som zvedavý,aké budú na tej Meride,je to model 2018-ja jazdím 170 mm aj na fulle,prešiel som zo 175 mm nedávno a je to pocitovo pre mňa lepšie,na e-biku sú tiež vhodnejšie kratšie,frekvenčné šlapanie mu svedčí viac ako silové ...
medzitým som zistil,že na ten motor sa montujú dve dĺžky170 a 175 mm-dostupné napr. tu:
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-steps-crank-arm-set-fc-e8050-without-chainring-635350
10.04.2019 - 12:23:09
00
akú dĺžku klúk montujú na tieto motory ? niekde som čítal,že v ročníkoch 2018 dávali 175 mm,lepšie by bolo kratšie-170 alebo aj 165 mm


zalezi od konkretneho vyrobcu bajku. Shimano ponuka k motoru 8000 kluky v dlzkach 165, 170, 175 mm, ja na mojom bajku mam napr. 165 mm
10.04.2019 - 19:55:29
02
tie 165 mm som v ponuke na e-shopoch nenašiel,ak budú na tej Meride 175 mm,objednám 170 mm,na tie som navyknutý
10.04.2019 - 20:14:55
00
tak sú aj 165 mm,momentálne vypredané,ale 170 mm sú za lepšiu cenu,nie sú síce Hollovtech,ale tvarovo pekné:
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-steps-crank-arm-set-fc-e8000-without-chainring-635334
10.04.2019 - 20:30:29
00
mas tam aj ebajkove XT 165/170/175 mm vsetky skladom
10.04.2019 - 20:32:14
00
sú o dosť drahšie,váhu na e biku až tak neriešim
10.04.2019 - 20:34:34
00
tak bike je už doma,kluky tam sú 170 mm,takže moja dilema je vyriešená-včera kratší skúšobný výjazd,všetko šlape super,Shimano XT 11-sp. radí presne,rýchlo-motor má aj na ECO režim výraznú dopomoc,šiel som moju trasu-kde som šlapal z fullom (12,7 kg) na prevode 30/36 tam bez problému na ECO prevod 34/36 pocitovo z menšou námahou (váha cca 23 kg,plášte balóny Maxxis DHR II 27.5+ 2.8" 3C maxx terra (to by som nechcel ťahať za svoje :D )
12.04.2019 - 07:48:35
02
Sup sup sem s foteckami :)
12.04.2019 - 08:43:07
00
dnes pofotím niekde v lese,fotky dám do príslušnej témy ;)
12.04.2019 - 08:45:49
00
Tak to ma byt ;)
12.04.2019 - 09:04:43
00
Dano5.Nemáš tam tie ťukance od motora? Ako by spínalo relé pre zošlapnutí pedálu?
12.04.2019 - 09:07:14
00
niečo také tam je,ale pripadá mi to normálne,keď prestanem šlapať a potom začnem,motor sa pripojí z jemných cvaknutím-myslím že to bude volnobežka,ak je motor vypnutý,pri pedálovaní nie je žiadny odpor,motor je úplne odpojený,technicky sa to dá vyriešiť asi len tou volnobežkou
12.04.2019 - 09:22:53
01
Dano jak píšeš.Zřejmě je to ťukání způsobeno tím ,že shimano má jinou koncepci.U bosch píšou ,že i když vypneš motor, stále klikama přetláčíš odpor pohonu. U SH je to zřejmě jinak.Technicky jsem to rozebrané neměl, ale podle recenzí tomu vše nasvědčuje.Takže pokud šlápneš do pedálů ,okamžik trvá než se motor připojí. U bosch je jiný systém.Mě osobně to nevadí ,po pár dnech to člověk přestane vnímat.Nejhorší je naučit se jedzdit buď do 25 nebo přes 25km. Aby jsi stále neodpojoval motor.To mě připadá ,že tím se opotřebovává asi nejvíc.Osobně jsem změnil převodník na větší a nyní mě to při frekvenci šlapání vychází líp. Zajímalo by mě co s kolem udělá čip. Zda to více ničí motor a hlavně co baterie.Má to někdo vyzkoušené???
12.04.2019 - 10:43:11
00
Mne odpája motor aj pri 20Km/h pri nešlapaní.Ked šlapnem do pedálu,tak opät zapne motor.Počas pedálovania je to ok.Nad 25km je to riadna makačka jazdit za svoje na pláštoch 2,8.Po asfalte je to hrúza.Šotolina a terén sa dá.Myslím,že väčší prevodník nebude mat vplyv na motor a ani bateriu.
12.04.2019 - 11:22:23
00
ma271bi napísal:
Mne odpája motor aj pri 20Km/h pri nešlapaní.Ked šlapnem do pedálu,tak opät zapne motor.Počas pedálovania je to ok.Nad 25km je to riadna makačka jazdit za svoje na pláštoch 2,8.Po asfalte je to hrúza.Šotolina a terén sa dá.Myslím,že väčší prevodník nebude mat vplyv na motor a ani bateriu.

Tie ťuky asi robia západky...Toto trápilo aj mňa počas prvých jázd na motore Yamaha nakoľko tento typ má západky iba dve. Nakoľko pri zábere tie západky zapadnú do ozubenia, robí to také klepnutia. Až som mal pocit, že je to nejaká chyba a chcel som ísť s tým do servisu. Pri novom motore Yamaha PW-X sú už západky štyri a zdá sa mi, že to počuť menej a je aj rýchlejšia reakcia pri zábere.
12.04.2019 - 13:03:27
00
keyboard_arrow_up