mozno by si sa mohol naucit servisovat bajky a nevyhovarat sa na zlu ocel ;-)
27.05.2019 - 23:38:17
00
Ono osobne nechápem zmysem dávať 8+ kazetu či kolo na Favorite. Momentálne tam mám 2x6 s indexovým riadením na práčke na klasickom mieste na ráme a spokojnosť. Ten bike viac nepotrebuje. Ak už by som chcel dávať 9+ rýchlostnú kazetu dozadu, tak nejak to tam natrepem. Ale žiaľ treba už dať iný prevodník, kvôli reťazi. Na 2x8 od Shimana Claris súčiastky sa dajú zohnať na slušný peniaz. Dávať tam čokoľvek drahšie mi príde ako vyhadzovanie peňazí do smetí. Ak už chcem mať 9+ rýchlosti na kazete, už by som riešil iný rám.
28.05.2019 - 03:02:21
01
Pekne si to zhrnul
elpha, kľudne si tam daj hocičo a tvár sa že to funguje dobre ;)
28.05.2019 - 08:44:56
02
napriklad ja mam tiez 2x6 prevody na Strade (v profile) najlahsi prevod je 42 - 24 zubov a vyslapem na tom aj Braunsberg co je v najtazsom stupani tusim 16%. Tiez teda som za to ze treba silnejsie nohy :D
28.05.2019 - 10:04:43
00
povodna otazka bola ci sa da, odpoved je da sa, takze by som to nechal na vlastnikovi bicykla ako sa rozhodne, nie kazdeho bavia klinkove kluky a nestabilna volnobezka
a tiez kazdy ma inu kondicku a preferovanu kadenciu takze predpisovat stylom "ja to mam takto, tebe to tiez musi stacit" mi pride trochu od veci
napr chces odstranit presmyk, ale zaroven chces mat rozsah prevodov ako normalny bike, na to je 11-36 kazeta ako stvorena
28.05.2019 - 19:39:32
00
Chápem, taká je aktuálne "retro" vlna
A presne v tomto momente to už nemá akýkoľvek zmysel to robiť na ráme favorit, favorit to už nebude, nebude to ani klasický cesťák, bude to škaredý hybrid, s rámom ktorý sa ohýba v každom smere. ohyzdený holowtech kľukami a jednou pílou, hlavne že tam budú nálepky favorit a vrazených do toho bude kopa peňazí
a pritom za pár šupov sa dá kúpiť oveľa lepší rám na takéto vystrájanie,
ale jasne nech si tam dá každý čo chce aj keď každého od toho odrádzam,
zaplače až vo chvíli keď sa chce posunúť niekde ďalej a bude to chcieť predať.
28.05.2019 - 20:10:05
04
misko_hrasko 42/24 do 16% gradientu s kadenciou 60 rpm (dost nizka) je >500W, tazko mozes ocakavat ze to da priemerny biker
28.05.2019 - 20:22:32
00
Srsen existujú 2 typy renovácie. Jedna kde sa snažím zachovať pôvodný stav, teda použitie originálnych komponentov a podobne. Áno, je to pekné, dá sa to používať úplne v pohode, ale má to isté obmedzenia, ktoré sa dajú za veľmi rozumný peniaz odstrániť. Druhý prístup, snaha zachovať retro vzhľad, alebo proste našiel som doma rám z Favorita a polovica komponentov je na odpis. Mám doma Favorit v pôvodnom stave okrem farby a pneu, inak všetko je origo a mám aj mierne vylepšený. Napíšem pár mojích postrehov k tomu:
1) pôvodne kolesá vs nové kolesá (pôvodne určené na trekový bike, teda majú komoru, ale majú hliníkový dizajn, žiadna farba, stáli ma pred 5-6 rokmi 100€ ako fungl nové aj dušami a plášťami a viackolom). Po rovine jazdia obe dobre, ale pri brzdení či väčších nerovnostiach, aj zmene smeru jasne vedú tie trekové, väčšia tuhosť, menej sa krútia pri brzdení. Navyše vyššia odolnosť, nehrozia tak často problémy s osmičkou. Pre mňa ako bežného užívateľa do mesta za robotou jednoznačne plus za nové, stálo mi to za to. Navyše dobre vyzerajúce kolesá použité už viete nájsť tak za 50-60€
2) vymenil som klasické stredové zloženie za zapuzdrený klinkový stred. Porovnanie nebe a dudy, cena stredu 10€, nie je o čom.
3) kľuky a prevodníky som nechal pôvodné v oboch prípadoch. Kamoš ale vymenil stred za 4 hran s retro dizajn kľukami, čo vyzerajú skoro ako originál a rozdiel cítiť pri šľapaní.
4) pôvodný Romet prešmýkač vs Shimano Ex300. Za tie roky sa Romet vybehal. Shimano modernejšia konštrukcia, ľahšie sa šteluje, lepšie to radí. Cena tak 15€. Pre človeka čo denne jazdí je to plus podľa mňa. Dizajn tým veľmi neutrpel.
5) prehadzovačka Favorit vs Shimano Tourney. Tam markantný rozdiel nevidím, menil som preto, lebo stará už bola tak krivá, že sa nedala narovnať. Cena Shimana 10€. Pri troche snahy sa dá nájsť aj strieborná verzia.
6) radenie prevodov páčkami staré vs nové Shimano s indexovým radením na prehadzovačku. Nové páčky vyzerajú dobre, spôsob radenia je obrovské plus, posuniem o zub, skočí prevod o 1 stupeň. To pohodlie vyhráva, rozdiel v dizajne žiaden skoro.
7) staré brzdy Favorit s tým lankom medzi čeľusťami. Áno brzdia ako tak. Mám ich na oboch svojích bikoch. Kamoš dal na svoj toto https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/cestne-brzdy/force-cestne-brzdove-celuste-excentricke-57-75-mm.html nič do očí bijúce, brzdný účinok minimálne 1/3 lepší. Robiť si nový Favorit na denné používanie jednoznačne idem do nových bŕzd. Bezpečnosť nadovšetko.

