C-max 2004 1.6i 74kw, automatická klíma. Zrovna túto zimu som viac škrabal a mal podhustené pneu(nepozornosť), takže je spotreba vyššia. Štatisticky nemám dosť tankovaní, ale myslím, že idéalne podmienky(bez klímy) vs brutal teplo je tak 0,5l. Priemernú rýchlosť mám podobnú, i keď netuším ako ju auto meria.(vždy keď naštartované?)
https://www.spritmonitor.de/en/detail/730888.html
Technický stav som neskúmal, chladí bez problémov. U silnejších aut asi nebude robiť klíma taký rozdiel, i keď je pravda, že jej zapnutie moc nevnímam. Možno sa mení mapa plynu, pri plnom sa myslím klíma odpája. Nutno dodať, že mám takú super spotrebu, pretože stále jazdím PN-Brno stále dookola, na neznámej trase alebo viac po meste, dialnici by to vyzeralo inak.
07.03.2019 - 21:14:07
00
k tomu vzduchu zima vs leto, tak saxe vts mam pocit ze pri mínusových teplotách je reakcia na plyn ostrejšia ako v lete ked je horuco :D je tam priame sportove sanie, ale aj tak to asi bude len placebo....inak v rodinnom megane grandtour atmosfera 1.6 84kw sa v lete viem na okreskach dostat tesne pod 5L...v zime je problem ist pod 6...
07.03.2019 - 21:52:45
00
v studenom vzduchu je viac kyslika :-D
07.03.2019 - 22:37:43
01
studeného :)
07.03.2019 - 22:44:16
00
nooo forďácku klímu treba každé 3 roky doplniť... ona síce chladí, ale ak je menej chladiva, tak ide v kuse... tiež som mal tú starú atmošku vo focusovi, mne to po meste žralo aj trávu okolo cesty... ináč 6,3 na C-maxa je luxus spotreba, asi jazdíš hodne medzimesto...

ale ked si pozrieš staršie tankovania, tak aj v zime ti to vie žrať 8 litrov na 100, a v lete ak sa jazdí viac po dialniciach (dovolenky a pod.) tak sa nečuduj že máš 8 litrov, tá atmoška je proste na takéto auto slabá... už to má veľkú čelnú plochu, a ak je naložený, tak ešte viac v spojení s tou klímou...
08.03.2019 - 06:26:04
00
MageZ napísal:
cena tej Lady je dost nepodareny vtip

Tiez som na to pozeral, ze cena voci osvedcenym Daciam je slusna palka.
Dacia MCV Stepway 11000, Lada Cross zacina od 14000.
Kto chce v dnesnej dobe klasicky atmosfericky stvorvalec "normalnych" kubatur, musi si priplatit.
08.03.2019 - 07:37:15
00
Ceny skoro uz ako Toyora Auris...ta s 1,6 tusim stoji okolo 15000... s atmosferou sa da kupit aj Fiat Tipo a myslim ze aj Hyundai aj Kia za velmi podobne ceny. S tym ze tieto znacky maju servisnu siet na uplne inej urovni.
08.03.2019 - 08:10:50
01
Gusto0 : studeny je hustejsi a ma viac kyslika, je to veru tak. Ak je riadiacia jednotka a cela motorova cast navrhnuta tak, ze dokaze zuzitkovat viac kyslika, tak v chladnejsom vzduchu moze mat auto vyssi vykon. A samozrejme spotrebu.
08.03.2019 - 10:12:56
00
Loser napísal:
ďalšia vec je, že kompresný pomer vzduch/palivo sa nemení, ale v zime je vzduch ťažší, čiže viac paliva k nemu pridáva ECU.

