Najskôr si hovoril o aero bajkoch všeobecne ale teraz si sa nejak zameral na novú S5...Inak tých 7,85kg je veľ.58 so Shimano 105 pedálmi ;)
A čo mi napr. povieš na spomínaný diskový Aeroad s 1800g kolami a výslednou váhou 7,1kg? :)
Ale dobre, tu máš novú S5 v inom teste 7,48kg: https://www.bicycling.com/bikes-gear/a25415898/cervelo-s5-review/ (viac ľudskejšia veľkosť 54). Pri S5 napr. neušetríš váhu na predstavci a riadítkach, iný ako ten ich V-stem tam asi nedáš.
16.04.2019 - 09:20:28
00
Hosť napísal:
Najskôr si hovoril o aero bajkoch všeobecne ale teraz si sa nejak zameral na novú S5...Inak tých 7,85kg je veľ.58 so Shimano 105 pedálmi ;)
A čo mi napr. povieš na spomínaný diskový Aeroad s 1800g kolami a výslednou váhou 7,1kg? :)
Ale dobre, tu máš novú S5 v inom teste 7,48kg: https://www.bicycling.com/bikes-gear/a25415898/cervelo-s5-review/ (viac ľudskejšia veľkosť 54). Pri S5 napr. neušetríš váhu na predstavci a riadítkach, iný ako ten ich V-stem tam asi nedáš.


diskusia bola od zaciatku o aero bikoch na kotucoch. za tvoje selektivne citanie nemozem. good takze s5 das na 7.48(bez pedalov), este kilo + pedale :)
mimochodom 58ka velkost je akurat na porovnanie - z nej som vychadzal kedze ju mam doma...
16.04.2019 - 09:35:57
00
Áno chápem že o aero bajkoch na kotúčoch, preto som nadhodil 7,1kg diskový Aeroad, ale ty si si zámerne vybral novú S5 s ťažkým rámom, integrovanou vidlicou a kde toho s váhou kvôli ťažkému V-predstavcu a riadítkam veľa neurobíš. Ale dá sa ušetriť na sade, kolesách, RU, galuskách, sedle, skrutkách, atď.

Veľkosť 58 som spomenul kvôli tomu že žiaden výrobca neuvádza váhu v tejto veľkosti, u toho Aeroadu je to M..ty si ale uviedol že je to aj bez pedálov.
16.04.2019 - 09:45:20
00
nadhodil som venge madone a systemsix - co su najzaujimavejsie aerobiky. a kedze si sa prsil ze s5 bez problemov - aj ked zjavne s problemami - tak som pridal aj s5 :)

stale verim ze to kilo usetrene na skrutkach aj vycislis :)

Hosť napísal:
Inak tento 2018 model je o 1w rýchlejší ako super ultra pokroková disková 2019 S5 s tým apokalyptickým predstavcom ;)


mimochodom tesit sa ze usetris 1w oproti kotucom aby si potom mohol stratit 4w na galuskach

i.imgflip.com
16.04.2019 - 09:53:07
00
To bolo keď som reagoval na tvoj príspevok kde si spomínal aero bajky všeobecne a prsil som sa mojou S5 nie novou diskovou..keby som vedel že si mal na mysli len diskové aero tak ti nelinkujem môj bicykel :) Tým ,,na 6,5 sa vieš dostať aj s nimi´´ som myslel tebou spomínaný aero bajk na diskoch. Áno možné to je aj keď nie ľahké a už vôbec nie lacné. To ty si písal že k 7kg je vôbec ,,problém sa priblížiť´´ pritom na 7 kilách je aj sériový Aeroad so skoro 2kg kolesami :)

EDIT: vidím že si medzičasom upravil svoj príspevok nejakým fešákom so zlatými hodinkami, takže k tomu 1w. Nie neteším sa z 1w, spomenul som to LEN na margo toho že tá nová odpudivá S5 by mala byť podľa výrobcu prelomová medzigalaktická raketa, samozrejme že 1w neriešim :)
Ak chceš porovnávať moje galusky s valivým odporom pláštov to je trochu mimo. Galusky som zvolil kvôli ušetreniu 250g na rotačnej hmotnosti, čo tvoje 4w spoľahlivo nuluje, o výhodách galusiek oproti plášťom ani písať nejdem, tie asi poznáš :)
16.04.2019 - 10:08:35
00
Hosť napísal:
tak styri modelove priklady