Moje zhrnutie, ak teda nezarátame kolesá, tak za cca 60€ si viem podstatne zlepšiť vlastnosti mojho biku bez nejakej do očí bijúcej zmeny.

    28.05.2019 - 21:56:58
    02
    presne toto doporučujem ako max na favorit aby sa na tom dalo jazdiť, v pôvodnom stave to je tak do vitríny :)
    aj tie kľuky na štvorhran, ak sa na tom má naozaj jazdiť je nevyhnutnosť, klinky sú nepretržitý servis, tiež sa to dá poriešiť za 30-40 E
    a vznikne work horse bicykel, ktorý dlho - dlho nevyžaduje zložitý servis.
    trekové kolesá, pevná os, plášte, duše, 7 kolo sa dá vopchať 50 EUR.
    Naposledy čo som jeden tak dával dohromady, mal prasknutý predstavec, zlomené rajdy a ohnutú vidlu, vyšlo to ďalších 30E
    Pripomeniem, stále sa jedná o turistický / mestský bajk / prípradne expedičný, nič viac od toho neočakávať,
    plnokrvník to nikdy nebude
    28.05.2019 - 22:27:43
    00
    Ja osobne celý život jazdím na klinkoch, najprv klasická BMX, potom Favorit, veľký problém som s nimi nemal, jediné, čo som musel, tak trocha s pilníkom dotvarovať tvar klinku. Jedna z vecí, nad ktorou rozmýšľam je, že keď sa mi podarí odpredať moje 3 Favority, že si kúpim Esku, či Favorit, dám tomu normálne lepšie kolesá, zhodím prešmýkač aj prehadzovač, spravím singlespeed, či ako sa tomu hovorí, vymením stred a kľuky za 4 hran, osadím to rovnými riaditkami, vymením brzdy za lepšie, osadím blatníkmi a hotovo. Na cestu do roboty, či len tak do mesta na pivo a podobne to stačí. Blatníky preto, že ak predtým pršalo, tak nech nie som celý mokrý.

