Nevošiel, lebo cestný rám na ráfové
brzdy neumožňuje montáž kotúčových a ani naopak, tá tvoja vízia "prestavby" sa nezakladá na reálnej možnosti. Potrebuješ iný rám.
No a DB rámy sú zhruba o 50 g ťažšie len kvôli výstuhám na uchytenie prasiat. Podobne aj vidly. Okrem toho, DB rámy využívajú spravidla 12, niekedy 15 mm pevné osi (15 mm vpredu), QR je pre DB trochu nešťastné riešenie a tak nám do súčtu vstupuje aj "trochu" iná hmotnosť pevnej osi (napr. moja zadná 12/142
pevná os má 75 g) voči rýchloupináku. Takže nedá sa to prestavať ako MTB pred 11+ rokmi, kde vidly aj rámy obsahovali montážne možnosti pre oba typy bŕzd.
(A ak sa bavíme špecificky o Canyone, tí majú extra rámy aj na mechanické vs elektrické radenie. Síce netuším, v čom je rozdiel, lebo poslať kábel tade, kade bovden, u iných výrobcov nečiní žiadne problémy, ale nejaká "krížová kompatibilita" je týmto pádom u nich zjavne ešte menšia.)