Otazka je akurat to, ci ten/ti, ktori tie vidlice testovali, vedia primerane vidlicu otestovat. Ja sa napr. na vidlicu pozeram z ineho uhla pohladu, ako Swarz, resp. pre ma maju prioritu ine veci. Ale pokial sa bavime o plnom vyuziti EN vidlice, tak si myslim, ze Swarz o tom, co by vidlica mala robit, vie dost. Osobne si myslim, ze viac, ako ten typek z videa :) .. cim som chcel naznacit, ze ak niekto vyrobi video a rozsiri na youtube, neznamena, ze ma spravny pohlad na vec. A to ani vtedy, ak ma popularny web o vidliciach.
27.04.2019 - 13:46:34
00
Neviem kto je Swarz, a z jeho prispevkov nedokazem posudit ci sa vyzna. V niecom pravdu ma a v niecom nie. Tvrdenie ze popredny vyrobcovia znaciek cyklistickeho odpruzenia, ktori maju tisice testovacich jazdcov po celom svete, maju popri novych producentoch podpriemerne produkty mi pride trosku odvazne.
Kto je Seb Stott si vies vygooglit.
27.04.2019 - 15:18:04
01
K podobnym testom je dobre sa stavat so skepsou - pochybujem ze by Seb Stott nevedel, ze negativna pruzina nejde vymenit za silnejsiu, tak ako v minulosti do vidlic nedolievali olej na zvysenie progresivity a potom potopili produkt z dovodu velkej linearity, pritom do konkurencneho produktu natlacili tokeny. Ten priestor formatu (ci uz kratke video, alebo par odstavcov na produkt) je obmedzeny, maju svoju cielovku a preto je to tak, ako to je. Tradicne tam exceluju produkty Fox a RS, spominam na vitazne a dokonale bezchybne modely predoslych rocnikov a zrazu pride novy model a je to velky posun vpred, kedze riesi X a Y problemov predosleho modelu. :) Potom si to clovek vyskusa na vlastne ruky, prekvapene pocita fora a zisti, ze vsetci to jazdia s nejakymi upravenymi vnutornostami... Ale to som uz odbocil - cielovka je jazdec, co sa v tom nechce vrtat a hrabat do hlbky, nejaky "median" aj co sa tyka hmotnosti, aj jazdenia aj zaujmu a preto tie testy maju aj takych vitazov aj taky priestor venovany jednotlivym znackam (zadavatelia reklamy potrebuju byt tiez spokojni). Co ale nijako nezpochybnuje fakt, ze tieto najvnosie RS vyzeraju naozaj lepsie ako tie predosle modely.

Inak PRO tovarenski jazdci pokial viem jazdili ine vnutornosti ako to, co sa predava beznym ludom.
27.04.2019 - 18:28:18
00
MageZSuhlas s Magezom. Dalej treba povedat ze za tymi testami je sponzoring. Tie weby a jednotlivci ktory robia taketo "recenzie" su vpodstate priestor na reklamu. Profici jazdia na upravenych vnutornostiach ale to urcite nikoho neprekvapi. Kazdopadne sa bavime tak trochu o minulosti lebo tie najnovsie kusy s RC2 vyzeraju dost dobre co som uz pisal
28.04.2019 - 09:37:06
00
zhodou okolností jazdím teraz Rock Shox Lyric RC B SoloAir 160mm DFBS 51T (áno,je to e-bike,hádam to nebude vadiť) postrehy-maslový odtrh,hladký chod v celom rozsahu-celkom sa divím,že Merida dala takúto hodne dobrú vidlu na takýto bike (urobil som len miernu úpravu v negatívnej komore,poriadne namočil molitany pod guferami a po druhej jazde som pridal ešte jeden token-boli orig.dva,ale z tromi je to pre mňa takmer dokonalé) dá sa na tom biku rúbať rozbitý zjazd úplne v pohode-aby som nezabudol,nadšený som aj z tlmiča,dali tam bandaskový Rock Shox Super Deluxe R-A2 , ten je vyladený k zadnej stavbe bez výhrad-vlastne pruženie bolo hlavné kritérium pri výbere "električky" samozrejme aj super geometria rozhodla,že to bude práve Merida ;)
RS nasadila latku hodne vysoko,aj bez úprav je táto vidla aj tlmič na parádu ...