Ano, ale viac vzduchu + viac paliva = viac vykonu. Lenze pokial mas obycajnu atmosferu, ten zvyseny vykon bude malicky, spotreba z tohto titulu by nejak moc narast nemala, moze sa to postrehnutelne zlepsit, ak sa pomeni nieco v systeme (sacie a vyfukove potrubie, preladenie ECU, atd.) ... Zimnu spotrebu ovplyvnuju v prvom rade dlhsia jazda na studeny motor, vacsi valivy odpor zimnych pneumatik, spotrebice, rozmrazovanie, v pripade lpg a nafty aj palivo (a mozno aj benzin, ked tam davaju tie eko sracky), porovnavat sa da len ak sa ide na dostatocne dlhu jazdu, rovnake gumy, sucha cesta, vietor, atd.
08.03.2019 - 10:33:48
00
lto, Tulenik... konečne niekto kto aj rozmýšľa. Súhlasím so všetkým uvedeným, okrem jazdy na studený motor. Priestor valcov je uzavretý, viac-menej izolovaný systém. Čiže v zime môže nastať optimálna prevádzková teplota len o niekoľko minút neskôr ako v lete. Vzhľadom na dobu jazdy a dĺžku najazdených km to je zanedbateľný údaj. Dokonca pri horení bohatšej zmesy sa produkuje viac tepla čo sa nepremení v kinetickú energiu, takže je to rovnaké.
Avšak toto zahratie nemá nič spoločné s rýchlosťou akou sa zahreje vzduch kúrenia alebo voda v chladiči...
08.03.2019 - 11:42:34
00
u mna maju v zime vplyv na spotrebu aj destinacie kam jazdim. casto na bezky po zle upravenych cestach, resp. vseobecne ked nakyda snehu,alebo je riziko poladovice, tak jazdim daleko od na spotrebu idealnych podmienok.
co sa tyka klimy - aj v zime je ciastocne vyuzivana, ak je vlhky vzduch, ochladenie klimou sposobi kondenzaciu vody a nasledne sa tento vzduch ohreje, zabranuje sa zaroseniu okien.
08.03.2019 - 11:53:55
02
Ja mám v zime na fieste 2,0i cca o liter vyššiu spotrebu ako v lete a odozva na plynový pedál je lepšia ako keď je teplo. ?
08.03.2019 - 12:24:43
00
Loser napísal:
lto, Tulenik... konečne niekto kto aj rozmýšľa. Súhlasím so všetkým uvedeným, okrem jazdy na studený motor. Priestor valcov je uzavretý, viac-menej izolovaný systém. Čiže v zime môže nastať optimálna prevádzková teplota len o niekoľko minút neskôr ako v lete. Vzhľadom na dobu jazdy a dĺžku najazdených km to je zanedbateľný údaj. Dokonca pri horení bohatšej zmesy sa produkuje viac tepla čo sa nepremení v kinetickú energiu, takže je to rovnaké.
Avšak toto zahratie nemá nič spoločné s rýchlosťou akou sa zahreje vzduch kúrenia alebo voda v chladiči...


Keď ti kúrenie odoberá teplo z chladiaceho okruhu motora, ktorý sníma riadiaca jednotka cez snímač teploty chladiacej zmesi, dlhšie trvá zohriatie motora na prevádzkovú teplotu. Tým dochádza k tomu, že ECU dávkuje bohatšiu zmes kým nedosiahne požadovanú prevádzkovú teplotu kedy upraví pomer paliva vzduchu na ideálny a tým pádom má vplyv na spotrebu paliva. Nehovoriac o tom, že v zime sa často používa ventilátor kúrenia na plný výkon, čo má šialený odber a v kombinácii s denným svietením či elektrickým rozmrazovaním okien zamestnáva alternátor skoro na plný výkon a garantujem ti, že alternátor v plnej záťaži vie sakramentsky ovplyvniť spotrebu paliva.
08.03.2019 - 13:11:19
01
Kým motor nedosiahne optimálnu prevádzkovú teplotu, tak aj chladiaca zmes cirkuluje len vo vnútornom okruhu motora. Nemá ako odoberať teplo z celého okrohu - mimo svojho uzavretého celku, lebo termostat nezapol vodné čerpadlo na vonkajší okruh. Môžeš mať vypeckované kúrenie na hocijakú teplotu, pre riadiacu jednotku bude prvoradé zahratie motora ako uzaveretého celku, až potom ostatných vonkajších systémov.
08.03.2019 - 13:45:31
00
Loser napísal:
Čiže v zime môže nastať optimálna prevádzková teplota len o niekoľko minút neskôr ako v lete.

Jedine ak mas pidi motor liter a menej. Ak mas 2liter benzin (a viac), alebo nebodaj diesel bez externeho zahrievania, tak nez ti v peknej zime (povedzme -10) rozmrzne prevodovka, nahreje motor na optimalnu teplotu, kedy prestava ist na bohatsiu zmes, tak to netrva o minutu ani dve viac ako v lete (povedzme 30) .. ale kludne aj 15 minut. Co sa moze stat, ze chodievas kratke 10km pojazdy , ze budes mat potom spotrebu mozno aj o 30% (a viac) viac :lol:
08.03.2019 - 13:45:32
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up