Pridávam sľúbené.

Ak sa orech kazety netočí navoľno, ale ľahko zadrháva, čo v mojom prípade spôsobovalo až "ručanie" pri zjazde v rýchlosti 60+, tak môžu byť zlé 2 veci.

Buď je vadné ložisko, ktoré má orech v sebe napevno, to že má kazeta vôľu, by na to len odkazovalo.Orech má v sebe 1 ložisko, pri výplete je medzi orechom a telom náboja iba klzná prachovka (diel č. 9). Riešenie jedine nový orech za strednú kopu peňazí.

Koleso má na oske tzv. Deep groove ball bearings, priemyselné uzavreté ložiská. SLSká majú vzadu jedno viacmenej štandardných rozmerov, to pod orechom je ale exotika, špeci ložiskári nevedia, kde také presne zohnať. Tuto vidím 2 ložiská podľa rozkresu rovnakého typu (diel č. 5).

V mojom prípade došlo k roztiahnutiu hliníkového tela náboja v oblasti na priloženém obrázku vyznačenej červeným obdĺžnikom, o túto časť začal zvnútra orech trieť, a pridrhávať. Po prebrúsení problém zmizol, našťastie ložisko orecha zatiaľ vôľu nemá.

Osobný názor mám bohužiaľ taký, že Mavic už niesú everyday-all condition kolesá.

Prílohy:

20463-REAR_edit.jpg
20463-REAR_edit.jpg 170.54 KiB thumb_up0thumb_down

23.04.2019 - 09:38:45
00
vcera vecer som si precital par for o tomto a dost to rozoberali a aj na tomto fore ale uz tak 10 rokov dozadu a to sa Mavic nehanbi na kua drahych kolesach takto lajdacky vyrabat tie naboje? a za 10 rokov to nevie opravit? nechapem

