Kliknutím prejdeš na
www.lapierre-bike.sk
Reklama
Už nejake dva roky počúvam na GCN, že nový all round cestak je aero bike. Čiže aj na roviny aj na kopce a to aj vďaka discovym brzdám. Aky je vás názor, pripadne skúsenosti s týmto myšlienkovým prúdom?

Aeroprd, alpenschmacker, slovaktarmachryz, tlstoprd, drakoprd

13.03.2019 - 13:46:45
00
tulenik Ja som tiez nasadil na ziletku dokonca 28'' veloflex vlaanderen a ten rozdiel v komforte je neskutocny. V zjazdoch nemam smrt v ociach a rychlost je rovnaka ak nie lepsia. Vcera priemerka 34km/h+

Btw: celkovo velka spokojnost s veloflex aj co sa nasadenia na galusku tyka.. Nabuduce idem do modelu raven co je v podstate vlaanderen ale bez toho vintage bieleho pasiku :P


Naposledy upravil dellax dňa 13.03.2019 - 14:04:46, celkovo upravené 2 krát.

13.03.2019 - 14:00:06
00
vanhalen Z pohladu rychlosti za mna urcite ano. Z pohladu bike fittingu urcite nie. Zjednodusene povedane, ak tvoje parametre (zamerne nepisem miery) umoznuju, aby si sa citil dobre na aero biku, preco nie. Budes o nieco rychlejsi a ak si naozaj priplatis ani nebudes tazsi. Dokonca mozes ist aj do TT biku. to je este rychlejsia moznost a to aj vo vacsine stupani.

Prosim admina, aby tuto debatu supol da prislusnej temy.

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

13.03.2019 - 14:01:57
00
dellax vlastne aj ja mám Raveny (všimni si že som správne napísal že sú 28 mm ale omylom som napísal Arenberg, čo je celočierna verzia 25 mm Roubaixov, podobne ako Raveny sú celočierne Vlaandereny). And oh yes, nasadzujú sa krásne ľahúčko, a ani hmotnosť nie je nejaká príšerná. Zatiaľ som ich ale neskúšal nejako "masovo", lot of work = bike je našróbovaný na trenažéri. Previezol som sa ale po pár rozbitých úsekoch nablízku a ten rozdiel bol obludný oproti Continental UltraSport čo mám na shitmanách. (To bolo po tom, čo ma tu niekto strašil, ako s Mastik Pro nebudú držať... tak zatiaľ držia. Aj keď nejakých asi 60 km ešte nič neznamená.)
vanhalen aero biky môžu ako spešl bonus skrývať pár zákerných HW obmedzení, napr. že nepožerú objemnejšie obutie ani vo verzii s kotúčovými brzdami, pokiaľ vôbec verziu s kotúčmi majú (čo je +/- jedna z príčin, prečo mám Xelius a nie Aircode). Tých pár g rozdielu hmotnosti dnes nie je zaujímavých a čo sa týka údajnej nepohodlnosti v porovnaní s climbing strojmi, je to úplne jedno.

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si


Naposledy upravil tulenik dňa 13.03.2019 - 15:05:13, celkovo upravené 1 krát.

13.03.2019 - 15:01:29
00
vanhalen napísal:
Už nejake dva roky počúvam na GCN, že nový all round cestak je aero bike. Čiže aj na roviny aj na kopce a to aj vďaka discovym brzdám. Aky je vás názor, pripadne skúsenosti s týmto myšlienkovým prúdom?

v podstate ak si prejdes "white paper" od cannondalu a nasadis na to dostatocny marketingovy filter tak z tych cisiel to este stale vyzera ako zaujimava perspektiva. minimalne pre "nealpske" vozenie sa. (myslim ze nieco podobne ma aj specialized). v tom "white paper" nejde ani tak o porovnanie s ostatnymi porovnatelnymi aero strojmi ako skor o porovnanie so supersixom co je luxusny climbing stroj.

