Celé je to o designu..Prostě kdyby to lidé nekupovali tak se to nevyrábí...Ale jsem také toho názoru že když elektro kolo, tak základ by měl být v kole a k tomu dodat přidanou hodnotu v podobě motůrku a baterie která jen pomůže když biker nemůže....
08.05.2019 - 10:03:59
00
Právě jsem objevil jeden ze starších článků ..Test shimano 8000.. zajisté ho znáte ale raději ho dám jako odkaz.https://www.mtbiker.sk/elektrobicykle/clanky/10024/test-pohon-shimano-steps-e8000-specialne-navrhnuty-pre-horske-bicykle.html Koukám na to jako jelen a příjde mi že jsem podobné názory psal zde na foru..Přísahám že jsem neopisoval ale jsem potěšen že jsem se shodnul s odborníkem...A že výběr Steps 8000 nemusím litovat .
08.05.2019 - 10:06:43
00
Mne sa páčí,že to má velký prevodník.To dodáva biku práve ten pocit klasického bicykla už vizuálne.Navyše dlhšie vydržia,ako tie malé motorkové myslím 11 zubové.
08.05.2019 - 10:55:08
01
ma271bi napísal:
Mne sa páčí,že to má velký prevodník.To dodáva biku práve ten pocit klasického bicykla už vizuálne.Navyše dlhšie vydržia,ako tie malé motorkové myslím 11 zubové.

Přesně tak. Některé Haibiky mají dvouplacku a je to myslím blbost u ebiku. Většina dnes nových kol má 1x11 nebo 1x12. .Shimano vlasně nevymýšlelo kraviny ,ale šlo cestou zakomponování, do toho co už funguje..Já měnil 34 za 38 zubů ..Jako u klasických kol. řetěz vydrží podle zátěže první jsem měnil po 1100km a ojetý na 60%..
08.05.2019 - 11:15:45
02
Taky uvažuji o 38z. Se 34 dost j3zdim male pastorky. Třeba Kross dava rovnou k S8000 38z převodník.
08.05.2019 - 12:38:38
00
Palo7 napísal:
Taky uvažuji o 38z. Se 34 dost j3zdim male pastorky. Třeba Kross dava rovnou k S8000 38z převodník.

Je to lepší.Mě vzrostla rychlost o 4 km při stejné kadenci...Takže 11ku už téměř nepoužívám..Pouze když to rozpálím přes 30km.. 10ku valím kolem 26-28. 9ku mám 22-25. atd.. Dříve mi 10ka kolidovala 23-26 a jezdil jsem tak že motor stále spínal ...U nás byla cena 1000kč.. což lze akceptovat
08.05.2019 - 12:48:09
00
Ještě uvažuji i o kratších klikách, občas škrtam o zem a nějaké cca 160mm by mohly být lepší.
08.05.2019 - 13:24:34
00
Ještě uvažuji i o kratších klikách, občas škrtam o zem a nějaké cca 160mm by mohly být lepší.


Shimano robi kluky 165, 170, 175 mm. su ale vyrobcovia, ktori robia kompatibilne kluky a tam je vyber sirsi, napr. Miranda
https://mirandabikeparts.com/en/products/ebike-parts/delta-s/
08.05.2019 - 13:53:39
00
Ja som ostal pri 34 zobovom prevodníku.Vyhovuje mi,kedže asfalt a roviny moc nejazdím,aj ked niekedy sa tomu navyhnem.No zdá sa mi,že po vypnutí motora sa mi tahá podstane tahšie.neviem,či to je váhou bike,pneumatikami,alebo motorom.Ten,ako keby ma brzdil.
09.05.2019 - 12:05:32
00
Psalo se v testech u Meridy ze kola a pneu maji hrozny odpor a vahu a bez dopomoci je kolo nepoužitelné
09.05.2019 - 12:54:35
00
ma271bi napísal:
Ja som ostal pri 34 zobovom prevodníku.Vyhovuje mi,kedže asfalt a roviny moc nejazdím,aj ked niekedy sa tomu navyhnem.No zdá sa mi,že po vypnutí motora sa mi tahá podstane tahšie.neviem,či to je váhou bike,pneumatikami,alebo motorom.Ten,ako keby ma brzdil.

