne pravidla, nic. Vsak ono to imho za cas dojde do legislativy a extremistov - blikacov budu brat rovno kuklaci :D
23.02.2019 - 10:38:06
01
Vzadu vzdy iba blikam, a to aj v Rakusku. Fakt sa mi nechce to svetlo nabijat po kazdom vyjazde.
23.02.2019 - 10:50:31
00
Na žiletku používam blikačku ako denné svietenie, aby ma protiidúce autá skorej zbadali a nezostrelili.Podľa reakcií šoférov usudzujem, že to funguje Ale podľa mňa bohate stačí 30-50 lm. Silnejšie nie je potrebné. Takisto frekvencia 2-3x za sec. stačí, rýchlejší stroboskop je už nepríjemný.
23.02.2019 - 10:51:10
03
tak ked sa to tu rozpisalo nakoniec o blikackach :D raz som tak cital (neviem uz co to bolo za zdroj, ci prieskum, alebo kontrolovany "vyskum") - sofer skor spozoruje blikacie svetlo/zaregistruje ho, ci uz vo dne alebo v noci.
Hlavne v noci ale nastavaju 2 problemy.
1) Vela soferom je to "pocitovo" neprijemne. Tuna myslimze velmi zalezi od sily a nastavenia svetla, krava preblikajuca ako stroboskop na stovky lumenov a bez orezaneho vrchu, idealne nastavena do oci okoloiducim ludom..... rozbit to tym ignorantom co to pouzivaju o ich dutu hlavu. Naproti tomu, hlavne cez den/vecer, rozumne blikanie je vcelku vpohode, podla mna neprekaza. Imo frekvencia pod 5Hz a ako bonfo pisal, 30-50lm. Silnym, 100lm zadnym laserove blikackam a podobnym veciam fakt nerozumiem....
2) v tme, ak je len blikajuce svetlo, tak vela soferov tahsie odhadovalo/tvdrilo ze sa im tahsie odhaduje vzdialenost k blikackam oproti k stale svietiacim. Toto sa myslimze da vcelku vpohode doriesit ak je rozumna blikacka a clovek ma viditelne/reflexne oblecenie - v tom pripade sofer zaregistruje idealne skorej ako na dohlad reflektorov (co je menej ako ?300m?) blikacku a ked dojde na dohlad reflektorov tak zafunguju reflexne prvky na odhad vzdialenosti.

celkovo vychadzalo najrozumnejsie kombinacia staleho svietenia + rozumna blikacka - takto sofer skorej zaregistruje ze tam je nieco pohybujuce sa a trvalym svetlom vie dobre odhadnut vzdialenost.

cim dalej tym viac sa riesia aj osvetlenia bikov v zakonoch niektorych krajin. Nepamatam si uz presne ako je to v Nemecku, ale par rokov sa minimalne hovori o nekompromisnom zavedeni StVZO svetiel - podmienky a obmedzenia na velkost (uhol) kuzela, svietivosti, bocnu viditelnost, kvalitu uchytenia. Zatial sa myslimze stale toleruju aj "rozumne", nie StVZO svetla.... Inak povedane, aby sa nestalo, ze nejaky dobrak vypali oci solarstormom na helme. Bohuzial, takychto svetiel je na trhu strasne malo - bud chyba horne orezanie kuzela alebo bocna viditelnost. O "certifikovanych" StVZO na mtb pouzitie, ale aj na cestnu cyklistiku (nie mestske prisvietenie si) ani nevravim.

Vacsina StVZO svetiel je na dynama, alebo tuskove baterky a casto tie co su na 18650 baterky su len na integrovane/nevymenitelne - to je skoda pre mna, ale mnohym ludom vyhovuje. Napr. dost sa mi paci co je Fenix BC21R - ma orezanie kuzela a 800lm. Na hard-core MTB a downhill malo, ale pre bezneho Jozka na XC, jazdu cez les a pod. je to dost, a ma dobry kuzel aby neoslepoval. Bohuzial, baterka je pajkovana :(.

IDVert3X nemas nahodou zdroj na orezany opticky kuzel, ktory by pasoval do tohto svetla? Potom by toto bolo fakt super svetlo na bike.
23.02.2019 - 11:56:21
00
( PRÍSPEVOK VYMAZANÝ )

Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.


Naposledy upravil IDVert3X dňa 24.06.2019 - 19:12:21, celkovo upravené 1 krát.

23.02.2019 - 13:31:32
00
nom, moje poziadavky su:
18650 vymenitelna baterka (je mi jedno ci 1/2/4)
dlha vydrz hlavne na modoch okolo 50-150lm (mal som fenix E35 kym mi ho necorkli - 50lm ~40h, 150lm ~11h, ale nikdy som to nemeral ale asi moze byt +- realna - chcel by som vydrz +- takuto na 1 baterku - i.e. +-2x tolko s 2 baterkami)
nejaky blikackovy mod (do tych 50lm s frekvenciou co nesposobuje psycho stavy, coz je asi tak 1-3Hz, ak by bol navod s technikou v rozumnej cene tak preprogramovanie by mi nevadilo) pre ultra-dlhu/emergency vydrz ale s tym ze budem dobre videny
orezany kuzel, idealne keby to ma aj "bocnu" viditelnost pozadovanu StVZO
vode-odolna - prezije aj silnu burku na biku bez najmensej ujmy.
nice to have - nejake silnejsie mody na les, mimo cesty - myslimze viac ako (realnych) 300-500lm je pre mna len bonus navyse.
vsetky ostatne ficurky su len bonusom.

vies o niecom (idealne do 50e, ale aj vo vseobecnosti)? alebo aspon nieco co by sa dalo upravit aby splnalo?
ten fenix nesplnal to orezanie + nemal pouzitelny blikajuci mod, ale tak s dobrou vydrzou na mode s nizkym vykonom by to nevadilo.
Veci ako fenix bt30r a podobne, zacinaju na pre mna vysokych modoch s pre mna kratkou vydrzou (na 2 baterky) a blikanie na 200lm mi pride strasne vela.

(p.s., viem ze vydrz 11h a pod nie je na konstantnych 150lm, a pod.)
23.02.2019 - 13:58:16
00
( PRÍSPEVOK VYMAZANÝ )

Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.


Naposledy upravil IDVert3X dňa 24.06.2019 - 19:12:13, celkovo upravené 1 krát.

23.02.2019 - 14:05:34
00
Rozhodol som sa na niektoré baterky čo mám doma vymeniť driver za ten z BLF A6 len chcem zároveň aj vymeniť pôvodne led-ky. Vie mi niekto poradiť link ktoré led a odkiaľ objednať? Na Ali je množstvo akože Cree Xp-l ale neviem či sú originál prípadne rada na iný typ ako XP-L V6.
23.02.2019 - 14:55:50
00
Cez deň, skoro ráno a podvečer používam Lezyne Zero Drive svetlá a už dlhšie zásadne neblikám. Vzadu mi stačí 15lm, vpredu 40lm - cez deň viditeľné už z diaľky, niekedy viac ako trápne domontované najlacnejšie LED svetielká na aute (v naozaj silnej hmle môžem pridať vzadu na 25lm a vpredu na 80lm). V noci si vzadu vystačím s 5lm a aj tak mám pocit, že ak pôjde za mnou dlhšie auto, tak to môže byť šoférovi nepríjemné.
23.02.2019 - 18:54:51
00
keyboard_arrow_up