Neviem jake su pravidla v BA.. ale napr tu ma dedine (Dolne Oresany) sme dostali do stavebka povinnost vybudovat k domu 3 parkovacie miesta..
keby daco taketo zaviedla aj BA pri vsetkych novostavbach na kazdy byt, hned by to bolo lepsie.. lenze oni na povodnom starom parkovisku postavia barak a k nemu 1-1,5 miesta na 1 novy byt a cela zona je v xxx lebo v reali zrusili povodne miesta a aj pre nove byty vybudovali malo..
02.05.2019 - 22:03:05
00
zial nie je to take jednoduche - kedze v BA su pozemky drahe, parkovacie miesta su tiez velmi drahe a ludia ich pri novostavbach odmietaju kupit a radsej parkuju kade-tade po okoli "zadarmo" a develeperovi z nich ostane cista strata...niektori to riesia tak, ze napr. k 2izb bytu je povinne kupit 1 park miesto a k 3 ci 4 uz napr 2 parkovacie miesta, ale ludia z toho nezvyknu byt nadseni (kedze garazove statie v centre je napr okolo 25k)...

na zapade vo velkych mestach to uz niekde riesia naopak - novostavby pri zahustovani maju v niektorych zonach zakazane parkovacie miesta, takze doprava sa riesi iba cez taxisluzby a mhd atd - vychadza to z toho, ze od urcitej hustoty zastavby uz tie cesty nedokazu asborbovat take mnostvo aut v pripade prevahy IAD a stavanie dostatocnej parkovacej kapacity ludi motivuje ku kupe a pouizvaniu aut
02.05.2019 - 22:10:46
00
Ale co ma je po developerovej strate? Ked nechce plytvat miestom na parkovacie miesta nech postavi menej poschodi..
03.05.2019 - 04:34:56
01
Nie vždy je nedostatok miest na parkovanie iba výsledok práce developerov. Na Bielom Kríži prerobili internát pôvodnej dimitrováckej učňovky na okresný súd a až odvtedy je tam plno. Chodím tam často (otec 93 ročný ležiak, mama 79 r.) a aj keď idem s firemným autom so značkou BL, predpokladám, že tam budem, práve pre neschopnosť úradníkov využiť pre potreby súdu veľkú plochu za budovou, šaškovať s parkovným.

Na celej novej parkovacej politike je iritujúce, že ako PRVÉ mali reči o parkovnom, v tom mali jasno hneď. Správne poradie by bolo najprv oznámiť: tu budú záchytné parkoviská, linky električiek potiahneme do Malaciek, Modry a Senca, radiály električiek dostaviame tu, buspruhy urobíme na týchto uliciach, verejné parkovacie domy budú na týchto miestach, oddelené cyklotrasy budú tu. Prd. Žmýkanie obyvateľov z ďalších peňazí ešte prezentujú ako užitočnú službu.

Inak povedané, považujem to za typickú metódu ktorá zatiaľ sympatizantom PS nedochádza – "My vás pekne zdaníme a potom pouvažujeme, že niečo urobíme ako protihodnotu. Potom zistíme, že to nie je také jednoduché, a tak vás zdaníme ešte viac."
03.05.2019 - 06:57:06
04
Ceny "unikli", neboli oficialne vypustene mestom. Vallo ich zverejnil spolu so zakladnymi vecami o parkovani az nasledne, potom co sa sirili rozne bludy - zverejnil veci predcasne, " pod natlakom" a nie som si isty ci vsetky info uz boli zverejnene, lebo ludia ako Pali65... chytali "hysaky" a tvorili sa dalsie a dalsie bludy
03.05.2019 - 07:03:26
03
Pali65 skús sa na to zavedenie poplatku nepozerať ako vykorisťovanie ale impulz pre ľudí aby sa nesrali všade autom.. v ideálnom prípade už len zavedenie poplatku/pokút za parkovanie by mohlo slušne znížiť počet áut v BA.. vyselektujú sa tie čo tam musia byť a tie bude treba niekam "upratať"
03.05.2019 - 07:49:20
03
Tak ešte raz a pomaly. Ľudia používajú autá, lebo to rieši ich potreby. Pokus politikov nahradiť toto riešenie nemá byť v tom, že odradím ľudí od ich riešenia parkovným, ale ponúknem dôstojnú náhradu vo forme lepšej hromadnej dopravy. Ja len vravím, že slušnosť a súdnosť by si vyžiadala opačné poradie udalostí – prinajmenšom NAJPRV mali oznámiť, ako idú vyriešiť alternatívnu dopravu a POTOM mali hovoriť o tom, že vôľu k zmene správania podčiarknu zavedením parkovného. Kým nevytiahli mapu s parkoviskami, posilnenými linkami, radiálami, nemali o cenách za parkovné ani ceknúť. Politikov, ktorí najprv hovoria o zdanení a až potom sa unúvajú so zverejnením konkrétnych plánov na využitie tých peňazí, považujem v lepšom prípade za amatérov, v horšom prípade sú to škodnú. Za mňa je to prvá žltá karta voči Vallovi a PS.

