Sahmurai sword za 6,8 :) Nebolo by to treba ani lepit, ale pre tu istotu... A vyhoda je, ze by sa nemal tak rychlo stratit ako original co som pocul :lol: Dik za inspiraciu bimjeam

Prílohy:

0BD88673-30CB-4922-86A9-04211B18E47B.jpeg
0BD88673-30CB-4922-86A9-04211B18E47B.jpeg 752.37 KiB thumb_up2thumb_down

CEA92771-455A-4F4C-96A5-29B7524865E0.jpeg
CEA92771-455A-4F4C-96A5-29B7524865E0.jpeg 682.58 KiB thumb_up2thumb_down

27.03.2019 - 13:29:08
05
ja som kupil tieto knoty a do plasta ich vopcham multiklucom,vacsinou plochym srobovakom ked treba poupravim tenkym imbusom.
27.03.2019 - 18:05:42
00
Ahojte,

chcem si iba overit postup na bezdusaky:
1. odmastit rafiky (napr. liehom).
2. nalepit pasku (za mierneho tahu) na cely obvod rafika s presahom 10-15 cm za dierou na ventil. Staci 1 vrstva pasky (kolesa 29", vnutorna sirka 25 mm, plast 2.25, tlaky tak 1.5-2.0 bar).Paska by mala pokryt spodnu cast rafika, nemala by zasahovat na bocne steny rafika.
3. osadit ventil (vzduchotesne, "O" ring by mal ist zo strany od naboja).
4. nasadit plast (patky by mali byt ciste).
5. nafukat plast tak, aby si sadli patky a nasledne ho nechat vyfucat a odchylit jednu stranu na naliatie mlieka.
6. naliat mlieko do plasta cez bocnicu (nie cez ventil, aby sa pripadne nezalepil).
7. opat nafukat plast, maximalne na tlak predpisany vyrobcom plasta, resp.rafika.
8. tocit a natacat koleso tak, aby sa mlieko dostalo vsade a zalepilo pripadne uniky vzduchu, najlepsie sa aj nakratko previest.
9. pozorovat tlaky, po pripadnom vytrhani vlasov postup opakovat.

Jeden pokus som uz robil, mlieko som vylial, pouzil som No Tubes Quart RACE a musim povedat, ze tie sklenene vlakna sa mi tam moc nepacia. Cisti sa to na p*r, na plasti tie pichliace drzia teda fajne, zaryte v prste tiez, mozno to aj funguje, este to nemam odskusane...Neviem ci sa casom nevytvori "jezko" v plasti.

Horeuvedeny postup j eOK, ci je este co vylepsit? Pasky staci davat 1 vrstva, netreba dat 2 vrstvy?

dik
27.03.2019 - 18:11:58
00
Po nasadení plášťa som pätky pretrel jarovou vodou aby lepšie sadli, ja osobne lejem tmel cez ventil a potom ho z vnútra utriem vatovou tyčinkou čo možno ani netreba. Čím kvalitnejší resp. TR plášť a ráfik tým menej pásky zvyčajne jedna vrstva
27.03.2019 - 18:25:21
01
Záleží akú použiješ pásku ... na niektoré musí byt ťah taký že ta po jednom kolese bolia ruky ... napr WTB... chalani používajú Gorilla tape a tam to ide ľahšie, možnosti je veľa ... podstata je aby páska bola cca 5 mm širšia ako rafik a súmerná ju treba nalepiť .... postup máš ok aj keď som nepochopil ten O ring :-) ..... mlieko neviem aké máš a čo robí .... 100 ľudí 100 chuti ... niekto chce experimentovať potom tu nadáva .... za mna Joes Super Sealant .... mlieko ok aj po 3/4 roku, raz som prešiel po malinisti lebo som nechcel ísť po blate a narátal som 8 defektov doma .... v tom momente som to ani neregistroval ... takze tak

Edit: Bartolomej dobre píše, mydlova voda veľakrát pomôže aby skočili pätky hlavne ak nemáš kompresor alebo tlakovu nádobu ... a niektoré “papierové” plaste môžu chvíľu bublinkovat cez bočnice ale to by mal tmel utesniť
27.03.2019 - 18:27:08
01
O ring je vlastne gumenný krúžok, čo sa nasadzuje zo strany od naboja na telo ventila, ide to hneď na ráfik a následne sa ten krúžok dotiahne maticou, ktorá sa nasadzuje na telo ventila. Ťažko sa mi to popisuje, sú to také malé bazmeky...Býva to na lepších ventiloch.

