Som teda prekvapeny, kolko ludom uz prasklo nieco na bicykli. Tolko ludi jazdi kamikadze dole kopcom?

V cene cca 3000 sa da kupit nejaky celoodpruzeny bike, ktory je z karbonu (t.j. je lahsi), ale sucasne nie je nachylnejsi na prasknutie? Alebo je lepsie mat hlinik? Alebo mat bike z karbonu a zadnu stavbu z hlinika?

Nastavovanie citlivosti zadneho tlmenia je lepsie kde? Na riaditka? Na tlmici? Kde to mate vy? Nie je problem ked je to priamo na tlmici? Nie je problem to pocas jazdy prepinat? (pri zmene vyjazdu do kopca na zjazd z kopca)
27.04.2019 - 10:04:57
00
Francisek napísal:
Ja som z kategórie ťažších jazdcov. Vyskúšal som už kadečo a mám skúsenosť takú, že určite nemôžem mať systém s virtuálnym bodom otáčania (VPP, Maestro ...). Pri týchto systémoch som vždy musel fúkať maximálny tlak. Pruženie sa mi prepadávalo do zdvihu a musel som riešiť rôzne vložkovania tlmiča a pod.


Mohol by si nejako popisat ten virtualny bod otacania, resp. ten system ?


Naproti tomu som toto nikdy neriešil na bikoch, kde bol tlmič uložený pozdĺžne s hornou rámovou rúrou. Tie rámy s takto uloženým tlmičom boli pocitovo vždy progresívnejšie bez ohľadu na umiestnenie čapov zadnej stavby. Momentálne jazdím Trek ktorý má tlmič uložený vertikálne, ten systém je ale veľmi zaujímavo riešený, je perfektne citlivý a neprepadáva sa zdvihom. Nemám tlmič nijak vložkovaný a nefúkam ho ani na max. Nevýhodou je výrazne pohupovanie pri šliapaní ale vyriešil som to Fox tlmicom kde je skoro tvrdý lockout. Takže môj osobný test typu umiestnenia tlmiča vzhľadom na váhu jazdca a nutnosti riešiť úpravy vyhráva tlmič pod hornou rámovou rúrou.


Tu si trosku v rozpore, kde pises, ze uprednostnujes tlmic horizontalne pod ramovou trubkou, ale jazdis s tlmicom, ktory je vertikalne. Tu ale pises o specialnom rieseni. Kedze sa trochu zaujimam o konstrukciu nemohol by si poslat foto, ako to mas riesene na tom Treku ?
27.04.2019 - 11:25:29
00
Virtuálny bod otáčania stavby je to preto, lebo zadný trojuholník je pevný bez čapu a je zavesený na dvoch vahadlach. Tým pádom pri pružení zadná stavba robií čiastočný rotujúci pohyb mimo čapov týchto vahadiel. Na bežnom štvorčape a jednočape sa otáča vždy okolo jedného hlavného čapu.
Čo sa týka uloženia tlmiča. Neuprednostňujem tlmič horizontálne, len píšem, že na vyššiu váhu jazdca je podľa môjho názoru ideálnejší. Menej prepákovaní a tým pádom nižšie tlaky. Rad však skúšam nové veci a Trek som dovtedy nemal. Tak som skúsil. A som prekvapený ako dobre ten systém funguje. Ale len dole kopcom, nahor musím zamykať.
27.04.2019 - 12:17:29
00
( PRÍSPEVOK VYMAZANÝ )

Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.
27.04.2019 - 18:53:30
00
keyboard_arrow_up