Robo, dolezite je ake spaliky pouzijes.
Na favorite mam povodne "favorit special" brzdy vybavene gumickami swissstop.
http://www.swissstop.ch/brakepads/rimbrakes/fullflashpro/originalblack/
Brzdiaci ucinok je o dost vacsi oproti povodnym, presne take ako mas teraz ty.
Cena je cca 30e za jeden par.
23.04.2019 - 11:21:43
00
Jano1987 napísal:
Mal by som otázku. Mám Favorit, vzadu je viackolo (nie orech) a chcel z toho spraviť singlespeed (aby mi ostali vlastnosti toho viackola, že si môžem točiť pedále dozadu, resp. nemusím pedalovať za jazdy). Dá sa na to niekde zohnať také 1 ozubené kolo? Chcem aby to aj nejak vyzeralo zase, nechcem tam nechávať 6 rýchlostné kolo.

bez problemov, naposledy som kupil 2 za 1 EUR u cinana :)
ale napr. aj tu
https://kubicasport.eu/obchod/1-kolo
23.04.2019 - 11:49:25
00
....

dik za odpoved.
1) Zadne koleso/raf su nove. Predne je povodne a ma uz co to za sebou, ale cistene aj odmastovane bolo.
2) Prave tie R650 (Shimano 105 5800) som pozeral. Videl som aj par za cca 55 eur. Snad je reach 57mm len stredna hodnota a bude tam par milimetrov moznost posunu. Su relativne drahe, ale myslim si ze mi bude zbytocne setrit 15-20 eur.
3) Jemne som naolejovanymi prstami presiel lanka ked som ich daval do novych bowdenov. Paky idu rozumne lahko a pokial sa spaliky nedotknu rafu. Potom to dost pruzi a aj brzdi, ale nie je to nic moc. Smyk zadnym sa mi podaril len raz, ked som z 50+km/h prudko brzdil celou silo zo spodneho uchytu.
Pri silnom brzdeni sa viditelne ohybaju ramienka brzdy. Nove brzdy by mali mat lepsie prevody a kratsie ramena. T.j. mensie ohyby. Tajne verim, ze to potom bude brzdit o dost lepsie aj z horneho uchytu.
4) Poslem neskor. Ale ked pozeram obrazky Amulet Tour na webe, tak to asi ide bez prerusenia az dozadu. Horna trubka ma tri uchytne body. Neviem ci by sa dali vyuzit na prerusenie bowdenu. Ci by zniesli taku silu.
5) Dik za radu. Pozriem. Decathlon ako znacka mi nevadi :-) Ale na uvod este dam sancu aktualnym packam. Skontrolujem vnutro o aky material sa opiera koniec bowdenu.Ze ci to tam nepruzi.
23.04.2019 - 12:50:31
00
Robo, dolezite je ake spaliky pouzijes.

Bojim sa ze cena vs. prinos v mojom pripade nebude podla ocakavania. Mal som uz rozne spaliky, ale urcitenie nie za 30. Max. za 9 eur tusim. Ale budem nad tym uvazovat. Asi by som si mal na uvod sadnut na moderny cestak a vyskusat ako brzdia sucasne modely. Aby som zase nemal prilisne ocakavania.

Rado
23.04.2019 - 12:56:12
00
RadoKob
Shimano R650 + Jagwire LEX bowden + Koolstop Salmon gumicky, ak ti toto nebude stacit tak asi budes potrebovat novy bike
23.04.2019 - 13:15:50
00
elpha nič v zlom, ale keď sa pozriem na tú kombináciu, tak odhadujem, že to bude tak minimálne polovičná cena biku na tých brzdách. 30€ gumičky za pár nemá ani kolega čo chodí do Álp jazdiť do kopcov a z kopcov a váži 100kg.

RadoKob
Pokiaľ máš úchyt bowdenu na zadnú brzdu riešený nejak takto https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-cestne/318753/kupim-bicykel-favorit.html tak s tým veľa nespravíš. Podobný spôsob vedenia bowdenu ako tu https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-cestne/232648/predam-cestny-bicykel-favorit-po-renovacii.html je oveľa lepší na prenos prenos brzdnej sily cez lanko. Teoreticky zaujímavé môžu byť aj tieto brzdy https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/cestne-brzdy/force-cestne-brzdove-celuste-excentricke-57-75-mm.html len neviem, či už nebudú veľké.

    23.04.2019 - 13:41:11
    00
    Pokiaľ máš úchyt bowdenu na zadnú brzdu riešený nejak takto ...