diel cislo 9 som nasiel a stoji prd, nejake 2-3 eura to sa da kupit, orech cca 40-50 eur
dokonca som cital ze si ludia davali sustruzit nejaku suciastku z teflonu a silonu ale neviem ktora to ma byt.
Kazdopadne mne to rucanie robilo aj pri mensich rychlostiach ale niekedy nie a inokedy ano. Neskor som zistil ze ked zaradim vzadu urcity prevod ked sa retazova linka krizi minimalne tak to nerobi. Musim to nejak rozobrat a pozriet ci vobec uvidim co je zle. Celkovo sa mi ale zda ze to rapkanie pocut viac ako pred tym, volnobezka je nejaka hlasnejsia ako byvala.
23.04.2019 - 12:51:00
00
Ešte jedna veck k ručaniu orecha - Mavic orechy treba pravidelne (3tkm/1rok) premazávať minerálnym olejom. Mne na orechu na Ksyrium Elite rezonovala suchá gumená prachovka a ručalo to jak divé. Po premazaní OK.
23.04.2019 - 13:14:32
00
kupoval som ich 08/2018 a mali byt vraj chvilku po pravidelnom servise, predajca je celkom zodpovedny chalan/pan cize som mu nemal dovod neverit a najazd odvtedy asi 3000 nemam ale tak mozno to aj skor vyslo.
23.04.2019 - 13:24:01
00
No rozobral som to, povolil osku a uz sa to toci. Orech som dal dole ale.okrem jednej malej podlozky a tej gumovej prachovky tam nie je nic co by sa dalo demontovat alebo nahradit. Vycistil som to handrou ale nemam olej cim by som to namazal a vazelina by tam asi nemala ist. Ta vola je tam stale takze neviem co vymenit. Loziska vyzeraju v pohode, tie nemaju volu co som skusal prstami. Kupil by som novy orech len sa bojim ze to aj tak bude na dve veci a zbytocne 50 eur von oknom.
23.04.2019 - 23:49:01
00
To si vybral aj loziska z orecha? Co to nezanesies niekde do servisu? Neviem ako to je u Mavicu, ale mne staci stale vymenit lozisko v orechu za par supov...
24.04.2019 - 06:50:45
00
nie, tie su tam nalisovane, to by som nemal ako dat naspat,
servis je tak na dva tyzdne a nie je zarucene ze urobi nieco viac ako ze objedna novy orech este skusim jedneho kamosa, on si servisuje vsetko vratane orecha lozisiek atd tak vravel ze by sa mi na to mrkol
24.04.2019 - 08:13:10
00
mne sa zda, ze spominany Turbi servisuje Mavic, mne tu napr. v Stupave v Koliesku menia to lozisko a v poho, za den to vacsinou spravi, ak nema vela inej roboty... ale ako som pisal, im sa tam valaju kadejake loziska v dielni, tak nemusi objednavat...
24.04.2019 - 09:03:03
00
no vidis, mne napisal 2 tyzdne :)
24.04.2019 - 09:04:28
00
Turbi ano, ked je sezona, tak ma vela roboty, to som pisal o koliesku, kde ich je viacej, cize zena na predajni, dvaja na servis... ked uz daco doserem, radsej to davam Turbimu, ale napr. kolesa viem, ze mam nosit do kolieska, bo Turbi by loziska musel objednavat...
24.04.2019 - 09:10:31
00
ked ja by som potreboval aby to niekto pozrel a povedal ze toto je na tom zle a treba to vymenit (kludne aj suciastka za 5 korun).
v servise nemaju zaujem opravovat veci, len vymienat diely co najjednoduchsie a najrychlejsie. V koliesku som nikdy nebol tak nemozem povedat ale zatial v kazdom servise chceli stale len menit diely a nie opravovat. Rovnako ako na aute. Vymenime diel a uvidime. Nepomohlo to sefko, nevadi aj tak zaplatite za tie diely. A kedze tomu az tak nerozumiem tak mi mozu nakecat co chcu lebo im nemam preco nedoverovat.
Uvidim co povie kamos, ten uz loziska v orechoch menil aj servisoval. Ked uz nebude vediet ani on tak holt to budem musiet niekam dat.
24.04.2019 - 09:22:30
00
Tvoj problem je pravdepodobne v tom, ze sa ti v orechu vydralo uz to nylonove klzne puzdo.
Ked das dole orech tak ho vidis vo vnutri. Tym, ze sa orech pravidelne nemaze tym olejom sa to skor vyderie na vacsi premier. Takze sa ti zda , ze sa ti hybe kazeta, ale to uz orech ma volu. Mozes to vyriesit novym orechom.
Ale skontroluj si aj tu plochu na oske, kde ten orech dosada. Ak si to dlho neservisoval uz aj to miesto moze byt vysuchane a aj novy orech bude mat volu.
Ten zvuk pri vyssich rychlostiach vznika tym ze je to tam suche, orech aj zapadky.
Skus to najskor namazat olejom a pojazdit uvidis ake to je.
Ak je to uz moc znicene je pocut aj zvuk ako to klepe, ked prejdes po nejakej vacsej nerovnosti.
Riesil som to na Crossmax SL. Dal som aj novy orech aj tak to nebolo ako nove, uz bola vysuchana aj ta plocha na oske. O nieco sa to zlepsilo tym, ze som k tomu gumenemu tesneniu dal este akokeby jedno take
(len som to vyrobil z gumy). Aby to akoze viac odtlacalo orech od naboja a tym to prestalo vydavat ten zvuk na nerovnostiach ked neslapes. Muselo to byt, ale len tak hrube, aby stale isel lahko volnobeh a netahalo kazetu s kolesom, ked neslapes.
Uplne odstranit sa to da vyrobou toho nylon puzdra presne na mieru. Ako si aj pisal, ze si davali vysustruzit.
To som ja neskusal, ale to je asi jedina moznost ako zachranit kolesa co uz maju opotrebovanu aj tu plochu pod orechom.
24.04.2019 - 10:41:58
00
https://www.ebay.com/itm/NEW-HUBDOCTOR-PRO-MAVIC-FREEHUB-CONVERSION-KIT-HYBRID-CERAMIC-BEARINGS/231934551435?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20160323102634%26meid%3Ddb073b7d20e4422e877ec46c615335d5%26pid%3D100623%26rk%3D2%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D331149490290%26itm%3D231934551435&_trksid=p2047675.c100623.m-1

Nasiel som, ze vyrabaju na to aj kit, kde to nahradzaju loziskom.
24.04.2019 - 10:49:10
00
nj to bude asi ta biela vec co som nechcel nasilu vyberat lebo je tam asi nalisovana
www.bmtbonline.com
otazkou je ako zistit ze je to v tom

btw aky olej tam davate? akurat objednavam tlmicove oleje 15W a 5W do vidly tak reku ci su to dobre oleje aj na toto

mozno poriesit nieco taketo
http://www.bicycles.net.au/forums/viewtopic.php?t=20622

https://www.ebay.com.au/itm/003-Oversize-Mavic-Ksyrium-Freehub-BUSHING-Freewheel-Hub-plastic-bushing/251981414578?hash=item3aab4340b2:g:Ul4AAMXQaBtQ9c7C&frcectupt=true
24.04.2019 - 10:50:01
00
Nasad orech bez kazety a skus rukou ako moc sa hybe pri naboji. Pozri aj na naboji, kde dostada to biele ci to tam nie je zodrate. Bude tam vysuchany viditelny pas ak je to uz moc. Ak nie bude stacit asi novy orech.
Ak je orech opotrebovany tak to uvidis aj na tom bielom ake je to uz vydrate.
Premaz to, zloz a pojazdi. Ten zvuk pri vyssich rychlostiach uz by tam nemal byt.
Bude to najskor tento problem. Mavic tam proste nema lozisko a stava sa toto.

Kupit to puzdo s mensim vnutornym priemerom je asi najjednoduchsie.
24.04.2019 - 11:02:51
01
keyboard_arrow_up