skusenosti uz coskoro :party:

https://www.cannondale.com/~/media/Files/PDF/Dorel/Cannondale/Global/SystemSix_Whitepaper.pdf

Kenai napísal:
vanhalen ak si naozaj priplatis ani nebudes tazsi.

aero bike na kotucoch neposkladas na uroven vahy "na vahu" skladaneho climbing biku na rafkovych brzdach ani za vsetky prachy sveta. uz len kvoli rozdielom vo vahe ramu a vidlice... a ani nemusime ist do rozdielov vo vahe kolies...

tulenik napísal:
Tých pár g rozdielu hmotnosti dnes nie je zaujímavých a čo sa týka údajnej nepohodlnosti v porovnaní s climbing strojmi, je to úplne jedno.

medzi BHckom a novou masinkou to vyzera na 2kg rozdiel vo vahe co nie je uplne malo...
13.03.2019 - 15:02:14
01
stax Ano, ale nie kazdy je v rezime najlahsi climbing bike vs aero bike. Myslel som to tak, ze ak kupis klasicky bike s hmotnostou 6.5-7kg tak sa tam +-dokazes narvat aj s aerobikom. Samozrejme, ze bike postaveny specialne na vahu bude vzdy lahsi, ako taky co ma byt aero. Ale nebude zakonite rychlejsi v stupaniach. A to je to dolezite. Niekde tam bude rychlost pri ktorej uz aero bike bude rychlejsi, ako climbing bike, pre konkretne stupanie. Predpokladam, ze to bude niekde okolo 20km/h. Cize ak dokazes ist 20km/h hore kopcom tak budes rychlejsi an aero aj ked je tazsi. Ratajuc aerodinamicku rychlost, cize ak zohladnis protivietor moze byt aerobike rychlejsi aj pri ovela mensiej rychlosti.

Prosim admina, aby tuto debatu supol da prislusnej temy.

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

13.03.2019 - 15:20:31
00
na 6.5kg sa s aero bikom nenarves. a k 7kg budes mat celkom dost problem sa priblizit. ak ma pamat neklame tak venge zacina na 7.5kg, madone a systemsix niekde na 7.8kg s pedalmi. z tych 7.8kg pri madone a systemsix by som si celkom pozrel kde zhodis 1kg...

nespochybnujem rychlost ale vyrok o vahe - odkedy je climbing bike rychlejsi ako aero bike je v tom "white paper". aj ked ten rozdiel v rychlosti na Alpe d'huez kludne pre aero bike obetujem (v porovnani s UCI legal vahou climbing biku)
13.03.2019 - 15:27:27
00
stax Onedlho Ti to vyvrátim ;)
13.03.2019 - 16:00:05
01
6.5 komplet bike s pedalmi si tiez myslim problem.bavme sa o budgete 5-6k
13.03.2019 - 16:16:16
00
Xelius SL DB verzia na mech. Ultegre má katalógovú hmotnosť 8,5 bez pedálov (+/- sedí). Len nové kolesá (FFWD F3D + Dura Ace 11-30 kazeta + Veloflex Raven galdy + Dura Ace kotúče) a sedlovka (Pro Vibe - 219 g miesto 340!) je 1200 g dole. A to tam mám 28 mm galdy. S pedálmi 7,5niečo. Rezervy sú ešte ťažké non-series páky a kokpit (úplne by stačilo zreplikovať Groupama FDJ setup, kde je sedlovka/prdstavec/rajdy Pro Gear, a je to tak 200+ g dole len na výmene Zippu za Pro - a Pro komponenty nie sú ani ultradrahé, ani ultraľahké). Prechod na Ultegru Di2 by dal ešte niečo dole (lebo páky Di2 sú snáď o 300 g ľahšie) a prechod na Duru možno ešte nejakých 10+ dekov. Čiže na takých 7,2-3 end user weight sa Xelius sá dostať s vcelku bežnými komponentami. V Mku teda.
Aircode je asi o 150 g ťažší ako Xelius (non-DB verzie, keďže Aircode nemá DB verziu). Rovnaký rozdiel hmotnosti by zhruba bol aj medzi DB verziami. Čiže tých 7,5 povedzme bez veľkého hororu. K tomu ale ešte pribúda asi pol kila ďalšej kozmetiky - košíky, držiak Garminu, samotný garmoš, senzory, etc., takže štartová hmotnosť môže atakovať 8 kíl.
Samozrejme, asi by došlo aj ku zmene kolies, kde by asi stúpla hmotnosť - aj cena. Pokiaľ by sme sa ale bavili o setupe aero rám do veľkých kopcov, asi by som zostal pri 40 - 50 mm ráfoch, nech ma neodfúkne, a to by stále mohlo byť bez výraznej zmeny hmotnosti.

