Obcas jazdim na cestaku a mam tam latexove duse. Vcera som bez problemov dosiel domov a dnes pozeram, ze koleso je prazdne. Zacal som fukat koleso (kompresorom), ale pri nejakych 5 atm to sfucalo. Vybral som dusu a pri ventile bola celkom pekna diera (z vnutornej strany)
Príloha:
IMG_20190607_113650.jpg
IMG_20190607_113650.jpg 767.92 KiB 1 thumb_up0thumb_down


Neviem akymi lepkami a lepidlom sa lepia latexove duse (ale klasickym asi nie), ale aj tak by som to nelepil, lebo je to na blbom mieste.

Rozmyslam, ci zobrat zase latexovu dusu, alebo radsej obycajnu butylovu. Kedze nejazdim casto, tak pred kazdou jazdou dofukavam (ale dofukavanie mi az tak nevadi). Ide mi hlavne o to aby som nedostal tak skoro defekt (nikdy si zo sebou nenosim ziadnu nahradnu dusu).
Neviem ci tak pekne jazdim, ale defekt som este nemal. Je mozne, ze ani na butylovych by som nemal, ale to je tazko povedat.
07.06.2019 - 12:03:07
01
Tieto moze zalepit klasickymi ako na butyl. Latexove su lepsie .. lenze trpia na degradaciu .. casom sa barskde vytvori (hlavne ked je dusa odlozena) taka zosuverena cast a ten latex sa zacne drolit a je po dusi. Ale defekt mozes dostat tak ci tak, dusu vozit treba :) .. alebo ked tak pouzit slime dusu. Ale pri seknuti nepomoze ani to. Tak nejaku DH 400-500g dusu :lol: .. a plast , ktory ma hruby behun (dnesne vsetky tubeless ready ho maju zial slabsi).
07.06.2019 - 12:10:16
00
Lepit to uz nebudem, lebo ako som spomenul, je to na blbom mieste. Cize lepsie je potom asi kupit butylovu, kedze je podstatne lacnejsia
07.06.2019 - 12:32:12
00
Takto, urcite si voz rezervu (idealne aj viac?:)), lebo taka dusa, ktora by odolala vsetkemu, co na nasich cestach najdes, neexistuje. Suhlasim s tym, ze latexove duse su menej nachylne na niektore druhy defektov ako snake bite, no rezervu si nos butylovu, lebo pri instalacii zas omnoho lahsie dostanes pinch flat na latexovej dusi. Na nejaku opatrnu instalaciu nie je kdesi na krajnici cas. Ja byt tebou ostal by som na latexovych dusiach a bral by som nejaku tazku, odolnu, butylovu rezervu, ziadny superlight vyrobok.
Degradacie latexu by som sa nebal, pokial ich uskladnujes v tme a pri normalnej teplote, nakolko im skodi slnecne ziarenie a UV. Dal som do kolesa aj 3 roky staru latexovu dusu, rovnako som niekolko sezon po sebe jazdil s jednou latexovou dusou v kolese.
07.06.2019 - 14:26:22
00
OK, tak vezmem latexovu.
Ja jazdim max 90km okruhy, takze od domu mozem byt najviac 45 km a ked by som mal akykolvek problem (nie len defekt) tak zavolam a pridu po mna :)
07.06.2019 - 15:30:47
00
No, minule som tak vybral zo suflika jednu taku a rozsypala sa mi v ruke :lol: .. ale tri roky vydrzi, neni problem /lezala mi tam dlhsie .. pouzivam ich asi od 2006teho .. tento rok ale este asi nie/... dlho som takto jazdil tiez. Ale vacsina dusi u mna koncila nahlou stratou tlaku (hlavne zelene micheliny) a bez toho aby som vedel (kontrolou pod vodou) zistit, co tomu vlastne je. Ale i tak je to moja najoblubenejsia dusa, pretoze pocitovo je potom plast rovnaky ako bezdusak. Snad akurat o nieco malo (duse) mensi objem. Vzdy, ked som po dlhom case na nej vyrazil, tak som neustale kontroloval zadny plast, ci nemam defekt :)
S tym nahlym sfukovanim to ale ak si dobre pamatam tak, ze to najprv zacalo robit, ze zo dna na den vyrazne viac stratilo tlak .. takze ak to zacne robit, asi najlepsie vymenit a ficat na novej.
07.06.2019 - 15:53:04
00
Prichytávaš ventil k ráfiku matičkou? Je to fajn, ventil sa ti síce nepohne, nevyzerá, že je v ráfiku krivo... Ale na druhej strane, duša v plášti pracuje (brzdíš, nastupuješ) a keď jej nedovolíš, aby sa pohla aj s ventilom, tak sa pri ventile naťahuje a sťahuje a nakoniec povolí v najslabšom mieste pri ventile - zvyčajne tam, kde je lepená/spájaná.
07.06.2019 - 20:28:06
00
Jj, toto je velky problem termoplastovych dusi, uz mi par takto odislo , aj u butylovych lacnych je to velky problem. Ale tunak napodiv nie .. zelene micheliny nemaju maticku, ale nejaky problem tam bol, nepamatam si uz. Tie cervene geaxy maticku mali, ale nikdy sa mi s ventilkom nic nestalo, maju to velmi dobre poriesene, cely ten spoj je robeny inak ako u butylu a drzi fest. Ale su lepene na 2x skrz plus maju este dalsiu vrstvu. Jedine co som s ventilkom mal ale problem, u tychto geaxov/vittorii, bol ten mosadzny dzinzik, co sa sroubuje, uz asi 2x mi praskol, potom co som ho ohol :lol:
07.06.2019 - 20:38:29
00
JoKo napísal:
Prichytávaš ventil k ráfiku matičkou? Je to fajn, ventil sa ti síce nepohne, nevyzerá, že je v ráfiku krivo... Ale na druhej strane, duša v plášti pracuje (brzdíš, nastupuješ) a keď jej nedovolíš, aby sa pohla aj s ventilom, tak sa pri ventile naťahuje a sťahuje a nakoniec povolí v najslabšom mieste pri ventile - zvyčajne tam, kde je lepená/spájaná.

Ventil je hladky vid aj obrazok v prvom prispevku, takze maticka na tych dusach neni
08.06.2019 - 08:10:16
00
keyboard_arrow_up