29 mal uz zaratanu, cize ozaj ~35.1km/h s 29".
09.04.2019 - 18:52:54
00
35 idem na 30z prevodníku , ked som mal 32zub tak sa dalo tahať aj 38 po ceste... neteoretizujem ale mam to vyskušané :)
09.04.2019 - 19:01:04
01
29 palcove kolesa som uz zohladnil vo vyssie uvedenom vypocte
09.04.2019 - 19:02:36
00
35,ci 38.... Neni to jedno?Co Vam tie 3km navyse riesia na mtb?Celkom ma to zaujima....
09.04.2019 - 19:13:59
03
vsak pohode ze neteoretizujes a mas to vyskusane, akorat ze teda bude nieco ine v tvojom a petrovom zadani. Ci uz je to kadencia, velkost plastov, tlak pneu, alebo co.... Proste porovnavas hrusky s jablkami - niekomu to nemusi prekazat ale niekto rozdiel postrehne.
kaprak - myslimze velmi vela ludom to neporiesi/nemeni nic, ale ked si pospajas vsetko dokopy - zmena prevodov, rozne plaste, etc.... tak ako niektori pisu ze daju na ceste skoro 40km/h, tak sa relativne lahko vies dostat na +-30km/h. Coz pri dlhsich presunoch moze byt pre niektorych ludi uz dost podstatne. Tak isto to moze hrat rolu pre ludi co planuju bike-packing na dlhsie vzdialenosti.
09.04.2019 - 19:23:12
01
Tým je to dosť k ničomu, lebo také otáčky, aby ťahali na 1x maximálku, neudržia veľmi dlho. Navyše ani neprikladajú do zjazdov.
09.04.2019 - 19:52:45
00
Staci miernucky zjazd asfaltom dole s vetrikom v chrbte a 40km/h je jak nic. A ked ten zjazd ma 20km, tak to celkom zaboli, nemat dlhe prevody. Ale to si kazdy musi vyskusat, co potrebuje.
09.04.2019 - 20:50:21
00
hej, ono je blbe, ked clovek vyjde v lese na nejaku dlhu rovnu alebo klesajucu betonku a ist tam potom 30-35 kmh :(
09.04.2019 - 22:04:00
00
pokiaľ ide len o výber dvoj alebo jedno prevodníka tak pri jedno prevodníku prídeš o najľahší a o najťažší prevod. napríklad dvojprevodník je 26 / 36 zubov a jednoprevodník 30, kazeta 11 - 42

Príloha:
prevodnik.jpg
prevodnik.jpg 45.23 KiB thumb_up0thumb_down



zvyslá os - kazeta
vodorovná os - pomer prevodnik / kazeta
na grafe pekne vidno čo píšem, zelený trojuholník okolo 2.7 je najťažší prevod s jedno prevodníkom, je skoro rovnaký ako predposledný prevod s dvojprevodníkom (samozjreme väčšia píla)
v bike.zip je tabuľka tak si to môžte prepočítať na iné konfigurácie


ako to tu bolo písané, horským bicyklom po ceste veľmi nechodíš, ja osobne som obanoval že som zostal pri dvojprevodníku, najľachší prevod kedy tedy použijem ale ten najťažší skoro vôbec.

Prílohy:

bike.zip [20.13 KiB]

11.04.2019 - 21:44:44
02
na koľko ,,potiahnutí" dokážete na jednoplacke preradiť z najťažšieho na najľahší prevod?
11.04.2019 - 22:14:51
00
a čo križovanie reťaze ( opotrebenie reťaze, prevodníkov a kaziet ) ?
11.04.2019 - 22:57:23
00
mirec321 napísal:
na koľko ,,potiahnutí" dokážete na jednoplacke preradiť z najťažšieho na najľahší prevod?

ak na zmenu prevodu potrebuješ jedno potiahnutie tak o jedno menej ako pri dvojplacke
11.04.2019 - 23:10:16
00
Ja mám 1x11 XT radenie, ktoré vie ísť smerom hore o 3 polohy, takže na najľahší sa dostanem na 3.1 stlačení (3 plné a jeden malý). Takže vcelku dosť rýchlo.
11.04.2019 - 23:41:07
00
ide mi o to,či sa na ,,jednoplacke" nezaseknete pri prudkom výjazde zo zjazdu. proste či sa stíha zaradiť ľahký prevod. lebo pri ,,dvojplacke" vlastne stačí predok zhodiť a vzadu raz nahodiť. neviem či sa vyjadrujem správne :)
12.04.2019 - 00:06:56
00
to je iná reč, lebo pôvodne si písal "potiahnutie"
ak si pozrieš môj graf tak pri danej konfigurácii zmena prevodníku je rovnaká ako zmena na kazete približne o 3 prevody. Čo nije až také zlé, skôr by som sa bál že pri takom prudkom prehodení zatiahneš silou.
12.04.2019 - 08:29:38
00
keyboard_arrow_up