Mne sa pokrutil kazdy ice tech kotuc na zadnom kolese co som kedy mal,minule som kupil smrt76 a zatial je v pohode...uvidime po sezone ako bude vyzerat
26.04.2019 - 09:55:47
00
zaujímavé, že na zadnom, keď najväčší výkon je na prednom
26.04.2019 - 10:02:19
00
Zadne sa prehrieva viac,aj ked to znie nelogicky.Rychlost udrzujes hlavne zadnou a prednou uz dobrzdas ked treba.Aj kotuc,aj platne rychlejsie odchadzaju vzadu.Vlastne ked sa nad tym zamyslim,je to tak vseobecne,alebo ide o jazdny styl?Kto ma aku skusenost?
26.04.2019 - 10:12:37
04
Tiez mam o dost vacsie opotrebenie zadnej brzdy.
26.04.2019 - 10:15:59
00
Hlavna brzda je predna, takze aj opotrebenie platniciek by pri spravnom pouzivani malo byt na prednej brzde vacsie. Ak to ma niekto opacne, tak ma pri brzdeni zle navyky. Btw. podobne je to aj u aut.
26.04.2019 - 10:24:24
06
@Kaprak Zadný plášť nemôžeš predsa porovnávať :) Ten derieš už len šliapaním do pedálov :)
Prečo sa vzadu mal kotúč viac prehrievať, keď zadným sa "iba" dobrzďuje a na prednom je vždy najväčší výkon a preto sa tam zvyčajne montuje väčší kotúč? Narážala som na poznámku že sa pokrútil vždy len zadný. Nepísala som nič o opotrebení. To môže byť samozrejme pri určitom spôsobe jazdenia rýchlejšie ako vpredu. Dobrzďovaním predsa nevyrobíš také teplo ako keď silno brzdíš na prednej brzde keď potrebuješ prudko spomaliť.
Na aute sa skôr opotrebujú predné platničky a ak sa jedná o predný pohon aj predné pneu. Neviem ako je to na motorke. Žiadnu som nikdy nevlastnila.
26.04.2019 - 10:30:51
00
Ja som nic nepisal o plasti ;)
A neviem preco sa mi zadna prehrieva viac.Asi ju castejsie pouzivam
26.04.2019 - 10:34:37
00
Na motorke to zalezi od motorky. SS/SB skoro zadnu brzdu ani nepouziva. Choper by bez zadnej zas ani nezastavil.
26.04.2019 - 10:40:51
00
pri AM/EN sa zadna vyuziva ovela viac ako pri XC tak sa tu zasa nehadajte. a nechapem preco sa riesia shimano kotuce ktore su totalne blato - nikdy som tak zle kotuce nemal ako to co teraz produkuje shimano. SLX, XT bez ice mi mizli pred ocami. nedojazdil som snimi ani jednu sezonu. narovnat sa daju palcom. organicke platne napodobne. a nieje to len moja skusenost. ok brzdi to ale menit platne 5-6x za sezonu a kotuce 2x je chore.
26.04.2019 - 10:49:31
00
Ono je to asi aj trošku individuálne a závislé od jazdného štýlu, terénu ktorý sa jazdí, dávkovatelnosti brzdnej sily a správnych návykov. Teoreticky je určite väčšia sila na prednom, lenže... Zablokovanie predného kolesa a šmyk na ňom, má väčšinou horšie následky, ako šmyk na zadnom, ktorý je predsalen ľahšie kontrolovateľný.To sa znásobuje v prudkých padákoch, kde je to riziko preletenia ešte vyššie. Výsledkom je podľa mňa že prednú nevyužívame tak, ako by to teoreticky bolo možné a opotrebenie a prehrievanie je väčšie vzadu. Určite sa nájdu profíci, ktorý majú tréning a dokonalú techniku jazdy a dávajú to na prednú... ale realita je aspoň u mňa tá, že hoci sa snažím prednú využívať, tak som na tom podobne ako Kaprak a další.
26.04.2019 - 10:51:55
08
u mna podobne, zadna je vo vacsej permanencii, uz len koli riziku smyku, padu atd
26.04.2019 - 11:13:47
00
V zjazdoch, v technickom terene (volne kamene, vlhky povrch, piesok, prach, ostre switchbacky) vyuzivam urcite viac zadnu brzdu. Tu ked zablokujem predne koleso, idem v momente k zemi, takze aj pre mna osobne je bezpecnejsie viac brzdit zadnou ako skusat limity gripu vpredu. Obzvlast ked jazdim plaste s nizkou vzorkou ako Spec Renegade alebo WTB Nineline. Na zvazniciach kde sa ide rovno dole vyuzivam zasa viac prednu. Zalezi, co sa jazdi.
26.04.2019 - 11:14:28
05
Je jedno o aky styl ide, jazdim AM/EN dokonca aj v bikeparkoch a pouzivam viac prednu brzdu ako zadnu. Stale tu plati zakon zotrvacnosti ktory pri brzdeni prenasa hmotnost smerom dopredu a tym padom je predna brzda zatazovana viac ako zadna. Pri gravity disciplinach to plati dvojnasobne kedze teren je v nejakom sklone, takze hmotnost jazdca je tlacena dole resp. este viac dopredu ako na rovine. Preto chodime vsetci z kopca cim viac za sedlo, aby sme tuto hmotnost preniesli s predneho kolesa (brzdy, pruzenia) smerom do zadu. Ano obcas treba pouzit vyhradne len zadnu brzdu resp. je potrebne vyuzit vacsiu brzdnu silu v zadu ako v predu, ale to len v pripade ze sa jazdi na nestabilnom podklade ako lad, sneh, blato. Hlavne je brzdit vyhradne pred alebo za prekazkou a vtedy pouzit vacsiu silu na prednu brzdu. Dovod preco brzdit viac prednou brzdou Vam davaju aj samotny vyrobcovia bajkov tym ze do predu montuju vacsia kotuce (vacsia paka, vacsia plocha na odvod tepla) a v neposlednom rade aj montazou plastou ktore su spravidla sirsie ako v zadu s agresivnejsim vzorom.
Co sa tyka kotucov tak suhlasim ze Shimano IceTech nieje dobra volba co sa tyka vydrze, ale tiez si treba uvedomit ze asi na to neboli skonstruovane. Myslim ze ich vyuziju skor profici ktori ich po kazdom preteku vymenia za nove. Osobne pouzivam Shimano kotuce, ale nie v sendvicovej konstrukcii.
26.04.2019 - 11:31:13
02
lenze na bajkoch bez teleskopky je ovela vyssie riziko pri pouziti prednej brzdy ze preletis.
s teleskopkou si presunies tazisko viac dozadu dole a mozes viac brzdit prednou.
ja keby som tak brzdil ako chalani na fulloch tak lietam cez rajdy stale, vacinou ale brzdim oboma naraz pripadne nejakym pomerom P+Z
26.04.2019 - 11:36:53
00
pozri si svetak v XC ako jazdci, ktori nemaju teleskopky, dokazu v padakoch zasunut rit za sedlo. Samozrejme ze sa ma brzdit obidvoma brzdami v nejakom pomere, ale stale ten pomer by mal byt vacsi na strane prednej brzdy.
26.04.2019 - 11:42:23
00
keyboard_arrow_up