Je jedno o aky styl ide, jazdim AM/EN dokonca aj v bikeparkoch a pouzivam viac prednu
brzdu ako zadnu. Stale tu plati zakon zotrvacnosti ktory pri brzdeni prenasa hmotnost smerom dopredu a tym padom je predna
brzda zatazovana viac ako zadna. Pri gravity disciplinach to plati dvojnasobne kedze teren je v nejakom sklone, takze hmotnost jazdca je tlacena dole resp. este viac dopredu ako na rovine. Preto chodime vsetci z kopca cim viac za sedlo, aby sme tuto hmotnost preniesli s predneho kolesa (brzdy, pruzenia) smerom do zadu. Ano obcas treba pouzit vyhradne len zadnu brzdu resp. je potrebne vyuzit vacsiu brzdnu silu v zadu ako v predu, ale to len v pripade ze sa jazdi na nestabilnom podklade ako lad, sneh, blato.
Hlavne je brzdit vyhradne pred alebo za prekazkou a vtedy pouzit vacsiu silu na prednu brzdu. Dovod preco brzdit viac prednou brzdou Vam davaju aj samotny vyrobcovia bajkov tym ze do predu montuju vacsia kotuce (vacsia paka, vacsia plocha na odvod tepla) a v neposlednom rade aj montazou plastou ktore su spravidla sirsie ako v zadu s agresivnejsim vzorom.
Co sa tyka kotucov tak suhlasim ze Shimano IceTech nieje dobra volba co sa tyka vydrze, ale tiez si treba uvedomit ze asi na to neboli skonstruovane. Myslim ze ich vyuziju skor profici ktori ich po kazdom preteku vymenia za nove. Osobne pouzivam Shimano kotuce, ale nie v sendvicovej konstrukcii.