to je najnovší výkvet ekoterorizmu, alternátor ktorý sa vie odpojiť, princíp bude asi podobný ako u kompresora u klimatizácie.. a funguje to v nejakom intervalovom režime, resp. keď ide auto dolu kopcom tak ho zapojí... inak má človek smolu, lebo to nevie kedy je v pláne auto odstaviť a ľahko sa stane že to auto sa odstaví zrovna v tom odpojenom režime alternátora a teda nie s dobre nabitým akumulátorom, potom stačí pár dní mrazu a už nenaštartuješ.. minule to nejaký "spokojný" zákazník VW opisoval, že mu ani rádio poriadne nehrá keď to je zrovna v tom režime odpojeného alt. a napája sa iba z akumulátora.. takže už nestačí len start stop na ničenie aku.. ale najnovšie aj toto, však spotrebiteľ si zaplatí, hlavne že má auto dobré papierové emisie.. to že stúpa spotreba aku a s tým veci spojené do toho už asi nikto nepočíta..
08.03.2019 - 13:46:43
00
Loser napísal:
Kým motor nedosiahne optimálnu prevádzkovú teplotu, tak aj chladiaca zmes cirkuluje len vo vnútornom okruhu motora. Nemá ako odoberať teplo z celého okrohu - mimo svojho uzavretého celku, lebo termostat nezapol vodné čerpadlo na vonkajší okruh. Môžeš mať vypeckované kúrenie na hocijakú teplotu, pre riadiacu jednotku bude prvoradé zahratie motora ako uzaveretého celku, až potom ostatných vonkajších systémov.

V mojom aute to urcite tak nie je :)
08.03.2019 - 13:48:04
00
áno, ale stále sa bavíme o zohriatí motora, nie o prevodovke, nie o vode v chladiči... na to treba v zime viac energie, čiže viac paliva.

Edit" lto, tak potom v tvojom aute chýba termostat a máš len vodnú pumpu napojenú na stálu prevádzku.


Naposledy upravil Loser dňa 08.03.2019 - 13:52:42, celkovo upravené 1 krát.

08.03.2019 - 13:49:05
00
andrej25 napísal:
co sa tyka klimy - aj v zime je ciastocne vyuzivana, ak je vlhky vzduch, ochladenie klimou sposobi kondenzaciu vody a nasledne sa tento vzduch ohreje, zabranuje sa zaroseniu okien.

Nielen ciastocne :lol: ja pouzivam v zime klimu asi 100x castejsie, nez v lete, prave kvoli tomu. V lete velmi malokedy.
08.03.2019 - 13:50:04
00
Ford, 2L TDCI, kym sa zohreje, trva to dlhooo predlhoo. este k tomu byvam 2km od dialnice a v zime mam par minut pustenu klimu pre odrosenie = zapnuty naporovy ventilator na chladici. Vtedy mam spotrebu aj dvojnasobnu oproti beznej jazde a motor sa zohrieva strasne pomaly.

asperitas taky odpajatelny altik mam aj ja. Ale moj sa odpaja elekticky. Stale sa toci, ale zataz sa zapaja len obcas. K tomu vsetkemu mam teplomer pri baterii a nejako jej reguluje nabijanie podla teploty, zataze, mnozstva ruzovych jednorozcov pri ceste a boh vie coho este. Suma sumarum... svieti mi kontrolka nabijania aj ked mam baterku dobre nabitu a neviem s tym nic urobit.
08.03.2019 - 14:14:00
00
to máš olejové kachle - vznetový motor. Tam nie je meranie váhy vzduchu, účinnosť horenia je vyššia, menej tepla vzniká. To čo opisuješ, je normálne.
08.03.2019 - 14:22:03
00
Loser napísal:
Edit" lto, tak potom v tvojom aute chýba termostat a máš len vodnú pumpu napojenú na stálu prevádzku.

Tu vobec nejde o termostat, ale o tepelny odber telesa motora. Darmo sa ti za 2 minuty nahreje voda v chladici (vplyvom spalovania) na povedzme 70 stupnov, blok motora bude stale studeny a nez sa cely motor dsotaotcne prehreje vo vacsej zime, tak to trva dlhsie, nez zohriatie kvapaliny. V momente ked kurenim odoberies teplo(a termostat ti dovoli, pretoze je voda tepla), tak padne teplota kvapaliny v chladiacom okruhu na uroven okolia, preto v zime trva pomerne dlho, nez sa vsetko nahreje na potrebnu prevadzkovu teplotu. A (aj) preto sa montuju, obzlvast do dizlov pomocne kurenia.

edit: v dizlaku vznika menej tepla hlavne preto, lebo nafta je ako palivo vyrazne horsie nez benzin. Preto doteraz neexistuje seriovy vznetovy benzin, len prototypy. Teploty tam dosahuju tak vysoke, ze je problem s materialmi.
08.03.2019 - 14:28:44
02
Loser napísal:
Kým motor nedosiahne optimálnu prevádzkovú teplotu, tak aj chladiaca zmes cirkuluje len vo vnútornom okruhu motora. Nemá ako odoberať teplo z celého okrohu - mimo svojho uzavretého celku, lebo termostat nezapol vodné čerpadlo na vonkajší okruh. Môžeš mať vypeckované kúrenie na hocijakú teplotu, pre riadiacu jednotku bude prvoradé zahratie motora ako uzaveretého celku, až potom ostatných vonkajších systémov.