aeroad
https://www.canyon.com/en-sk/road/aeroad/2019/aeroad-cf-slx-disc-9-0-sl.html
7.2kg

madone
https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/road-bikes/performance-road-bikes/madone/madone-slr/madone-slr-9-disc/p/24247/
7.65kg

venge
https://www.specialized.com/us/en/s-works-venge/p/154588?color=255233-154588
7.19kg

systemsix
https://www.cannondalebikes.sk/bicykle/2019-cestne/race/systemsix/systemsix-hi_mod-dura_ace-di2
7.66kg

vsetko bez pedalov - teda ak ratame navyse 175g za 300e aero pedale naviac
https://www.suncycle.sk/sk/produkt/pedale-time-xpro-15-carbon-titan-ceramicspeed/10426

sme vsade zhruba na 7.4kg - vsetko bicykle nad 10k E. Z tohoto teda ideme zhadzovat 900g resp. u madone/systemsix 1.3kg - kde?

pri sume nad 10k E sa zjavne bavime o "money is no object" kategorii a ak 6.5kg je tak lahko dosiahnutelne preco vsetky top modely hore spominanych znaciek niesu aspon na vahe 6.6kg aby s pedalmi mali vahu UCI limitu? Nie este o dalsich 300g menej... samozrejme bavme sa zachovani aero charakteristik spominanych modelov.

(blbosti ako powermeter / drziak na garmin / drziak na flase neratam nech je to jednoduchsie)
16.04.2019 - 10:40:07
01
Hosť napísal:
Ak chceš porovnávať moje galusky s valivým odporom pláštov to je trochu mimo. Galusky som zvolil kvôli ušetreniu 250g na rotačnej hmotnosti, čo tvoje 4w spoľahlivo nuluje

a si si isty? :)
Acceleration, much like climbing, is a function of the total system mass. Thus, most of your energy is expended to accelerate your body mass, with the bicycle being secondary. A bicycle that weighs an extra 1 kg requires only an additional 3.5W additional power to perform that 2 m/s2 acceleration. When you consider the difference in mass for a wheelset, it becomes clear that it has little impact on acceleration. For a 100g increase in wheelset mass, at worst, only 0.7W additional power would be required for this acceleration.This accounts for both translational and rotational acceleration, and assumes all rotational mass is concentrated at the tire outer radius.
16.04.2019 - 10:52:11
01
Najľahšie aero bajky na kotúčoch jednoducho budú okolo 7kg s aero kolesami. Viem si predstaviť climbing bike s galuskovými kolesami na okolo 6.5kg, všetko bez pedálov a bižutérie a s 'mainstream' komponetmi.
16.04.2019 - 11:36:41
00
stax A si si ty istý tou anglickou citáciou? Zdroj na nejakú relevantnú štúdiu, alebo laboratórne meranie? Podľa ich výpočtov(ak som ich správne pochopil) by stačila o 5,6W vyššia sila na rozhýbanie 2kg kolies(najlacnejšie hlinikáče) oproti 1200g karbónovým kolesám. To sa mi nezdá keď napr. pri prechode z 1800g zimákov na 1400g karbóny cítim akoby som lietal oproti ťažším kolesám. A podľa nich je tam rozdiel len 2,8W v ušetrenej energii.
16.04.2019 - 19:58:57
00
Takže ten modelový príklad, https://www.canyon.com/en-sk/road/aeroad/2019/aeroad-cf-slx-disc-9-0-sl.html váha v základe 7,2kg. Pri výmene kolies za Lightweight T24D(aero, 48mm profil) ušetríš hneď 527g, sada Dura Di2 Disc(síce len 11s) 150g, sedlo (napr. aj lacné karbónové) 130g, omotávka(Deda traforato) 50g. Ďalšia váha sa dá ušetriť pri pohraní sa s predstavcom a riaditkami, so skrutkami, expandérom krku vidlice, atď.
Si na 6,34kg, samozrejme bez pedálov lebo každý výrobca udáva hmotnosť bez pedálov. S pedálmi Xpresso 12 6505g vo veľkosti M, ak sa teda dá Canyonu veriť. Všetko pri zachovaní aero výkonu bicykla.
Takže áno, dá sa postaviť aero disková mašina nie len na 7kg ale aj tých 6.5kg...s pedálmi. Garmin držiak, košíky a pumpu hádam prirátavať nebudeme :)
16.04.2019 - 20:27:27
00
Hosť napísal:
stax A si si ty istý tou anglickou citáciou? Zdroj na nejakú relevantnú štúdiu, alebo laboratórne meranie? Podľa ich výpočtov(ak som ich správne pochopil) by stačila o 5,6W vyššia sila na rozhýbanie 2kg kolies(najlacnejšie hlinikáče) oproti 1200g karbónovým kolesám. To sa mi nezdá keď napr. pri prechode z 1800g zimákov na 1400g karbóny cítim akoby som lietal oproti ťažším kolesám. A podľa nich je tam rozdiel len 2,8W v ušetrenej energii.


