Ja skôr teraz riešim problém s iným bikom. Mám brzdy Shimano RX100 (dĺžka čeľuste 49-39mm) aj Sora presné číslo neviem, ale sú krátke čeľuste. Ako sa meria rozmer čeľustí? Lebo som našiel podobné, ale tam udávajú dĺžku čeľustí 51mm, teraz neviem, aká to je hodnota odkiaľ kam, či stredná alebo najmenšia či najväčšia.
16.04.2019 - 22:57:15
00
51 mm moze byt maximum kratkych aj minimum dlhsich celusti, ale kedze sora tak by som to tipoval na kratke
16.04.2019 - 23:05:32
00
Jano1987 napísal:
Ja skôr teraz riešim problém s iným bikom. Mám brzdy Shimano RX100 (dĺžka čeľuste 49-39mm) aj Sora presné číslo neviem, ale sú krátke čeľuste. Ako sa meria rozmer čeľustí? Lebo som našiel podobné, ale tam udávajú dĺžku čeľustí 51mm, teraz neviem, aká to je hodnota odkiaľ kam, či stredná alebo najmenšia či najväčšia.

tu
http://www.dvekolesa.sk/index.php?route=module/blog/view&blog_id=1
17.04.2019 - 00:03:15
00
Myslel som si, že sa to tak merá. Len stále mám problém, čo so zadnou brzdou. By som potreboval nejak rameno medzi 50-65mm a nič také neviem nikde nájsť. Buď len do tých 49/51, kde viem, že 49 je málo, ale zase tie, čo som našiel 57-75 možno budú už veľké.
17.04.2019 - 07:46:26
00
Jurošík1 napísal:
Ahojte,
zohnal som na favorit brzdy ultegra, mám tam už aj menené kolesá na klasické 28" (predtým tam boli väčšie) a mám problém že ich nedokážem nastaviť tak aby brzdili normálne na ráfiku. Máte niekto nejaký tip ako to docieliť? napríklad či existujú nejaké špeci gumičky alebo niečo.
PS:s týmito brzdami samozrejme nejazdím dal som tam pôvodné favorit special.

Co tak si dat skratit zadnu stavbu? To by mohlo pomoct a tiez by to zlepsilo tuhost ramu.
17.04.2019 - 08:21:47
00
Jano1987 napísal:
Myslel som si, že sa to tak merá. Len stále mám problém, čo so zadnou brzdou. By som potreboval nejak rameno medzi 50-65mm a nič také neviem nikde nájsť. Buď len do tých 49/51, kde viem, že 49 je málo, ale zase tie, čo som našiel 57-75 možno budú už veľké.


Shimano BR-R451 alebo BR-R650 maju 47-57
17.04.2019 - 08:35:33
00
Ako myslíš skrátiť zadnú stavbu? Ak len odpíliť úchyt na brzdy a presunúť nižšie a tam to navariť, to sa dá aj ešte celkom v pohode. Problémom ale môže byť, že niekto nemá zváračku a to, že to bude treba prelakovať. Také skrátenie teda môže stáť od 5€ po nejakých 60-70€ (dať to niekomu presunúť a pieskovanie a lakovanie rámu). Ak si zoberiem, že fungl nové hliníkové rámy z obchodu viem zohnať od 130€, niektoré ponúkajú od ceny cca 150€ dokonca aj možnosť zvoliť si nastriekanie rámu podľa palety farieb tak neviem, čo by mi to za to stálo.
Pokiaľ myslíš po tým skrátenie stavby celkové skrátenie, t.j. spilenie a znovu zvarenie tých dvoch ramiem trojuholníka, čo držia kolesá, tak to už by bolo veľmi nákladné a výsledok viac ako pofidérny, či už z hľadiska toho, že to môže byť krivo pozvárané a po druhé, riziko zlomenia sa. Do toho by som isto nešiel.
17.04.2019 - 08:58:19
00
Jano1987 napísal:
Ako myslíš skrátiť zadnú stavbu? Ak len odpíliť úchyt na brzdy a presunúť nižšie a tam to navariť, to sa dá aj ešte celkom v pohode. Problémom ale môže byť, že niekto nemá zváračku a to, že to bude treba prelakovať. Také skrátenie teda môže stáť od 5€ po nejakých 60-70€ (dať to niekomu presunúť a pieskovanie a lakovanie rámu). Ak si zoberiem, že fungl nové hliníkové rámy z obchodu viem zohnať od 130€, niektoré ponúkajú od ceny cca 150€ dokonca aj možnosť zvoliť si nastriekanie rámu podľa palety farieb tak neviem, čo by mi to za to stálo.
Pokiaľ myslíš po tým skrátenie stavby celkové skrátenie, t.j. spilenie a znovu zvarenie tých dvoch ramiem trojuholníka, čo držia kolesá, tak to už by bolo veľmi nákladné a výsledok viac ako pofidérny, či už z hľadiska toho, že to môže byť krivo pozvárané a po druhé, riziko zlomenia sa. Do toho by som isto nešiel.