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

13.03.2019 - 18:04:33
00
Moje hlinikové RB RR s ráfkovými Zondami, sh 105 5700 a košíkmi váži presne 8150g (váženo týden dozadu). Planujem kupit nejaký "lacný" aero bike se sh 105 a 50mm kolami. Bude ten bike lahší? Pravdepodobne nie. Bude rýchlejší na rovine? Pravdepodobne ano. Bude rýchlejší v kopcoch? pravdepodobne nie. Bude nový aero bike cool? Rozhodne áno!!! :)
14.03.2019 - 10:59:00
02
https://www.canyon.com/en-sk/road/aeroad/2018/aeroad-cf-slx-9-0-ltd.html k tomu nejake slusne pedale a si +- na 7kg Ale je to jedno.
To dolezite je, ak ti z toho nevyskocia platnicky, zvladne to tovja sija, nevadi ti vyhlad na predne koleso, chces byt o nieco rychlejsi a mas na to peniaze.... tak urcite aero biuke, preco nie. Ak ti ta poloha pride nepohodlna a chces byt este rychlejsi a este viac cool tak potom je odpoved tu. :lol:

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

14.03.2019 - 11:30:24
00
stax napísal:
na 6.5kg sa s aero bikom nenarves. a k 7kg budes mat celkom dost problem sa priblizit.

Velmi odvazne tvrdenie.
14.03.2019 - 11:51:32
00
tak styri modelove priklady

aeroad
https://www.canyon.com/en-sk/road/aeroad/2019/aeroad-cf-slx-disc-9-0-sl.html
7.2kg

madone
https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/road-bikes/performance-road-bikes/madone/madone-slr/madone-slr-9-disc/p/24247/
7.65kg

venge
https://www.specialized.com/us/en/s-works-venge/p/154588?color=255233-154588
7.19kg

systemsix
https://www.cannondalebikes.sk/bicykle/2019-cestne/race/systemsix/systemsix-hi_mod-dura_ace-di2
7.66kg

vsetko bez pedalov - teda ak ratame navyse 175g za 300e aero pedale naviac
https://www.suncycle.sk/sk/produkt/pedale-time-xpro-15-carbon-titan-ceramicspeed/10426

sme vsade zhruba na 7.4kg - vsetko bicykle nad 10k E. Z tohoto teda ideme zhadzovat 900g resp. u madone/systemsix 1.3kg - kde?

pri sume nad 10k E sa zjavne bavime o "money is no object" kategorii a ak 6.5kg je tak lahko dosiahnutelne preco vsetky top modely hore spominanych znaciek niesu aspon na vahe 6.6kg aby s pedalmi mali vahu UCI limitu? Nie este o dalsich 300g menej... samozrejme bavme sa zachovani aero charakteristik spominanych modelov.

(blbosti ako powermeter / drziak na garmin / drziak na flase neratam nech je to jednoduchsie)


Naposledy upravil stax dňa 14.03.2019 - 13:45:52, celkovo upravené 1 krát.

14.03.2019 - 13:38:21
01
A tu sa priamo hodí otázka, koľko máme tuku😁

https://www.strava.com/athletes/17960631

14.03.2019 - 13:45:37
03