    Su tam na spodku trubky tri navarky pre uchytenie bowdenu. Toto je presne taky bajk ako mam: https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-cestne/267968/amulet-tour.html

    Ci to ale bude schopne udrzat koniec bowdenu ak sa to na kolene prerobi tak aby sa tam bowden prerusil, tak to si neviem tipnut.

    Tie Force brzdy som pozeral. Je to o uroven dalej ako moje aktualne brzdy, lebo su asi dual pivot. Uz si len musim zodpovedat otazku, ci ist este dalej a priplatit za symetricke dual pivot Shimano 105 :-) Ci sa to oplati. Zatial som do bicykla vrazil cca 100-ku za stredove zlozenie, koleso, omotavku, bowdeny, lanka... a najazdil necelych 1000 km. T.j. cca 1 euro na 10 km. Zerie to viac ako auto :-)
    23.04.2019 - 14:24:55
    00
    radkob riešenie je potom jednoduché, zožeň si niečo takého https://www.bmxshop.sk/bindata/et-167588.jpg a zastrč to prvého a posledného úchytu na bowden. Keby sa nezmestilo kvôli hlavičke, tak pilníkom zbrús jednu stranu. Len si nejak odmeraj, koľko musí byť šírka tej časti, kde je matica, aby sa ti to zmestilo do toho úchytu.
    23.04.2019 - 14:45:23
    00
    Odmeral som aktualne Tektro brzdy. Spaliky su niekde medzi 50-56 mm. Tie Force 57-75mm budu teda prilis velke. Skor potrebujem Force s reach rozsahom 43-57mm. Pripadne dva spominane Shimano s reach 57mm (asi v strednej polohe?). Tie ale cenovo naozaj nemaju zmysel na moj bicykel.
    Radsej teda vezmem lacnejsie brzdy (dual pivot mechanizmus hadam trochu zlepsi brzdenie) a skusim to prerusenie vedenia bowdenu k zadnej brzde, pripadne lepsie spaliky.
    Dakujem za podnety a rady.
    23.04.2019 - 19:17:42
    00
    [quote="@1475246"]elpha nič v zlom, ale keď sa pozriem na tú kombináciu, tak odhadujem, že to bude tak minimálne polovičná cena biku na tých brzdách. 30€ gumičky za pár nemá ani kolega čo chodí do Álp jazdiť do kopcov a z kopcov a váži 100kg.

    3e za meter pevneho bowdenu a cca 10e za gumicky nie je ziadna tragedia, ako vidis vela moznosti ako namontovat lepsie brzdy do favoritu nemas a urcite nenajdes nic lepsie ako symetricky dual pivot (R650), pri kratkom ramienku to podla mojich skusenosti robi celkom rozdiel, uz len to ze ti obidve strany tlacia na rafik rovnakou silou
    ale zase cena tych brzd nie je nizka, to treba priznat, ale to uz je na tvojom uvazeni, moznosti je viac
    23.04.2019 - 19:51:57
    00
    Zdravím, páni. Hľadám komponenty na F11 r. 1956 ako sú: šalter+páčka, predstavec modrý(Fe) + riaditka, ľavá kľuka s modrým pásom. Dík za ponuku.
    29.04.2019 - 12:20:02
    00
    mas nejake fotky ako to vyzera? Ci znali jednoducho musia vediet :)
    29.04.2019 - 12:32:32
    00
    Možno mi poradíte. Kamoška zháňa pre seba bike. Mám doma podobnú Libertu, čo mi zavadzia. Páči sa jej, len problém je, že chce aspoň 2-3 prevody. Len tam sa brzdí pedálmi dozadu. Takže viackolo vzadu veľmi nedám. Chce to len tak do mesta, do roboty a treba rozpočet udržať čo najnižšie. Jediné čo ma napadlo výmena zadného kolesa. Len to sa začne dosť predražovať. Navyše aj brzdy bude treba atď.... Nejaký nápad ako to vyriešiť?

    Prílohy:

    98033306.jpg
    98033306.jpg 144.56 KiB thumb_up0thumb_down

    29.04.2019 - 16:58:33
    00
    zadny naboj sturmey dvojrychlostny s brzdenim "dozadu" pedalmi. tzv. kickshift? myslim. no nie kazdemu to vyhovuje.
    29.04.2019 - 17:08:24
    00
    testni si slovnaftbike ci ti vyhovuje naboj shimano nexus 3 speed, ak nie tak este existuje nexus 8 speed, ktory je sice trochu drahsi ale o dost lepsi
    a mozes radit aj ked stojis na mieste, do mesta mimoriadne uzitocne
    nexus 3 upgrade by mohol byt do 100e, len ci sa to oplati
    29.04.2019 - 17:41:12
    00
    keyboard_arrow_up