Keď človek pozná trasu pozná asfalt kvalitu a kde pôjde môže podľa toho fúkať či vypustiť upraviť tlak..Samozrejme je ísť zlý grcanico flekovany asfalt a rozbyte cesti ale určite nie byť podhusteny tlak voči váhe.Preto výrobcovia min-max udávajú.Zalezi aj od rámu a komponentov kolies či je to AL alebo karbón aj to závaží v komfortne.Potom by na full karbón nedávali galusky na 8 a viac baru.Už samotné koleso pruži a odnáša nerovností ako AL koleso pri nižom tlaku.A rozdiel aj či dušove plášte alebo bezdušuve kde duša tiež roby odpor atď.
20.04.2019 - 12:33:57
00
Velmi nerad pisem konkretne cisla, lebo je to vsetko relativne. Pre kazdeho ine. Ale pre srandu v predu jazdim 72psi= 4,9bar na 23mm GP 4000 SII na rafe 17mm vnutro. Hlinikovy semiaero raf. S ultra tenkoui dusou. Vazim 80kg. Trafil som zo 10 vytlkov pri zjazde minule, isiel som prvy krat BK - Raca a nepoznal som to. Ziaden problem okrem diskomfortu.A ked mam cisty plast, stycna polocha s asfaltom (prachiovy pruh na plasti) je nieco cez 1,5cm cize ziadne bortenie bocnic a nicenie plastu. ;) Pre niekoho moze byt podhustene 7,5 baru, pre ineho 4 bar az moc. A s komfortom to nema co robit, to nie je dovod ist na nizsi tlak, dovod su usetrene W.
20.04.2019 - 15:34:09
00
Ja som sa dnes prebral zo zimného spánku, nafúkal gumy (23mm Conti GP4000 na Campa Scirocco) na 100PSI a hybaj von. Na novom asfalte parádička, ale aj inak sa to celkom dalo zniesť (aj frézovaná cesta bola). Asi by som mohol aj menej, ako tých 100, ale jednako sa mi to dobre pamätá a o týždeň už aj tak bude 90 a o dva 80 a ja nerád fúkam gumy príliš často. :)
20.04.2019 - 19:38:39
00
Kenai napísal:
Velmi nerad pisem konkretne cisla, lebo je to vsetko relativne. Pre kazdeho ine. Ale pre srandu v predu jazdim 72psi= 4,9bar na 23mm GP 4000 SII na rafe 17mm vnutro. Hlinikovy semiaero raf. S ultra tenkoui dusou. Vazim 80kg. Trafil som zo 10 vytlkov pri zjazde minule, isiel som prvy krat BK - Raca a nepoznal som to. Ziaden problem okrem diskomfortu.A ked mam cisty plast, stycna polocha s asfaltom (prachiovy pruh na plasti) je nieco cez 1,5cm cize ziadne bortenie bocnic a nicenie plastu. ;) Pre niekoho moze byt podhustene 7,5 baru, pre ineho 4 bar az moc. A s komfortom to nema co robit, to nie je dovod ist na nizsi tlak, dovod su usetrene W.

Mam 82kg ale ked dam 25mm conti 4000 s2 na 4 bar a postavim sa do pedalov (kopec) tak je to makke a vidno to aj na pohlad. Komfort velmi dobry ale na stojky to velmi nie je. Aspon u mna.
20.04.2019 - 20:05:16
00
4 bar? Však to sa pomaly dava na mtb nebláznite
20.04.2019 - 20:11:56
00
To by som chcel vidiet to mtb so 4bar :)
20.04.2019 - 21:44:06
00
scarinko napísal:
Mam 82kg ale ked dam 25mm conti 4000 s2 na 4 bar a postavim sa do pedalov (kopec) tak je to makke a vidno to aj na pohlad. Komfort velmi dobry ale na stojky to velmi nie je. Aspon u mna.

Ako vravim je to individualne. Zalezi aj na rafe a na 72 PSI fukam len predok. Tam je len 40% vahy zadok mam cca na 101 PSI. Ale tam jazdim 25mm. Aku mas vnutornu sirku rafu ?

Pre srandu MTB 29er 2.2" v predu 25psi (1.7 bar) v zadu 27psi.(1.9 bar) . ;)
20.04.2019 - 22:55:19
00
ETRTO size: 622x15C
Mavic Ksyrium SLR
20.04.2019 - 23:28:55
00
Vyskusaj v predu 73 psi a v zadu 111psi a napis ako sa ti to pozdavalo. ;-)
20.04.2019 - 23:30:36
00
Ok to moze byt v pohode ale moja pumpa moze ukazovat inych xy psi ako tvoja :)
20.04.2019 - 23:32:41
00
Pumpa je hodne mimo, treba digitalny merak. A ano aj tak je to +- par psi urcite. Rozdiel 10 psi uz hodne citim na ceste a na mtb aj 3 psi citit. Este tiez hra rolu ak nafukas doma vo vykurovanom priestore a ides jazdit von do zimy. Ale snazim sa to robit tak presne ako sa da...


Naposledy upravil Kenai dňa 20.04.2019 - 23:47:09, celkovo upravené 1 krát.

20.04.2019 - 23:45:18
00
Nj ked zistim kam som ho tak dobre odlozil tak to pomeram.
20.04.2019 - 23:46:50
00
scarinko napísal:
To by som chcel vidiet to mtb so 4bar :)


Tak keď budem mať mtb, tak keď pôjdem po asfalte na výlet, tak pod 3 určite nepôjdem.. 4 na cestaku si môže dovoliť 50 kg chrt.... Inak kde spravili súdruhovia Ing. chybu, Keď pred 10 rokmi bolo pravidlo, čím viac tým lepšie...fyzikálne zákony platili aj vtedy, tulenik vyjadrí sa, ty vieš všetko ?


Naposledy upravil PetoPeto21 dňa 21.04.2019 - 06:54:08, celkovo upravené 1 krát.

21.04.2019 - 05:54:44
01
Keď som šliapial Braunsberg tak na nových GP5000 25mm som mal cca5.5-6bar a neišlo sa dobre zadné kolo jak žuvačka strata energie sily v prudkom stúpaní dobrý asfalt.Menšia kadencia strata v zábere bolesť hamstringy večie zadychanie.Druhy deň tá istá trasa rovnaké podmienky teplota vietor.Akurat už zadok 7.5bar predok 7bar.Velky rozdiel rýchlosť kadencia plus vyvážený posed .Vážim 70kg.Menšim či podhustenym tlakom sa viac menej plášť degraduje potom je zbytočne kupovať drahé plášte či značky a stačí plášť za 10eur keď jazdyt na pár bar.
21.04.2019 - 06:20:30
03
Ako sa to potom sprava v zjazde, ked je vaha na prednom kolese s brzdenim do zakruty? Tu viem teda rychlo zistit nizky tlak, uz daleko vyssi ako tu spominany a je to fakt dost neprijemne rezat zakruty na nizkom tlaku...
21.04.2019 - 06:43:06
03
keyboard_arrow_up