:D ved to daj do googlu a uvidis odkial to je. a kludne im potom napis mail ze tebe to tak nevychadza nech to prepocitaju este raz :D

a uz tie lightweighty ti s prehladom budem spochybnovat kedze podmienka bola "pri zachovani aero vlastnosti". myslis ze je nejaky dovod preco aj rovaly aj knoty maju 64mm resp tie dtcka maju 62mm vysku rafku? co som ti ochotny akceptovat su este 454 zippy ako alternativu. lightweighty? 63 mm na kotuce vazia 1695g. teda namiesto 527g si usetril 22g. skus znovu.
16.04.2019 - 21:38:49
00
Whitepaper Systemsixu? Štúdia ako ,,americkí vedci zistili..´´ :D

...aby si potom mohol stratit 4w na galuskach
a zrazu je to 4w na jednu :)

Kolesá môžeš spochybniť ak máš aero dáta jednotlivých setov, tak skús znovu. Ja som ti dal ľahký aero set od top výrobcu, tiež tu môžem hodiť aero superlatívy ktoré o nich LW deklaruje. Výška ráfu nebola podmienkou pri skladaní aero bajku pod tvojich ,,ťažko dosiahnuteľných´´ 7kg.
Tiež neviem či som o nejaký watt nezhoršil aero potenciál mojej eSpäťky Borami Ultra 50 ale nebudem kvôli tomu nahadzovať dozadu disk a dopredu 80mm.
Takto môžeš spochybniť aero výkon aj sady, omotávky, riadítok, atď.
Ale ak chceš zrátaj si v akej hmotnosti vypletieš lepšie 60mm ráfiky s extralite nábojmi a Pillar Ti špicami. Na spomínanom Aeroade to bude bez pedálov blízko 6,5kg, možno pod :)
16.04.2019 - 22:27:42
00
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-grand-prix-5000-2018
ci ty jazdis iba na zadnej? :)

teda 48mm set od top vyrobcu je top ale 63mm ktory je porovnatelny s tym o com sa bavime uz nie je top aj ked je od toho isteho top vyrobcu?
16.04.2019 - 22:35:26
00
Napísal si 4w na galuskách, to mohlo byť aj 2w na jednu ;)

Samozrejme že je. Ale neušlo ti, že pokiaľ ti ide o to postaviť aero cesťák s prihliadnutím na hmotnosť tak nezvolíš nezmyselne ťažký set? Odpovedáš len na to na čo chceš a proste si sa zaťal že
na 6.5kg sa s aero bajkom nenarves. a k 7kg budes mat celkom dost problem sa priblizit
a basta aj keď som ti ukázal že to ide.
Keď ti zložím 1350g(čo teda ide aj ľahšie) set 60mm aero kolies stále som pri Aeroade na rovných 6,5kg bez pedálov. Lenže asi nebudú dosť aero a bude treba 1800g kotvy :) Keby aj, tak aj s nimi by si bol pod tažko dosiahnuteľných 7kg :)
17.04.2019 - 02:14:38
01
Hosť napísal:
pri sume nad 10k E sa zjavne bavime o "money is no object" kategorii a ak 6.5kg je tak lahko dosiahnutelne preco vsetky top modely hore spominanych znaciek niesu aspon na vahe 6.6kg aby s pedalmi mali vahu UCI limitu? Nie este o dalsich 300g menej... samozrejme bavme sa zachovani aero charakteristik spominanych modelov.


jasne ok radsej obetujeme aero "zachovavajuc" aero vlastnosti aby sme z toho mali bike postaveny na vahu. tak uz ti chyba len ta vaha pedalov...
17.04.2019 - 09:30:07
00
keyboard_arrow_up