U Shimana motor nebrzdí..Ten rozdíl je v hmotnosti kola nebo pneumatikách..Zkus někdy protočit kliky na stojanu bez řetězu s vyplou baterií..Jdou volně
09.05.2019 - 12:55:28
01
áno,Merida má obidva plášte Maxxis Minnion DHR2 zmes 3C 27,5 x 2,8" to sú riadne kotvy-bez pomoci motora je valivý odpor skutočne riadny,občas po rovinke motor vypnem,je to sila-ale v prípade núdzového dojazdu sa čosi ušlapať dá ...
ja som pár dní po kúpe prerobil kolesá na bezduše,silne doporučujem-jedna duša vážila 375 gr (x 2 =750 gr :^) )
do každého kolesa som nalial cca 1 dcl tmelu,takže váha na obvode kolies šla dolu o 1/2 kila,to je už cítiť aj na e-biku,samozrejme ďalší bonus je možnosť voziť nízke tlaky,lepšia prilnavosť a menší valivý odpor-rozhodne je pocit z jazdy iný,o dosť lepší ako z dušami
09.05.2019 - 15:56:54
03
Dano5 napísal:
áno,Merida má obidva plášte Maxxis Minnion DHR2 zmes 3C 27,5 x 2,8" to sú riadne kotvy-bez pomoci motora je valivý odpor skutočne riadny,občas po rovinke motor vypnem,je to sila-ale v prípade núdzového dojazdu sa čosi ušlapať dá ...
ja som pár dní po kúpe prerobil kolesá na bezduše,silne doporučujem-jedna duša vážila 375 gr (x 2 =750 gr :^) )
do každého kolesa som nalial cca 1 dcl tmelu,takže váha na obvode kolies šla dolu o 1/2 kila,to je už cítiť aj na e-biku,samozrejme ďalší bonus je možnosť voziť nízke tlaky,lepšia prilnavosť a menší valivý odpor-rozhodne je pocit z jazdy iný,o dosť lepší ako z dušami

Ludia, netrepte somariny. Bud ste uplne babovky, alebo ste sedeli na nejakej divnej Meride. Ja co mam, ide ako dive aj bez pohonu, a to nehovorim o rovine, stupania do 3-4% no problem bez pohonu, bezne aj 6-8%. A ked uz chcete - Po rovine ako dolekopec pocit. Jasne ze sa tam prejavi vaha aj tie drapaky. Cize po asfalte ked na e-one idem 26km/h tak s tou istou namahou na Ghoste by som siel 31km/h a na ziletke 40km/h. Ale ide o pocit, ja citim ako pekne ide za pedalom.
Tak neviem.
09.05.2019 - 23:29:48
12
Ona tam změna je...Já když přesedlal z endura na e-bike byl to šok...Předtím zdvih 130mm,26palců Menší rám kolo s geometrií z roku 2008. GT iDrive5 s hmotností cca 14kg ..Nyní mám kolo o stejné velikosti L. Ale vypadá dvakrát větší..Je delší ,vyšší a mohutnější...Zdvihy 170-160. kola 27,5+,a hmotnost dle výrobce 20,5kg..GT bylo obratné kolo a tohle je tank...Jízdně pokud jedu po rovině bez baterií je těžké to rozšlapat a je jasné že potřebuji o něco více energie,ale dá se udržet rychlost přes 25km...Co mě ovšem zarazilo jak tehdy GT mělo vymakané odrpužení iDrive..Zdá se mi lepší než virtuál co mám teď.. Jsem těžký a stavba se občas kroutí že mi cinká kotouč...Ale jinak je to paráda. Po roce sžívání se s ebikem jezdím většinu tratí na menší pomoc.I v nastavení jsem si ubíral sílu. Co se kondice týká mám bezpečné nejhorší ze všech co zde píšou... :-) :-). Ovšem je pravdou že se silničkou tyhle kola srovnávat nelze..Je to jiný svět...
10.05.2019 - 08:14:39
00
Zdravím vespolek. Mám dotaz.Chtěl bych sehnat speciální klíč na demontáž unašeče převodníku. Mývají h za cca 1000kč =40euro. Máte nějaký fíhl čím to lze a nebo radu kde jde koupit levněji. Rozhodně se zhodí při údržbě kola...
13.05.2019 - 10:24:13
00
keyboard_arrow_up