Ved normalne sa nahreju patky autogenom, vytiahnu sa von, skratia sa vzpery, narezu sa na koncoch, vlozia sa tam znovu patky a nanovo sa to napajkuje mosadznym drotom.
Zvarackou sa to neda prevarit hned by to prepalilo dieru.
17.04.2019 - 09:05:42
00
Tak do tohoto urcite nepojdem a ako pise jano1987 radsej vymenim cely ram.
17.04.2019 - 09:21:16
00
Napríklad tu https://www.pecobikes.sk/hlinikovy-cestny-ram-vidlica-58cm.html už moderný rám, všetky úchyty a v rámci tej ceny je aj lakovanie podľa vzorkovníka. Zadná stavba už je aj lepšie riešená ako u Favorita na kolesá s rýchloupinákom. Prípadne ak človek trocha prelezie inzerciu, isto nájde do 100€ nejaký použiteľný rám, s ktorým mu aj sadnú brzdy lepšej a bude s tým menej problémov ako s 20+ ročným rámom.
17.04.2019 - 09:59:39
01
Pozeral som tie brzdy, žiaľ všetky oboje stoja okolo 50€ a na bike v hodnote tak 400€ mi prídu príliš drahé.
17.04.2019 - 17:52:45
00
Jano1987 napísal:
Napríklad tu https://www.pecobikes.sk/hlinikovy-cestny-ram-vidlica-58cm.html už moderný rám, všetky úchyty a v rámci tej ceny je aj lakovanie podľa vzorkovníka. Zadná stavba už je aj lepšie riešená ako u Favorita na kolesá s rýchloupinákom. Prípadne ak človek trocha prelezie inzerciu, isto nájde do 100€ nejaký použiteľný rám, s ktorým mu aj sadnú brzdy lepšej a bude s tým menej problémov ako s 20+ ročným rámom.

Tak hlavny problem favoritov byva korozia, zvyknu byt zozrane hlavne zvnutra, potom samozrejme moralna zastaranost a s tym spojene obmedzenia.
Ale nespornou vyhodou je kvalita materialov a vyhotovenia plus obrovske moznosti uprav geometrie ramu. A je to vsetko budget friendly.
17.04.2019 - 19:12:41
00
Jano1987 napísal:
Napríklad tu https://www.pecobikes.sk/hlinikovy-cestny-ram-vidlica-58cm.html už moderný rám, všetky úchyty a v rámci tej ceny je aj lakovanie podľa vzorkovníka. Zadná stavba už je aj lepšie riešená ako u Favorita na kolesá s rýchloupinákom. Prípadne ak človek trocha prelezie inzerciu, isto nájde do 100€ nejaký použiteľný rám, s ktorým mu aj sadnú brzdy lepšej a bude s tým menej problémov ako s 20+ ročným rámom.


