Dobry den,
chcel by som sa informovat ohladom mojho bicykla(ghost se2000, nejaky uz starsi rocnik): Mal som zodrate dosticky v prednej kotucovej brzde. Dal som si ich vymenit, ale bicykel odvtedy nedostatocne brzdi - brzdi velmi slabo, pocas normanej jazdy je ucinok takmer nebadatelny, teda predna brzda je momentalne nepouzitelna.
Reklamoval som to, ale povedali mi, ze si to musi sadnut/obrusit,... jazdil som s nim min. 4 hodiny-ale zvacsa iba po rovine(ale ziadna zmena).

Kotuc som odmastil technickym benzinom, ale nepomohlo.
Kotuc vyzera byt pohladom laika v dobrom stave. Je trochu zodraty(tzn brzdna plocha je trochu nizsie ako zvysok/telo kotuca), ale je to naozaj iba trosicku, skoro nebadatelne.
Ked zmacknem packu brzdy, vyzera, ze funguje spravne(tzn. dosticky sa pritlacia na kotuc).
Brzda je asi spravne natlakovana(packa ide stlacit max do polky).

Aky je vas nazor na to/skusenost s tym? naozaj s tym treba viac jazdit?
Este ma napadlo, ci to nemoze byt koli tomu zodratiu. nemozu byt platnicky trochu vacsie a teda dosadaju na tu nezodratu plochu a teda celkova brzdna plocha je mensia?

Dakujem.
01.05.2019 - 16:26:46
00
Podla toho co si pisal to ozaj vyzera ze len zabehnut brzdy, zalezi ako clovek casto brzdi no 4 hodiny jazdy mi pride velmi malo skor po 100km zbadat zmeny ale to je len hadanie spoza klavesnice.. Nenapisal si typ/znacka brzd o ake sa jedna. Neviem ako si technicky zdatny ale este by sa mozno oplatilo odmastit domastovacom na brzdy kotuc.. Popripade najst si nejaky vacsi kopec a prebrzdit to..
01.05.2019 - 16:39:01
00
Ono je jedno koľko km alebo h jazdíš, treba hlavne nejakú tú chvíľu brzdiť :)
01.05.2019 - 16:41:48
01
Ja tu citim viac zadrhelov. Odmastovanie tech. benzinom si tomu urcite nepomohol. A co je to trosicku zodrate? Terminus technicus, wua zmeraj so sublerou a nielen trosicku. :)
01.05.2019 - 17:41:15
00
tech. benzin som doteraz pozival vzdy(uz niekolko rokov) a nebol s tym problem.
nemam to ako zmerat, subleru nemam.
01.05.2019 - 19:18:37
00
tak vybehni na dlhý vysoký kopec a celu cestu dole brzdi , striedavo silno- slabo kludne aj pedáluj proti brzdeniu nech sa brzda poriadne prehreje.... budeš na konci pozorovať nárast brzdnej sily.... kludne proces zopakuj viac krat
01.05.2019 - 19:20:53
00
Ja som si uložil takýto postup, ale ešte som ho nepoužil, tak nemám skúsenosť:

Attention: pads must be bedded in to achieve optimal performance

Step 1. On a gradual downhill slope, drag each brake for 20-30 seconds, alternating between front and rear. Repeat 2-3 times.
Step 2. On a steeper slope, engage and drag the brakes for 10-15 seconds then increase lever pressure until the bike slows almost to a complete stop. Repeat 2-3 times.

Pro Tip: The front pads will have been heated more than the rear. To achieve optimal performance, exchange the front and rear pads then repeat Step 2.
CAUTION before replacing or exchanging brake pads it is essential to let all parts cool.

ZDROJ:
http://www.swissstop.ch/brakepads/discbrakes/disc15/organic/
01.05.2019 - 20:46:06
00
keyboard_arrow_up