Ja som trochu starsia skola, na
bicykli som jazdil este ked to nebolo kuul, ale vtedy bol vrchol modernej cyklistiky podpultovy Favorit
Retaz na bicykli odjakziva mazem prevodovym olejom 80w90, cistim petrolejom a tak casto ako je treba. Petrolej nastriekam z flasky na postreky, ten zozpusti stary
olej a necistoty, do sucha vyutieram, stetcom nanesiem novy olej a este zlahka zotriem handrickou prebytocny olej. Toto robim vzdy ked treba, t.j. ked sa uz
retaz javi ako sucha, hlucna alebo prilis spinava. Nerobim z toho vedu a nepouzivam ziadne kozmicke produkty. Inak, podobne temy su aj na motorkarskych forach, kazdy ma zaruceny recept, ci produkt na mazanie retaze. Aj ked motorkove retaze su trochu o inom, lebo su zapuzdrene, aj tak na ne plati, ze najlepsie mazivo je prevodovy olej a dokonca ho odporucaju aj vyrobcovia retazi. Ale to ludia nechcu nikdy pocut, lebo olej je podozrivo lacny (liter za par euro vydrzi na dlhe roky), tak predsa nemoze byt lepsi ako 100ml flasticka zazracneho "supermaziva" za castokrat vyssiu cenu. Moja skusenost je taka, ze retaz mi na motorke vydrzi rovnako, ci ju mazem olejom, alebo "supermazivom", ale po "supermazive" je vzdy spinavsia, horsie sa cisti a vytvara sa na nej brusna pasta zo "supermaziva" a prachu, co sa pri mazani olejom nedeje. Bicyklova retaz je konstrukcne ovela jednoduchsia, preto si myslim, ze nie je dovod k jej mazaniu pristupovat komplikovanejsie. Ale to je len moj nazor a skusenost, nikomu ho nevnucujem.