Ujo-Ventilka možno na gravel sú pevné osky zbytočne... Na druhú stranu pokiaľ je možnosť ich mať, tak prečo nie? Život s nimi je jednoduchší. Ak mám možnosť kúpiť
bike do 1000€ s pevnými oskami a kotúčovými brzdami a lebo QR a klasickými brzdami tak nejak nevidím dôvod voliť QR a klasické brzdy. Väčšina gravelov v cene 800-1000€ čo som videl ponúka už karbónovú vidlu a hliníkový
rám a je postavená na sade ako Claris či Sora. Čo som sa rozprával s pár ľuďmi, aj priamo od Shimana, funkčnosť je skoro identická, či to je Claris alebo 105, akurát že vyššie sady sú ľahšie a majú o niečo krajší dizajn. Na to, aby som ocenil rozdiel medzi napríklad Sora a Dura Ace, či čo je najvyššia rada by som musel byť niekto ako Sagan. 90% ľudí si ten rozdiel nevšimne, resp. sa nedokáže dostať do situácie, kde by sa ten rozdiel ukázal.
Suhlas, pevne osky su novy standart, aj tak su ako pises na vsetkom novom okolo 1000e. Len ide o to ze by som sa nebal ani QR ak by sa vyber na tom lamal.
Aj kotuce su lepsie ako celuste.
Ja mam gravel s dobrou geo, vaha 10kg, brzdy nic moc,
radenie 1xtiagra, kazeta XT s extenderom 11-42, kolesa basic a dobre plaste. Ma to vyslo 400e a som spoko. Vyuzivam ho aj ako mestsky bajk. Ak by som chcel do toho viac penazi dat, kupim na kotucovy bajk kolesa Hunt alebo Fulcrum DB7, to je lepsia investicia ako nejaka 105 pre mna. Z toho co viem shimano sady sa od Sory hore zlepsuju minimalne. Ale claris bol vzdy tvrdy lowcost co dost vazil. Ja osobne by som siel do Sory. Ale mozno medzi tym uz claris vylepsili. Neviem. A ak by som riešil kotuce asi by som siel do hydra. Aj okolo 1000e sa daju najst. Mechanicke kotuce brzdia rovnako ak nie horsie ako celuste. Vyhoda je ze vies najst dobre kolesa. Gravelove siroke kolesa na celuste ani neviem ci existuju.