pecobikes je najdrahší e-shop v európe :)
keď budeš hľadať, ten rám nájdeš za polovicu
17.04.2019 - 20:23:33
00
Väčšina Favoritov už ma cez 30 rokov, mnoho ich má už aj 40. Tak nejaká tá hrdza sa očakávať dá.
O kvalite materiálov sa dá polemizovať. Technológie sú už niekde inde. Keď som videl kamošove videá kade jazdí na karbónovovon cesťáku na pneu o šírke 23 s tlakom 7 barov a ten bike drží, tak Favorit by sa mi rozšróboval pod zadkom. Nehovoriac o tom, že čo som skúšal, tak na trase, kde mám s Favoritom priemernú rýchlosť 23km/h, tak na tom cesťáku som mal 27km/h a to som sa pocitovo nadrel tak o tretinu menej.
Oceľové rámy sa jednoduchšie upravujú hliník, o karbone ani nehovorím. Šikovný majster mi pozvára bike tvaru akého chcem, limit je možnosť tvarovať materiál.
O tom, či je budget friendly, v niečom áno, v niečom nie. Zohnať klinkovú os už začína byť umenie. Áno staré ložiskové stredy sú lacné, ale komu sa ich chce raz do roka rozoberať a čistiť a mazať? Klinkové kľuky skoro nezohnatelné, navyše zohnať vhodný klinok je občas boj, zvyčajne aj tak ich ešte zbrusujem. Staré origo kolesá sú dosť katastrofa už, buď majú ráfik o ktorý sa nedá poriadne brzdiť, alebo sú to už tie novšie hliníkové, len tie sú mäkké a často sa krivia. Brzdy kapitola sama o sebe. Bežný cestný bike, čo si teraz pôjdem kúpiť do obchodu tak za 500-600€ ma o minimálne polovicu lepšie brzdy ako Favorit. Možno nejaký 60kg človek si to nevšimne, ale mojich 110kg už dá zabrať brzdám.
Áno, staré biky majú svoje čaro, ale súčastnosti sa dajú kúpiť čisto nové oceľové rámy na ten štýl s tým, že už majú moderné vychytávky ako úchyty na vedenie bowdenov (netreba ich uchytávať páskou či hľadať pliešky a podobne), zadná uchytenie už je lepšie spravené, takže už nehrozí kríženie kolesa pri silnom zábere, ak má človek rýchloupínak, vedenie laniek na prehadzovač a prešmýkač (viete čo mi to zabralo času, kým som našiel prešmýkač s dorazom na bowden?), diery na osadenie držiakov na fľaše (už roky som nevidel držiak na fľašu, čo by sa inak ako šróbami do kostry uchycoval), odpadá problém s brzdami, kde viete zohnať kvalitné brzdy za veľmi slušný peniaz a nie ste limitovaný tým, že potrebujete rameno 57-75 a to vyrábajú až 2 výrobci a aj tak veľmi dobre neubrzdia. Toho problému sa týka aj to, že kedysi sa bežne používali 27 kolesá, teraz je štandard 28 a vzadu už s tým je koľkokrát problém.
Nedávno som rekonštruoval svoj Favorit a bol to boj zohnať niektoré súčiastky, čo som potreboval aby sedeli. Mať modernejší rám, ušetrím dokonca na niektorých komponentoch.
17.04.2019 - 20:25:25
00
Jano1987 ano len si treba uvedomit co z toho favorita skladas, v dnesnej dobe sa to uz nemoze rovnat s konkurenciou ale stale ma co ponuknut ako priblizovadlo, castokrat za cenu zeleza vo vykupe. Osobne si neviem predstavit odlozit len tak niekde bicykel oprety (aj zamknuty) ak ma nejaku hodnotu.
Ludia sa dnes ulakomia aj na 15rocny bicykel z tesca, na to netreba zabudat. :lol:
17.04.2019 - 20:44:33
00
keyboard_arrow_up