Naposledy včera: už som mal odparkované auto 40km od Bratislavy a čakal na vlak. Ejha, mešká. No nič, počkám. Potom ohlásili zvýšenie meškania. Hm, nič to. Keď ohlásili ďalšie zvýšenie meškania, vyhlásil som "fuck you" a išiel za klientom dookola cez Gabčíkovo autom. Bežne dávam prednosť vlakovej doprave + MHD, ale v niektorých prípadoch je to paródia na dopravné riešenie.
03.05.2019 - 08:04:10
04
To je vsetko pekne, krasna teoria, ale uplna utopia ako komunizmus. Zivot je o niecom inom. Aj keby chodili pozlatene vlaky s masaznymi sedadlami, tak by vacsina ludi z aut dobrovolne nevystupila - ak by neboli restrikcie pre IAD s casovym ci financnym ucinkom.

Nehovoriac o tom, kolko by to trvalo. Vybudovat len 1 radialu na nevysporiadanych pozemkoch pri totalnom nedostatku stavebnych kapacit na trhu, je uloha na horizont desat rokov aj keby na to boli peniaze. A nie su. Navyse uz "vcera" boli stvrte a zony, kde je situacia uz pre domacich neudrzatelna a neunosna a odtial ide velky tlak na miestnych politikov, nech to nejako riesia. Tak to riesia. Vsaj o tom je hlas volica. Miestny poslanec z Petrzalky asi tazko vybuduje zachytne parkovisko v Pezinku. Takze na slovenske pomery je mozne povazovat zhodu na mestskej urovni uz za maly zazrak. Ze sa na tom podiela do aj zupa a zeleznice je uz zazrak v tomto priestore nevidany - kedze napr. v Pezinku "sa" pri stanici buduje zachytne parkovisko. :)
03.05.2019 - 08:23:58
01
CraObs napísal:
Ale co ma je po developerovej strate? Ked nechce plytvat miestom na parkovacie miesta nech postavi menej poschodi..


m^2 bude stat podstate viac a ceny bytov vyletia este viac hore... zial desiatky rokov sa na dopravu a urbanizmus kaslalo, tak to aj dopadlo - lokalna mafia zo SMER/SDKU a spol si v zhode riesila ksefty a trafiky a nepopularne a narocne veci boli vzdy odlozene... :(


Naposledy upravil MageZ dňa 03.05.2019 - 08:51:23, celkovo upravené 1 krát.

03.05.2019 - 08:29:26
00
inak podľa mňa má maros15 pravdu. ved parkovacia politika ma byt pre cele mesto, zjednotena, ma ju zabezpecovat mestska firma. a konkretne parkovacie miesta na sidlisku vydava mestska cast (ak sa mylim, mozete ma opravit). a preco by si mal clovek za 49€ kupit konkretne parkovacie miesto? takato cena nech je dajme tomu 149€ :)
03.05.2019 - 08:47:44
00
Ešte raz a ešte pomalšie. Nehovorím, že ľudia nemajú dať prednosť MHD, aj ja sám to väčšinou tak robím. Hovorím, že magistrátom predvedené poradie udalostí je typická ľavičiarska neslušnosť. NAJPRV predstavíš riešenia dopravy, POTOM budeš hovoriť o zavedení poplatkov. Ani nehovorím, že zavádzať poplatky by mali až po zrealizovaní všetkých zlepšení, ale mali by predstaviť celý plán a aspoň vybudovať záchytné parkoviská na priľahlých tratiach a na vstupoch do mesta. Následne by mali vyzbierané peniaze striktne investovať do zlepšovania dopravy.

Také to typické "poručíme větru, dešti" sa pokúšali napr. v Bogote, opatrením ***** y placa, čo znamená, že urobili zákaz jazdy vozidlám podľa koncovky značky na aute. Výsledok? Ľudia si masovo dokúpili druhé auto, aby mohli jazdiť v deň, keď ich prvé auto bolo kvôli predpisom odstavené.

Jediné, čo ľudí presvedčilo, aby presadli do MHD, bolo vybudovanie systému TransMilenio. V Bogote som pár mesiacov žil, naši páni radní by tam mali ísť na exkurziu.