    Takže ak by mal náhodou niekto záujem o Favorit, kľudne sa ozvite.
    28.05.2019 - 22:46:18
    00
    pozri Turbiho Esku v jeho profile - ESKA TURBIKE, https://www.mtbiker.sk/bikeri/turbi/bike#bike-3134-eska-turbike
    takto si predstavujem krčmovo mestský singlespeed,len ja bývam na kurevskom kopci, takže by mi to nestačilo :)
    - vlastne je to double speed, zadný náboj je sturmey archer kick-shift
    28.05.2019 - 22:54:12
    00
    Vyzerá dobre, ja sa akurát tak z Petržalky musím dostať za Dunaj, takže ozaj len pár stúpaní. S lakovaním by som sa až tak nehral, stačil by mi jeden odtieň, keďže si to nemám kde lakovať a musel by som to dávať lakovať.
    28.05.2019 - 22:59:18
    00
    Jano1987 ja som si v priebehu roka pomaly upravil z origo favorit dielov na tuto mestsku single speed raketu.

    Viacero dielov som vymenil na zaklade skusenosti po zrenovovani original favoritu:
    - klinkova os a kluky sli prec ako prve,
    - potom som vymenil hlavove za lepsie, lebo to povodne sa mi nepretrzite uvolnovalo,
    - a asi najvacsi zasah ktory som spravil posledny mesiac som vymenil kolesa zo super tazkych favorit so zeleznym viackoleckom na ultra lahke s jednym prevodom, ale stale som sa snazil zachovat "vintage" vzhlad, cize som lovil po internetoch a nasiel som wolbery GTX2 na RX100 nabojoch s nerezovymi spicami a super plastami.
    - s tym suvisi ze som dal dole aj prehadzovacku a packu.

    Bike som odlahcil o niekolko kilogramov a teraz mi robi radost na kazdodennu jazdu do prace.

    Este tak na zaver, lak tam je iba bezfarebny aj ten som zle nastriekal, tak pocas roka chytil trosku lisku :)

    Prílohy:

    1090651.jpg
    1090651.jpg 453.22 KiB thumb_up5thumb_down

    1090653.jpg
    1090653.jpg 358.6 KiB thumb_up1thumb_down

    1090655.jpg
    1090655.jpg 213.09 KiB thumb_up2thumb_down

    1090656.jpg
    1090656.jpg 235.58 KiB thumb_up0thumb_down

    1090658.jpg
    1090658.jpg 200.91 KiB thumb_up1thumb_down

    29.05.2019 - 09:49:37
    02
    misko_hrasko vyzerá dobre. Žiaľ problém je ten, že síce mám 2 Favority navyše, ale sú kompletné a je mi ľúto niektorý z nich rozobrať, keďže čo s tými dielmi čo nebudem potrebovať. Predávať to zase 2 roky sa mi nechce.
    29.05.2019 - 11:32:22
    00
    zalezi co hladas, ci najviac verny original ktorym pojdes raz za cas na pivo do mesta, alebo prakticky bicykel do kazdeho pocasia, ktory je lahky funkcny a bezproblemovy, ja som si vybral tu druhu moznost. Ak by som ho chcel obdivovat zavesim si ho na stenu, ja vsak chcem mat z vlastnenia bicykla aj nejaky dalsi benefit nie len obzeranie sa na neho :)

    Co sa tyka dielov navyse, ja som ich daroval. (teda okrem kolies)..najde sa niekto komu este spravia radost a zase pytat si za kus 2-3 eura mi za to nestoji.
    29.05.2019 - 11:38:20
    00
    keyboard_arrow_up