Kliknutím prejdeš na
ride.lezyne.com
Reklama
no hlavne to odpustanie oleja sa spomina pri shimano brzdach. on ma sram s dot-kou. mozno len malo roztiahnute piestiky. preto mu teraz zabera paka tak blizko k rajdom. cele tie famy o odpustani oleja su nezmysel, nespravne predchadzajuce odvzdusnenie alebo vyrobna vada shimana.

bike je najlepsia droga - pretoze kazdy trip je uplne iny

17.05.2019 - 08:59:12
Potreba odpustania oleja pri vymenie dosticiek je len dosledok neznalosti, lajdackosti alebo "tuningu" brzd.

Do kopca nevladzem, z kopca sa bojim a po rovine ma to nebavi.

17.05.2019 - 09:09:42
staci jazdit... dosticky si ,,sadnu´´ a jemne sa obrusia po par jazdach, a nic nebude suchat... ziadnu kvapku oleja/dot netreba odpustat....

http://rumburak512.deviantart.com/

17.05.2019 - 09:18:52
Gusto0 napísal:
no hlavne to odpustanie oleja sa spomina pri shimano brzdach.

Este raz - nikdy som ani neotvaral expanzku, nieto este odpustal. Kde sa to spomina? Akonahle odpustis zo systemu, tak bude paka zaberat blizsie pri gripe, nie?

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
http://youtu.be/ueNgBL77Wps

17.05.2019 - 10:42:51
ja mam doma lievik a olej, takze ja som v tomto problem nevidel
17.05.2019 - 10:56:09
Teraz si môže kúpiť bleedkit tak za pajcku, Nice 😁😆
(Alebo čakať na nejaký lacný z Číny)
17.05.2019 - 11:04:56
Ak ti to pred výmenou brzdilo dobre, tak stačí po vybratí starých platničiek opatrne roztiahnuť piestiky. Po výmene kotúčov a platničiak sa môže stať, že to šúcha. Obyčajne stačí iba vycentrovať prasiatko. T.j. uvolniť dve skrutky zabrzdiť a dotiahnuť nanovo. Ak ti to brzdí "mäkko" tak to máš zavzdušnené. Mne vydržali brzdy presne 4 roky bez akéhokoľvek zásahu. Teraz sa mi to v priebehu dvoch dní zavzdušnilo (predná aj zadná). Odvzdušňoval som to prvýkrát a všetko v pohode (video od Štěrbu je OK). Samozrejme SHIMANO.
17.05.2019 - 11:21:28
Jezusmyslene tak ze tu na fore sa to spomina. samozrejme dalej som pisal ze je to nezmysel a je to dosledok nespravneho odvzdusnenia, prip. doplnania oleja do systemu a pod.

bike je najlepsia droga - pretoze kazdy trip je uplne iny

17.05.2019 - 13:18:42
Môže sa to stať aj keď robíš ten "5min bleed" v strede životnosti platničiek. Proste doplníš viac oleja ako bolo v čase keď tam bol bleed block a piesty roztiahnuté.
Nevidím problém tam potom znovu naskrutkovať lievik a až potom roztiahnuť piesty.
17.05.2019 - 15:20:05
no a to je ten problem nespravneho odvzdusnenia. odvzdusnovat mas stym zltym kusom plastu medzi piestami. vtedy odvzdusnis sprave. odvzdusnovat brzdu na jazdenom kotusi s jazdenymi platnami je nespravny postup pri ktorom sa ti do systemu dostane viac oleja ako ma a nasledne tu vznikaju famy o otvarani expanzky pri vymene platniciek.

bike je najlepsia droga - pretoze kazdy trip je uplne iny

17.05.2019 - 15:43:15
Ja to osobne robím na shimano brzdách účelovo. Keďže nie sú uzavreté ako Sram tak často krát na konci životnosti platničiek máš dosť veľa vzduchu v páke. No a potom je sranda, keď sa ti podarí ju stlačiť, keď máš bajk na boku alebo hore kolesami. Stačí len bajk nechať v “nesprávnej” polohe cez noc ( či už v aute alebo aby sa namočili penové krúžky vo vidlici) a môžeš odvzdušňovať.
17.05.2019 - 17:01:15
A ake shimano brzdy myslíš? Lebo ja som shimano ine ako uzavrete nevidel.
17.05.2019 - 17:23:59
scart335 Preco mackas paku, ked mas bike hore kolesami? Kym nezmacknes paku, nemaju sa ako zavzdusnit. A aj vtedy sa zavzdusnia len vtedy, ak mas vzduch pod membranou.

Do kopca nevladzem, z kopca sa bojim a po rovine ma to nebavi.

17.05.2019 - 17:26:51
mireq1 napísal:
A ake shimano brzdy myslíš? Lebo ja som shimano ine ako uzavrete nevidel.

Každá Shimano páčka ma takú malú dierku tzv. breathing port, takže nie sú uzavreté v takom slova zmysle ako niektoré (ak nie všetky) brzdy založené na DOTke.
Uzatvorený systém to je až vtedy ako stlačíš páčku a tesnenia piestu sa presunú za porty v rezervoári. A presne cez tie porty sa ti vie systém zavzdušniť. Časom ako klesá hladina oleja spolu s opotrebením platničiek sa cez ten breathing port dostáva do rezervoára vzduch. Samozrejme, najprv je na vrchu rezervoára ale stačí otočiť bike alebo ho prevážať spolu s ďalšími v aute na boku, hore nohami atď. a môže sa rýchlo stať, že ti cez otvorené porty prejde do hadíc alebo strmeňa. Samozrejme, môžme žiť v utópií a tvrdiť, že nikdy neotočím bike hore nohami,nikdy nestlačím páčku keď tak bude a pod. ale realita je presne opačná a stane sa ti to v najmenej vhodnej chvíli niekde v polke výletu/dovolenky.
Ja nikoho nepresviedčam, že to čo robím je najsprávnejší postup ale vychádza z mojich skúseností a tým postupom sa len snažím minimalizovať možnosť toho, že tie brzdy nebudú fungovať ako si predstavujem.
17.05.2019 - 19:02:47
Ale v pake je vzduch od kvapaliny oddeleny membranou. Inak by mohla kvapalina uniknut cez breathing port.

Do kopca nevladzem, z kopca sa bojim a po rovine ma to nebavi.

17.05.2019 - 19:18:01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty ~ Brzdy ~ Kotúčové brzdy)