K tým kotúčom za mňa: k ráfkovým brzdám by som sa nevrátil ani zadarmo
. K tým mínusom kotúčoviek:
- ohnuté kotúče by som zaradil. Ale nie tak, že z prepravy atď., ale mne sa všetky kotúče časom jemne ohli používaním (mierne hádžu). Občas si teda šuchnú, hlavne keď sa zahrejú
-
servis - netuším, čo presne je zložité. Mám na
cesťáku s kotúčami na Canyone 10tkm, na GT asi 8. Na Canyone som raz odvzdušňoval prednú brzdu, keď som rozpájal hadičku, lebo som skracoval krk vidlice. Áno, odvzdušnenie Shimano je pakáreň, ale netreba to často robiť. Inak ich len pravidelne umývam a mením platničky, keď sa vyšúchajú. Bike má pevne osi, takže nastavené sú raz a navždy. V tom nevidím rozdiel s ráfkovými. Na GT detto, len tam som mal naskôr mechanické, ktoré som vymenil za hydry. Celé som ich plnil olejom, spájal hadičký a veštko s normálnym náradím a Shimano sadou na odvzdušňovanie
- keď je mokro, pískajú. Brzdia rovnako
- sú trochu ťažšie, ale môj
bike má bez pedálov a košíkov 7.1kg s ťažkými duálmi a 50mm ráfikmi.
Ale brzdím jedným palcom aj pri krízovom brzdení z 60km/h (som zažil), dávkovanie super. Doteraz si pamätám, ako ma pri ráfkových brzdách boleli ruky pri dlhých strmých zjazdoch, je to minulosť
Žiadne drhnutie bowdenov, atď. Nehovoriac o pohodlí, reálna šírka plášťov je 30mm.