Miesto mydlovej vody som skúšal aj obyčajnú vodu, ta tiež dobre poslúžila, aj keď mydlová je lepšia, viac to šmýka.
27.03.2019 - 19:10:13
00
Také malé gumené tesnenie máš na mysli, a keď už si detailista tak ešte je dobre si natočiť plast podľa nadpisov na plášti a rafiku :lol:

Prílohy:

IMG_20190327_191524.jpg
IMG_20190327_191524.jpg 852.12 KiB thumb_up0thumb_down

27.03.2019 - 19:18:17
00
Samalama napísal:
ja som kupil tieto knoty a do plasta ich vopcham multiklucom,vacsinou plochym srobovakom ked treba poupravim tenkym imbusom.



ja tak isto , mam ich v riaditkach aj s planzetou uviazane o stupel spagatom . a multiklucom ich natlacam
27.03.2019 - 19:20:18
00
BartolomejGonda napísal:
Také malé gumené tesnenie máš na mysli, a keď už si detailista tak ešte je dobre si natočiť plast podľa nadpisov na plášti a rafiku :lol:

TO sa dáva pod matičku máva vybratie na ten kružok, teda ja som mal u AC ventilkov
27.03.2019 - 19:25:43
00
No to je on (ten O ring) Vybavený si dobre, ta DT paska je dobra?

No detailista som, ak ideme do detailu, tak aj napisy na kolese a plasti treba zladit, nech to ako tak vyzera a vzajomne ich posunut. To mlieko (No Tubes Race) neodporucaju vstrekovat cez ventil, aby nezapchalo ventil, aj ked mozno by sa dal pumpou prefuknut, ale tie sklenene vlakna sa dostali aj do criev ventilu. Kolesa mi nesli ani za svet nafukat kompresorom (jeden kompresor so vzdusnikom natlakovany na asi 5 barov, druhy na benzinke). Pomohlo az to, ze som zobral normalnu, siroku lepaci pasku, nahodil som koleso a zalepil som priestor medzi rafikom a plastom, cim som zabranil rychlemu uniku vzduchu, a az potom to islo nafukat kompresorom na benzinke (plaste Bontrager XR2 Team Issue, rafik Dt Swiss XM 421, o vnutornej sirke 25 mm). Schwalbe Nobby Nic sa nahadzuju o dost tazsie, ale nafukane boli raz dva (drzia tesne na rafiku, patky sa mi zdaju byt vyssie). Mam taky pocit, ze cim sa plaste lahsie nahadzuju, tym horsie sa fukaju ako tubelesky.
27.03.2019 - 20:23:30
00
[quote="@1465898"]Po nasadení plášťa som pätky pretrel jarovou vodou aby lepšie sadli

Taka mala vychytavka z mojej strany. Patky natieram tmelom. Posluzi rovanko ako jarova voda, navyse rovno lepi pripadne netesnosti medzi rafikom a plastom.
28.03.2019 - 07:46:20
03
Ja zas silikónovým sprejom/brunoxom. Pätky si len krochkajú ako ľahko zapadajú :D
28.03.2019 - 08:26:30
00
scart335 napísal:
Ja zas silikónovým sprejom/brunoxom. Pätky si len krochkajú ako ľahko zapadajú :D

Tuto konbinaciu by som ja neriskoval, je to mazivo, ktore tak skoro nevyschne, a jak ide lahko ten plast nahodit, tak moze aj tak lahko v terene vyzut, kedze si tie pätky namazal, jarova voda po chvilke vyschne, no mazivo nie.
28.03.2019 - 08:38:19
010
DT Swiss pásku mam len preto že som všetko objednával z bike-discount.de a stans no tubes páska nebola dostupná. Pôvodná páska pod ktorú mi vošiel tmel bola 30mm ja som vzal 32. Zatiaľ všetko pekne drží nepociťujem pokles tlaku. V predu mam ešte originál od giantu ale po jej odlepení tam zostalo vzadu riadne veľa lepidla ak by sa mi stal tento prípad že mi podtečie môžem to pri strhávani nahrať teplovzdušným fénom? Na zadnom som koniec pásky ešte prelepil gorila páskou.
28.03.2019 - 09:37:30
00
Len to si poškodím aj polepy na rafiku minimálne že
28.03.2019 - 09:38:52
00
keyboard_arrow_up