Bol to práve primátor Bogoty, ktorý použil slávny výrok: "Bohatá krajina nie je tá, kde všetci jazdia autom, ale tá, kde bohatí jazdia verejnou dopravou."
03.05.2019 - 08:56:28
00
Ja som sa docital v novinach a na dakom linku z netu toto:
49,- poplatok pre prve auto v mieste trvaleho pobytu, obsahuje 2 hod. mimo zonu a 100 hodin pre navstevu.
150,- poplatok za druhe auto, neobsahuje nic ine.
500,- poplatok za tretie auto, neobsahuje nic ine.
Auto na zivnost (ICO) 500,- az 1500,- poplatok, neobsahuje nic ine.
Ja osobne mam auto na zivnost, teda zaplatin 500,- (predpokladam za Dubravku) ak navstivim syna v Ruzinove budem platit plnu cenu hodinoveho statia lebo syn byva v podnajme a preto nema narok na rezidentsku kartu a teda ani na 100 hodin pre navstevu.
Nechcem tu riesit, ze kto ma na auto ma aj na parkovne ale skusili ste si len tak od oka tipnut kolko penazi takto ludia zaplatia?
Tiez som nazoru, ze mal byt najskor zavedeny system dopravy a az potom riesit taketo vypalne. Viete si predstavit situaciu, ze by vsetci nechali auta doma a pouzili MHD? Este si pamatam z cias komancov ked som sa nezmestil ani do tretieho autobusu ked som siel na prax.
03.05.2019 - 09:27:10
02
Preco by nemal narok na rezidentsku kartu, ked byva v podnajme?

Navyse tie zony s parkovacou politikou si bude urcovat mestka cast, take napr. na ulici ke parkujes mozno nebude ani zavedena...

Inak aky zmysel by malo v sucasonom stave len posilnit mhd v smeroch, kde autobusy stoja v zapche spolu s autami? Nejako sa zacat musi. Tak sa zacina.
03.05.2019 - 09:48:03
01
Pali, uz mas predsa dost rokov na to, aby si vedel triezvo posudit realne a ekonomicky realizovatelne moznosti, nie? Idealny utopisticky svet je vo vedlajsej dimenzii keby nahodou... Ale radost citat ako by si vybudoval elektricku do Senca, Modry a Malaciek, radialy potiahol snad az do Cunova, Devinskej a Podunajskych a na polovici poli a vinohradov pri BA vybudoval zachytne parkoviska. Az sa divim, ze si nekandidoval na primatora Ty kedze mas uz kompletne riesenie. Uz ho len financne a pravne vykryt, ze? ;) Normalne si mi pripomenul Trumpa pred volbami - vela nerealnych slubov. Maly rozdiel je, ze Bratislavcania nie su tak tupi ako Trumpovolici, takze by si s takouto taktikou uspech asi neslavil. Takze este raz a veeelmi pomaly - bolo treba narychlo odkomunikovat informacie o realnych cenach pripravovanej parkovacej politiky v case, ked uz sa sirili po nete hoaxy o stovkach eur. Metoda "rozpravat bullshity o planoch" a cenova taktita "zatloukat, zatloukat, zatloukat" by len podporila dalsie sirenie paniky. Az sa divim, ze Ti to treba vysvetlovat.

Lubor, ak si si poriadne precital tie informacie, tak by si z nich mal vediet identifikovat, ze su to tezy, ktore este treba dopracovat a doriesit v nich detaily. Boli zverejnene len narychlo kvoli panike co sa zacala sirit medzi ludmi. Tzn. je uplne zbytocne, aby ste tu vsetci vyplakavali vopred na zaklade svojich domnienok. Pockajte si na oficialne a finalne pravidla. Najprv sa musi schvalit parkovacia politika, potom sa musia doriesit detaily a zverejnit oficialne informacie. No a potom mozete nadavat na konkretne veci co sa vam nepacia. A aj platit za parkovanie, alebo obcas aj pouzivat MHD namiesto auta. A keby nastal ten scenar, ktory samozrejme kazdy kto chce sirit paniku nezabudne spomenut "keby vsetci presadli do MHD", tak neboj sa, ze aj magistrat bude musiet velmi rychlo prijat opatrenia na riesenie takej situacie. Peniaze co potecu do systemu sa predsa nebudu pouzivat na odvoz odpadu, budu vyuzite prave na systemove riesenie problematiky parkovania. A mozno to znie neuveritelne, ale nielen nam na internete napadaju rozne scenare. Dokonca aj ludom na magistrate, ktori su za to zodpovedni, napadaju rozne scenare (a tiez maju internet). Na rozdiel od nas aj musia hladat realizovatelne riesenia. Za to su plateni. Takze im dajme sancu. Snad to zvladnu.
03.05.2019 - 09:57:07
06
Veru, je nerealne ocakavat, ze primator, 5 mesiacov (v dobe zverejnenia parkovacej politiky) po nastupe do uradu, predstavi komplexne riesenie dopravy na uzemi mesta. Isty cas trva zorientovanie sa, budovanie timov nielen na urade ale aj spolu so vsetkymi zainteresovanymi stranami (DPB, ZSSK, SADky..), nehovoriac o tom, ze doprava je len jednou z problemovych oblasti mesta. Treba byt trpezlivi, riesenia pre skoro 500-tisicove mesto sa nerodia cez noc.
03.05.2019 - 10:15:34
00
keyboard_arrow_up