roleta napísal:
Miro501: v najnovsom Velo casaku je test toho AL grailu.

Dík, určite si to pozriem.
10.06.2019 - 11:26:34
00
Jano1987 napísal:
miro501 pokiaľ ti ten model sedí ako riť na šerbeľ tak by som neriešil a bral to. Rozdiel medzi Sorou čo je na Marine je dobrá sada. V súčasnosti už je viac menej rozdiel len vo váhe a trocha v dizajne. Bežný smrteľník si rozdiel medzi sadami Sora, či 105 alebo Ultegra nevšimne, resp. to nepocíti. Pokiaľ by si silou mocou potreboval vyššiu sadu, tak sa dá vždy dokúpiť.


jj, na zaciatok je podla mna zbytocne davat do toho vela penazi, Sore nic nechyba, usetrene radsej vrazit do dobrych kolies, plastov, tretier, oblecka...

este dobre lacne gravelis su BTwin tribany a focus paralane ak budu v akcii od polky leta ako minuly rok na bunnyhop.de, tam sa dal kupit za 1000e paradny hlinikac s fullcarbon vidlou, apex sadou s hydrobrzdami.


Oba modely maju vysoku hlavovu trubku, na rekreacne jazdenie parada.
10.06.2019 - 13:20:23
00
Ujo-Ventilka ja osobne som rozmýšľal nad Kellys Soot 30, sú naň veľmi dobré recenzie, na sade Claris jazdím už teraz a je pre mňa osobne plne vyhovujúca. Dizajn sa mi tiež páči. Jediné, čo sa mi osobne nepáči, tak farebná kombinácia. Škoda že nie je možné si voliť farby. Žiaľ mám doma 4 biky, tak sa potrebujem 3 zbaviť aby som som mal priestor.
10.06.2019 - 13:50:27
00
Jano1987 napísal:
Ujo-Ventilka ja osobne som rozmýšľal nad Kellys Soot 30, sú naň veľmi dobré recenzie, na sade Claris jazdím už teraz a je pre mňa osobne plne vyhovujúca. Dizajn sa mi tiež páči. Jediné, čo sa mi osobne nepáči, tak farebná kombinácia. Škoda že nie je možné si voliť farby. Žiaľ mám doma 4 biky, tak sa potrebujem 3 zbaviť aby som som mal priestor.


Jasne, kup co sa ti paci, ja robim tak isto :)

Urcite je dolezite sa v prvom rade riadit geometriou, s tou je clovek na bajku 100percent casu, to ze nieco je zlte ci modre, ci to je hranate ci okruhle, ci nieco radi o chlp lepsie raz za 10 minut nieje az tak dolezite. Aj ta vaha sa precenuje.

