S tym komfortom si dovolim nesuhlasit. Mam cross s 47mm plastami a kvalitnou vzduchovou vidlou a neverim, ze gravel na tenkych plastoch a pevnou vidlou (hoci aj karbonovou) ti poskytne porovnatelny komfort. A pre mna osobne je toto dost dost dolezite. Ale 100 ludi 100 chuti.
08.03.2019 - 11:18:03
00
Pridam iny, mozno zaujimavy postreh.
Ja mam cross bicykel z tych lepsich a cestak z tych horsich. Cross ma nieco pod 13kg a cestak tiez tak nejako (20 rocny ocelovy). Nemozem povedat, ze som na cestaku ovela rychlejsi. Na ceste ano, ale iba trosku. Urcite to nie je nieco co sa mozno ocakava, ze zrazu pojde clovek o +5km/h viac. Vacsinu naj casov na Strava segmentoch mam na crosse. Aj kvoli tomu ze s nim jazdim ovela viac a aj kvoli tomu, ze nakoniec vzdy o osobnom rekorde na ceste rozhodne smer a rychlost vetra. Na cestaku mam 25mm plaste, na crosse 42mm relativne hladke (teraz v zime s dezenom). V kopcoch je asi jedno na com idem, tam je to kvoli vahe narovnako.
Cize ked to zhrniem, asi je to o vahe bicykla a nie o geometrii. Teda gravel s vahou pod 10 musi byt v kopcoch rychlejsi ako cross, ale nie kvoli tomu ze je gravel a ma inu geometriu, ale ze je lahsi. Na rovinke mozno cakat ze gravel bude rychlejsi, ale ze by to bolo o velmi vela, to by som neocakaval. Dodam, ze som minuly rok najazdil cca 5500km, teda nie je to len odhad po par jazdach. O mnohom rozhoduje kondicka.

Som si isty, ze s gravelom sa da zdolat aj narocny teren. Toho sa netreba bat. Vravim to kvoli tomu, ze viem kde vsade som bol s tym starym cestakom. Cross som kupil az ked som uz prilis casto rozsekaval duse na cestaku v terene po statocnom navyseni mojej hmotnosti :-)
Preto som presiel na Cross. Ten mi dava moznost povedat si kedykolvek, ze teraz odbocim do lesa a nepojdem po asfaltke. Gravel bude mat rovnaku vyhodu.
08.03.2019 - 11:18:10
00
martinres Suntour Nex ktoru mas na fotke je otrasna vidla, to by som radsej isiel aj do cinskeho karbonu, usetris hned 2 kg vahy a s kvalitnou 2'' pneu vpredu to moze byt o dost lepsie ako s Nex

a ked chces jazdit s krosom aj vela po asfalte tak remote lockout vidly je nutnost, ak nemas tak stracas par km/h


Naposledy upravil elpha dňa 08.03.2019 - 12:42:33, celkovo upravené 1 krát.

08.03.2019 - 12:20:01
02
Kupoval som ho preto, ze som dlhe roky na bike nemal cas (ciastocne vyhovorka, samozrejme), chcel som "nieco medzi MTB a cestakom" a netusil som vtedy, ze kategoria gravel existuje. Ani ze existuju taketo fora, kde by som si vopred mohol zistit viac :-)
Jazdim pre radost a proti stresu a aby som nieco okolo seba videl - prave preto ta poznamka o tom, ze chcem prejst za rovnaky cas vacsiu vzdialenost. Dam potom vediet aky je ten rozdiel v komforte, az na graveli nieco najazdim.