Prílohy:

P4120005.JPG
P4120005.JPG 1.13 MiB thumb_up1thumb_down

P4120004.JPG
P4120004.JPG 1.07 MiB thumb_up2thumb_down

28.04.2019 - 09:58:36
00
Dano5: nechcem byt osobne kriticky, ale v superlativoch si sa vyjadroval aj k starej Pike RC. A pokial som dobre videl, tak u Meridy rozhodovala hlavne cena /ako si pisal v inom topicu/. Doteraz som videl vzdy, ako si sa vyjadroval v superlativoch, ci slo o tlmic, vidlicu, geometriu, sposob zadnej stavby u kazdeho jedneho noveho bajku. Co je sice super, ak pises clanky pre predajcov, ale uz trochu menej, ak sa jedna o realitu. Btw, ten rozbity zjazd v okoli by sa mi hodil, potrebujem poladit chod pruzenia, akurat o ziadnom neviem :(
28.04.2019 - 11:01:14
01
Pike je tiež vidla,ktorá je kategória žehlička-samozrejme niektoré série mali problémy,praskajúce mechy,úniky olej a pod. ale najmä nie je určená na enduro prasačiny-tento Lyrik som mal vlastne v ruke prvýkrát,mne stačí keď má jemný odtrh,v zjazde sa zbytočne nezanára,a nemám pocit vyklepaných rúk ...
samozrejme Meridu som zobral,lebo pomer cena/výbava bol bezkonkurenčný,ale nekúpil by som ju,ak by mala podivnú geometriu ako väčšina e-bikov,čo som pozeral-geometria je u mňa zásadná,tam už nie som ochotný na kompromisy,alebo zháňať hlavové z -1 stupňovým uhlom ...
na poladenie nestačí zjazd z brány Pajštúnu smerom do Borinky? dá sa vybrať aj koreňová stopa,celkom to má aj spád-ak sa ide rýchlejšie,nie je to úplne easy :)
28.04.2019 - 11:26:32
00
Swarz napísal:
Kidak
Asi tu nebude vela takych ludi a aj keby boli tak to zrejme nebudu vediet porovnat oproti predchadzajucej verzii (lebo ju trebars nevlastnili). Vela ludi asi ani neriesi ci ma Charger 1 ci 2.

Inak uz som si myslel ze som si zvykol na tu tvrdu neochotnu Pike RC, nezdalo sa mi to byt uz take zle ako pred rokom a pol ked som to kupil. Tak som nedavno vymenil olej v patrone - stary bol jak voda, odvzdusnil vsetko ako ma byt s original kitom a olejom od RockShox a...pocit ze po trailoch jazdim s pevnou vidlou je spat :-)
Tak mi to nedalo znovu som to po dvoch vikendoch jazdenia rozobral a spravil som ten mod ktory som tu avizoval par stran dozadu, cize vpodstate toto (soft compression)



No a Pike chodi ako masielko, ide pekne do zdvihu aj na nerovnostiach trailu a mensich ranach pri 87PSI bez tokenov. Nemam pocit ze uz ju musim vsade pritlacat a bojovat snou aby tlmila.
Samozrejm po tomto prechode na soft compression ju neuzamknete pootocenim kompresie do zavreta ale to som ajtak malokedy vyuzival.

Takze tento lahky mod odporucam.


Tento shim stack bude platit asi len pre RC verziu čo? Pre RCT3 bude iný?
09.06.2019 - 13:24:12
00
Ano plati len pre RC. RCT3 uz ma mäkky shim stack co sa tyka planziet aj ked je otazne ako velmi nan tlaci ta pruzinka co je tam navyse oproti RC.
10.06.2019 - 08:39:44
00
Mám takú otázku
Ak chcem urobiť servis tesnení aké náradie treba? Okrem hex; momentový kľúč; vidlicový 15, 2x 21 a 25; sockety 15, 24 a 30; segerove kliešte
Je zverák nevyhnutný? Zabudol som na niečo? Dikes
10.06.2019 - 19:40:22
00
To najhlavnejšie si zabudol - odvzdušnovaciu sadu. A zverak nie je nevyhnutný. Ak maš servisný stojan na bajk aj ten posluži velmi dobre.
10.06.2019 - 21:33:01
00
Vsak to je len striekacka, hadicka a olej :)
10.06.2019 - 21:35:20
00
+ redukcia aby si to vedel pripojit.
10.06.2019 - 21:39:26
00
Tak hej, ale olej tam dostanes aj bez toho, funguje to bez dakeho velkeho cavyku s odvzdusnenim, len to som chcel napisat :lol: .. ale jasne, ze treba aj to , nech je to cajk.
10.06.2019 - 21:50:31
00
Začínam s prvým väčším servisom
Ešte som len pri vzduchovej časti a je toto normálne? Ak nie ako sa to.mohlo stať
Priehlbenina na vnutre vnútornej nohy pružina

Prílohy:

IMG_20190628_191037.jpg
IMG_20190628_191037.jpg 415.96 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20190628_190130.jpg
IMG_20190628_190130.jpg 530.36 KiB thumb_up0thumb_down

28.06.2019 - 19:16:21
00
keyboard_arrow_up