Ja som z kategórie ťažších jazdcov. Vyskúšal som už kadečo a mám skúsenosť takú, že určite nemôžem mať systém s virtuálnym bodom otáčania (VPP, Maestro ...). Pri týchto systémoch som vždy musel fúkať maximálny tlak. Pruženie sa mi prepadávalo do zdvihu a musel som riešiť rôzne vložkovania tlmiča a pod.
Mohol by si nejako popisat ten virtualny bod otacania, resp. ten system ?
Naproti tomu som toto nikdy neriešil na bikoch, kde bol
tlmič uložený pozdĺžne s hornou rámovou rúrou. Tie
rámy s takto uloženým tlmičom boli pocitovo vždy progresívnejšie bez ohľadu na umiestnenie čapov zadnej stavby. Momentálne jazdím Trek ktorý má tlmič uložený vertikálne, ten systém je ale veľmi zaujímavo riešený, je perfektne citlivý a neprepadáva sa zdvihom. Nemám tlmič nijak vložkovaný a nefúkam ho ani na max. Nevýhodou je výrazne pohupovanie pri šliapaní ale vyriešil som to Fox tlmicom kde je skoro tvrdý lockout. Takže môj osobný test typu umiestnenia tlmiča vzhľadom na váhu jazdca a nutnosti riešiť úpravy vyhráva tlmič pod hornou rámovou rúrou.
Tu si trosku v rozpore, kde pises, ze uprednostnujes tlmic horizontalne pod ramovou trubkou, ale jazdis s tlmicom, ktory je vertikalne. Tu ale pises o specialnom rieseni. Kedze sa trochu zaujimam o konstrukciu nemohol by si poslat foto, ako to mas riesene na tom Treku ?