Malý chladiaci okruh v aute akomkoľvek má vetvu do kúrenia, veľký okruh za termostatom ide do chladiča. Keby si mal okruh kúrenia za termostatom, auto by ti začalo kúriť po hodine pri mínusových teplotách ak vôbec. Čo sa týka termostatu, má ho každé auto aslúži presne na to, aby motor dosiahol prevádzkovú teplotu cca 85-90 stupňov čo najskôr. Veľa ľudí práve toto podceňuje a utá zohriaté v zime na 60 stupňov max majú vyššiu spotrebu, motory trpia atď..
08.03.2019 - 14:37:49
03
lto napísal:
edit: v dizlaku vznika menej tepla hlavne preto, lebo nafta je ako palivo vyrazne horsie nez benzin.

Menej tepla vznika preto, ze dieselovy motor ma vyssiu ucinnost a teda produkuje menej odpadoveho tepla a nie preto, ze je nafta vyrazne horsie palivo.
08.03.2019 - 15:00:02
00
To tak nefunguje, ze diesel ma vyssiu ucinnost. Pretoze zalezi na tom, ake motory porovnavas. A hlavne nie, ak porovnavas turbodiesel vs. atmosfericky benzin, pretoze samotne turboduchalo z principu efektivitu zvysuje, jedno ci benzin, alebo nafta. Napr. benzinovy motor F1 ma vyssiu ucinnost ako dizlaky co jazdia po meste. Jedno aj druhe je tepelny stroj a takto zovseobecnovat sa neda. Okrem toho nafta je na kilogram tepelne vyhrevnejsia ako benzin, ale teplota spalin co ide von z motora je zvacsa dvojnasobna u benzinovych (aj preto obvykle turba vydrzali v naftaku, ale v benzine podstatne menej). V kazdom pripade nafta patri do traktorov, nie do auta :)


Naposledy upravil lto dňa 08.03.2019 - 15:21:30, celkovo upravené 1 krát.

08.03.2019 - 15:20:18
03
F1 motor je hybrid
08.03.2019 - 15:21:12
00
Vsetko je uz hybrid :lol: ... diesel runaway spali aj sam seba :D .. chcel som len poukazat na to, ze uz to nie je take ciernobiele. Dizlaky smrdia a dymia (jedno ci nove, alebo nie .. pisal som to davno pred aferou dizlgate, neverili mi), ale benziny nezaostavaju :( .. ich dusikovy smrad je neunosny.
08.03.2019 - 15:24:02
00
Najprv napises "nafta je ako palivo vyrazne horsie nez benzin" a vzapäti napises "nafta je na kilogram tepelne vyhrevnejsia ako benzin". Vobec sa Ti nezda, ze si protirecis? A samozrejme nemas pravdu ani v jednom. Benzin ma o nejake to percento vyssiu vyuzitelnu energiu ako motorova nafta. Ale nic to nemeni na fakte, ze dieselovy motor ma vyssiu ucinnost ako benzinovy. Aj v pripade porovnania turbobenzin vs. turbodiesel.
08.03.2019 - 15:27:11
00
skoda ze idem na 3 dni prec, dobre sa to rozbehlo :-/
08.03.2019 - 15:31:40
02
Jezus: necitas co pisem :) /alebo nepisem zrozumitelne, co moze byt :lol:/ .. nevadi. Skusim ta nasmerovat na dve veci. Jedna vec je ucinnost tepelneho stroja. No a ak chces porovnat, musis porovnavat rovnaku technologiu. To znamena, ze porovnavaj dieselovy (vznetovy motor) so zazihovym. Ale to NIE JE nafta vs benzin, pretoze oba typy mozu spalovat rozne paliva (ich konkretna prakticka implementacia variuje, teda po BA behaju dizlove naftaky a benzinove zazihy, ale v paralelnom vesmire to moze byt naopak). Tam samozrejme vznetovy motor vedie, ale nie nafta!!!! Druha vec je vykon .. pri rovnakom type motora, technologii atd. bude mat benzin VZDY vyssi vykon, ako nafta. Pretoze je "kvalitnejsie" /ludovo povedane samozrejme/ palivo. Druha vec je potom ale spotreba, ale to je uz zalezitost ina. V tomto bode asi obaja myslime na nieco ine a tam som mozno nieco napisal nedobre. Ale je piatok, no :)

edit: vznetovy motor moze spalovat cokolvek, od mazutu, nafty, benzinu po repku, alebo ine zverstvo, zazihovy zvycajne spaluje benzin, etanol, lpg, cng, vodik. Turbobenziny vyssich objemov spaluju aj travu popri ceste. Vacsia vyhrevnost paliva sa zrejme odrazi na spotrebe. Asi je otazka, co sa berie pod pojmom kvalita paliva. Hlavne aby to nedymilo :lol:
08.03.2019 - 15:45:29
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up