Overil by som si v nejakom shope ci sa tie Claris packy dobre drzia. Za mna ma shimano vseobecne biednu ergonomiu oproti sramu a campagnolu.
Este mi pride dolezita kvalitna vydla, nezalezi ci karbon, ocel, hlinik, ale aby nebola tvrda ako kamen a mali by z nej boliet ruky. Ten paralane a triban mam odskusany... na tom tribane je ocelova, a pritom krasne zehli vibracie.
10.06.2019 - 13:58:47
00
Ujo-Ventilka ja vážim 105kg, ak aj schudnem, pod 90 to určite nebude, skôr tak 95kg. Takže nejak extra váhu biku neriešim. Čokoľvek do 12kg je podľa mňa OK. Najradšej by som si ho vyskúšal, len ja by som potreboval 58 rám, čo je myslím L, len všade majú 52 či 54. Takže som nahratý. A ak sú aj nejaké testovačky, tak zvyčajne sú v Martine či okolí a z BA to nie je zrovna na skok. Ak si zoberiem, že by som si chcel skúsiť napríklad Marine Gestalt 1, ten Kellys, možno ešte 2 ďalšie, tak to by som sa musel 4x otáčať a 120-160€ na cestovnom fuč a samozrejme zabité 4 dni z víkendu. Ja nemám problém si ho aj posklať, keď by mi poslali rám bez farby a súčiastky k tomu, tak si ho kľudne nechám niekde streknúť a poskladám si ho.
10.06.2019 - 14:26:11
00
Kellys SOOT 30 je farebne vydarenejší ako napr SOOT50 (Nemusím tie tmavé matné do čierna ladené rámy ale skôr živé farby) . Z fádnych čiernych matných bicyklov vo farbe "karbonu" mi je na grcanie. Ten Soot 50 by mohol byť do tmavozelena s nejakým výrazným kontrastným nápisom namiesto tej čiernej.
10.06.2019 - 14:46:50
00
Jano1987 napísal:
Ujo-Ventilka ja vážim 105kg, ak aj schudnem, pod 90 to určite nebude, skôr tak 95kg. Takže nejak extra váhu biku neriešim. Čokoľvek do 12kg je podľa mňa OK. Najradšej by som si ho vyskúšal, len ja by som potreboval 58 rám, čo je myslím L, len všade majú 52 či 54. Takže som nahratý. A ak sú aj nejaké testovačky, tak zvyčajne sú v Martine či okolí a z BA to nie je zrovna na skok. Ak si zoberiem, že by som si chcel skúsiť napríklad Marine Gestalt 1, ten Kellys, možno ešte 2 ďalšie, tak to by som sa musel 4x otáčať a 120-160€ na cestovnom fuč a samozrejme zabité 4 dni z víkendu. Ja nemám problém si ho aj posklať, keď by mi poslali rám bez farby a súčiastky k tomu, tak si ho kľudne nechám niekde streknúť a poskladám si ho.


Poriadne sa pomeraj, vyska a rozkrok, napr. canyon ma nejaku kalkulacku. Potom tu velkost canyonu porovnat s ostatnymi bajkami. Aj pogoolit sa daju tabulky co zohladnuju tieto dva udaje. Problem je ze tabulky pre klasicke cestaky pracuju s vel. 56 co je dlzka sedlovej trubky. Moderne ramy maju skratenu sedlovu trubku, to cislo je len virtualne.
Ja mam napr. 184cm, co je zvacsa tesne Lko, alebo 56ka. ale mam extra vysoky rozkrok 88cm, co je o 4cm viac ako bezne. ja som hladal kratky a vysoky bajk, lebo dlhe nohy a lebo ho chcem na pohodlie a nie na zavody. Plus som dost neohybny.
Kratke a vysoke su canyon endurance, grail; focus paralane, btwin triban, aj ten marin gestalt tusim, na Lku maju zvacsa 18cm hlavovu trubku. nemusim potom ani predstavec tahat do neba, pekne na jednu, dve podlozky mi to sedi.
Teraz jazdim bajk vyskladany na rame Triban, kludne si pozri jeho geo. A netreba mi ani tie kotucovky, co teraz sa pise vsade ze su must have. mam tam celuste a v poho s 4mm rezervou tam mam maxxis rambler 40c plaste na ghetto tubeless :)
Vykon brzd na tie mierne pribrzdovacky dole asfaltom v karpatoch to uplne staci. to neni zjazdovanie na trailovom ci enduro bajku.
Oplati sa aj pobehat velke predajne a tam si poskusat len tak bajky. kaktus, cykloservis, velocity...

Este existuje sluzba bikefitting, stoji to cca 50e. napr. v oslanoch v shimane to maju. urcite aj tu v BA sa najde.
10.06.2019 - 14:48:53
00
Ujo-Ventilka som sa pomeral, len takto hľadať cez net... Ako prežijem aj bez kotúčov, ale páčia sa mi na tom tie pevné osky, človek nemusí šaškovať keď dal dole koleso a chce ho osadiť. Tak isto, aspoň na Favorite a druhom staršom ráme som mal problém stým, že zadné koleso sa krížilo, keď som silno zabral pri rýchloupinákoch. Najskôr to bol problém starých rámov, kde proste kolesá boli kedysi na maticu, ale aj tak. Človek má lepší pocit. Gravel chcem kvôli pohodlnejšej geometrii, ja mám zase dlhší chrbát ako by som mal mať na svoju výšku a o niečo kratšie nohy. Aj tak tie pneu budem meniť, dám si tam cestné plášte o šírke 28.
10.06.2019 - 15:07:19
00
Jano1987 napísal:
Gravel chcem kvôli pohodlnejšej geometrii, ja mám zase dlhší chrbát ako by som mal mať na svoju výšku a o niečo kratšie nohy. ...