imajoros napísal:
Tak jasne, ked chces na biku makat a prejst vela km tak preco si kupovat cross? Ja vnimam pojem 'osamely karpatsky jazdec' ako cloveka ktory chodi na biku do prirody aby vyvetral hlavu, dal nejake pivko na Bielom Krizi, aby hravo zvladal asfaltky + lahky teren. Mna osobne vobec nestve, ze ma predbehne sem tam nejaky ziletkar. Vsetko je to o tom co jazdis a ake mas ambicie.
08.03.2019 - 12:33:28
00
Daj potom vediet aj to, ci sa naozaj dostanes zmysluplne vzdialenostne dalej na graveli za dany cas, ktory si spominal. Nie ze by som pochyboval ze gravel bude rychlejsi, akurat len ze mne vychadza ze to bude tak par km za hodinu. Tak tri styri. Ak teda ostanes na rovnakej kondicke. T.j. az tak velmi daleko asi nezajdes :-)
Naschval som pozrel jeden vcelku rovny cca 3 km asfaltovy segment, kde som nedavno siel na cestaku a mal som dobry vietor. A aj som makal. Stale tam mam lepsi cas na crosse. Premierky nieco tesne pod 40km/h. Ale to mozno len ja som nejaky cudny invariantny cyklista, ktory ide rovnako na hocijakom bicykli :-D Asi sa potvrdzuje, ze cim tazsi jazdec, tym je bicykel zanedbatelnejsi.
08.03.2019 - 13:29:52
02
Tak Suntour NEX ti vela pohodlia neposkytne. Cize tuna by som ziadne zavery nerobil. To uz radsej pevnu vidlu a o 2kg lahsi bike.
08.03.2019 - 20:26:08
00
Moj Focus je cyklocroska, veľmi blízka gravelu, takže pridám skúsenosti po dvoch rokoch jazdenia pri prechode z trekingového. Zmenu z odpruženej vidlice na karbonovú som na bežnej ceste veľmi nepocítil, lebo aj tak som mal väčšinou nastavený lock. Naopak, pri zjazdoch po štrkových cestách som získal väčšiu istotu. Neskôr som skúsil aj zjazdy po hladkých lesných cestičkách a dá sa to. Vďaka tej pevnej vidlici a malej váhe tak nejak lepšie precítim ten povrch, ale treba si dať pozor na skaly :) Trekingové aj cyklokrosové pneu mali pôvodne šírku 35, ale časté defekty a rýchle opotrebovanie plášťov. Po experimentoch som skončil na 28 Continental Gator Hardshell, ktoré sú dostatočne spoľahlivé, bez defektov a aj rýchle, len sa treba vyhýbať blatu (tento rok mám pripravené 28 GP 5000, tak som zvedavý). Moja zadnica veľmi pocítila zmenu sedačky. To, čo sa tvári ako mäkké, nemusí byť pohodlné aj po 50-tich km. Skôr naopak (asi aj vďaka zmene posedu), ale ak je možnosť, treba si vyskúšať rôzne sedačky (toto nebýva lacná záležitosť, ale v kategórii bikov okolo 1500 už bývajú veľmi slušné kusy). Viac môžeme niekedy prebrať napr. na kofole na Bielom kríži alebo v Zapadnutom kúte na stretnutí "Osamelých Malokarpatských jazdcov" (ale neviem,či to nebude proti samotnému princípu :)).
Btw. Nechystá sa niekto na cyklomaratón ?
08.03.2019 - 23:52:03
00
Logicky ked si jazdil na len 35mm plastoch a s uzamknutou vidlou na crosse - prechod na gravel nebude velka zmena. Kvalitny cross ma povacsinou plaste 42-44mm a kvalitnu vzduchovu vidlu a tam by si urcite citil vacsie pohodlie a istotu pri zjazdoch lesnymi cestickami.
09.03.2019 - 08:51:03
00
Dalsia otazka je: preco na 35mm plastoch si mal casto defekty a rychlo sa ti opotrebovali a na 28mm nie? Tie 35ky bol asi nejaky low-cost ci? Ja mam 47mm Smart Sam a po roku jazdenia asfaltu opotrebovanie minimalne a defekty - 0.
09.03.2019 - 08:54:48
00
Pneu Smart Sam, možno náhoda, možno nie, ale odkedy mám Conti, tak defekty nemám (3500km za minulý rok)
09.03.2019 - 20:29:07
01
Ak zadávateľ témy si nie je istý, tak v Decathlone sa predáva toto https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-triban-100-sivy-id_8377732.html V zahraničí na to idú veľmi pozitívne reakcie. Samozrejme že sa nájde veľa ľudí, čo tomu bude vytýkať, že to nemá kotúče atď. ale za vyskúšanie človek nič nedá. Je to skôr taký medzistupeň medzi cestným a gravelom. V prípade, že zistí, že ten typ biku nie je pre neho, za nejakých 220-250€ ho vie streliť ďalej v pohode niekomu.