toto je podľa mňa ten lepší prípad. Ak bicykel pohodlne obsadneš, správnu dĺžku, ktorá Ti vyhovuje vyladíš dlhším predstavcom.
10.06.2019 - 15:15:12
00
Ujo-Ventilka napísal:
jj, na zaciatok je podla mna zbytocne davat do toho vela penazi, Sore nic nechyba, usetrene radsej vrazit do dobrych kolies, plastov, tretier, oblecka...

este dobre lacne gravelis su BTwin tribany a focus paralane ak budu v akcii od polky leta ako minuly rok na bunnyhop.de, tam sa dal kupit za 1000e paradny hlinikac s fullcarbon vidlou, apex sadou s hydrobrzdami.


Oba modely maju vysoku hlavovu trubku, na rekreacne jazdenie parada.

Dík za tip, ten bunnyhop.de budem sledovať. No miesto Marinu by bol asi lepší ten CTM Koyuk 2.0., cena rovnaká a je tam 105 + má aj lepšie brzdy. Len problém bude už nejaký zohnať. Všetko vypredané.
10.06.2019 - 16:23:00
00
Jano1987 napísal:
Ujo-Ventilka som sa pomeral, len takto hľadať cez net... Ako prežijem aj bez kotúčov, ale páčia sa mi na tom tie pevné osky, človek nemusí šaškovať keď dal dole koleso a chce ho osadiť. Tak isto, aspoň na Favorite a druhom staršom ráme som mal problém stým, že zadné koleso sa krížilo, keď som silno zabral pri rýchloupinákoch. Najskôr to bol problém starých rámov, kde proste kolesá boli kedysi na maticu, ale aj tak. Človek má lepší pocit. Gravel chcem kvôli pohodlnejšej geometrii, ja mám zase dlhší chrbát ako by som mal mať na svoju výšku a o niečo kratšie nohy. Aj tak tie pneu budem meniť, dám si tam cestné plášte o šírke 28.

S tvojimi parametrami lahsie najdes bajk, pasovat ti bude aj z tych mainstreamovejsich. No plati ze aj u vysokeho sa da dat predstavec co najnizsie a je to. 90% ziletkarov jazdi s predstavcom co najvyssie, highendove cestaky su nizke a preto nie prilis pohodlne.
Pevne osky su tiez viac menej zbytocnost na gravel. Je to technologicky vyspelejsie, no jazdny rozdiel skoro ziaden. Mozno u highendoveho karbon ramu ci vydle si dovolia ubrat materialu a je pohodlnejsia. Pevna oska je dolezita na odpruzenej vydle, tam akosi su spodne nohy nezavisle na sebe :) u stareho ocelaka to moze krutit, 30ocelak je ako zuvacka :)
10.06.2019 - 16:26:26
00
Tie pevne osky su zaklad aby si sa nemusel babrat s tym ze ti cinka kotuc ked zalozis koleso. QR na kotucoch je jasny no go ked riesis novy gravel alebo hoc aj cestak s nimi.
10.06.2019 - 16:44:12
00
Mam kotucovky na cestaku, taktiez QR a zatial ziadne starosti s cinkanim :-). Treba sa na uvod trochu pohrat so stelovanim prasata.
10.06.2019 - 16:48:50
00
Prečo je QR kód problém?
10.06.2019 - 19:03:02
00
Vtipalek :-) a ak nevtipkujes tak quick release = v doslovnom preklade je rychle uvolnenie a do slovenciny Rychloupinak
10.06.2019 - 19:08:16
00
keyboard_arrow_up