24.03.2019 - 13:53:31
01
Ahojte, ja sa zamyslam nad niecim velmi podobnym, najst idealny bike malokarpatskeho (bratislavskeho) typu. Momentalne mam trekingac CTM Twister 2.0, na ktorom viem odkrutit 100km na hradzi, dochadzat kazdy den do prace a zaroven zvladne aj lahsie traily v Karpatoch (Cerovka napr.). No komponenty su tam uplne entry level a kazdu chvilu mi tam nieco odide a rad by som ho vymenil za nieco lepsie (okrem toho ma aj s kapsickami 18kg).
Moja dilema je, existuje nejaky "idealny" treking bike povedzme s 3x10, lahkym ramom (karbon treking je velmi velmi ojedinele), dobrou vidlou a aby na hradzi nemal nejaky sialeny odpor? Ma tu niekto taky vymakany cross/treking pre inspiraciu?
Druha moznost je vyskusat cestak, len s 2 bicyklami bude uz v bratislavskom byte trosku tesno a doma by som si vysluzil viac nez jedno zamracene obocie :)
11.01.2022 - 09:08:29
00
CX, teda cyklokroska. Je to ľahké, vojdu tám plášte do 35mm, oproti cesťáku má o trošku vzpriamenjší posed a čo nedokážeš v teréne prejsť, prenesieš na ramene. Jediný problém je cena. Najlacnejšie začínajú niekde okolo 1600 evri, poprípade treba kuknúť bazár.
11.01.2022 - 09:44:04
01
Najväčší odpor robia plášte a samotný človek. Takže najľahšie riešenie je použiť plášte s menším odporom, ale potom človek stratí zase priľnavosť trocha na trailoch.
11.01.2022 - 09:51:29
00
Lahky trekingovy bicykel s odpruzenou prednou vidlou, t.j. s vahou do 9 az 10 kg neexistuje. Predne odpruzene vidly su velmi tazke, aj tie lahsie vazia okolo 1.6 kg. O odpruzenej prednej vidle s vahou do 1 kg neviem. Pruzenie na treking by stacilo 6 cm. Sam som si preto v roku 2018 kupil karbonovy fitnes bicykel s Ultegrou, vpredu compact 50/34, vzadu 11 kolo 11 az 32 zubov, kolesa DT swiss, kotucove brzdy, vaha 8 kg, znacka Canyon. Ma rozstiepenu sedlovku ohnutu dozadu, ktora trochu pruzi. Boli na nom plaste siroke 30 mm. Cena za karbonovy bicykel s Ultegrou a DT swiss kolesami velmi dobra 1900 eur vratane postovneho a papierovej krabice. Canyon predava len cez internet, preto je lacnejsi, ako ine znacky porovnatelnej kvality. Ma to cestne prevody, len nema barany, ma vzpriamenejsi posed, daju sa na neho dat sirsie plaste.
Uvazoval som aj nad znackou Specialised a ich pruzenim future shock, struna v hlavovej trubke pod riaditkami, ktora sa moze stlacit o 2 cm. Len znacka Specialised je drahsia, na stranke neuvadzaju vahu a ich bicykle sa mi farebne a vzhladovo menej pacili. wwww.kaktusbike.sk by mozno vedeli povedat vahu. Specialised dava future shock na cestaky rady Roubaix aj na fitnes bicykle.
Napr. na tomto je nejaky future shock, ale vpredu ma len jedno 40 zubove kolecko a vzadu 12ku od 11 do 51 zubov, co je uplne zly trend poslednych rokov. Podla ceskeho casopisu 53x11 vacsie predne kolecko vyzaduje menej energie na rovnaky vykon. Retaz sa viac opotrebovava pri jazdeni na malych koleckach vzadu, cize radsej vpredu vacsie a vzadu zacat od viac zubov, od 13 alebo 14. A od 14 do 19 zubov kazeta po jednom zube a az dalej o 2 a potom 3 zuby, lebo pri preradovani pri malych koleckach o 2 zuby je to velky skok, pri vacsich sa znizuje.
https://www.specialized.com/sk/en/sirrus-x-5-0/p/186964?color=299021-186964

Tento cestak ma tiez future shock
https://www.specialized.com/sk/en/roubaix-sport/p/199910?color=321758-199910

Tento ma tiez future shock, ale je hlinikovy, takze bude tazsi
https://www.specialized.com/sk/cs/diverge-expert-e5-evo/p/199972?color=322110-199972

Nieco o future shock pruzeni
https://www.specialized.com/sk/cs/stories/future-shock
11.01.2022 - 14:04:52
01
keyboard_arrow_up