Kenai: konkretna fotka, ktoru si daval vyzera ako pripad, kedy nevidno za horizont, predpokladam teda, ze je tam zakaz predbiehania a teda spominane nehody budu mat asi klasicky scenar: je den, nevidno
svetla proti iduceho auta, ktore sa rozhodne predbiehat cez plnu a vysledkom je celna zrazka. Teda .. pomoze ti, ak pri tej tabuli stupis na plyn ? Btw, ze stupenie na plyn pocitam, znamena prekrocit MPR a viac ako nepodstatne, zatial nekomentujem
Velmi spravne si to odhadol, zrejme uz z foto, ked to das ty mal by kazdy, na co je tam teda ta tabula ? Predpokladam, ze ta tabula varuje uvedomelich vodocov o moznosti stretnut neuvedomelich kkt. Neuvedomeli kkt nevie vyhodnotit situaciu ako ty a statisticky sa zvykne na danom useku chovat ako kkt. Iste sa zhodneme, ze kkt je ta znacka absolutne na nic, rovnako ako plna ciara a dalsie tabule, lebo kde chyba usudok a rozum znacka nepomoize. Preto predpokladam, ze ta znacke je prioritne pre uvedomelich a mysliacich vodocov. Ako pouzijes ako uvedomely mysliaci plne sa na vedenie vozidla koncentrujuci vodic, varovanie hovoriace, zvyseny vyskit kkt robiacich kkt ? Ako znizis pravdepodobnost, ze narazis na kkt ? Tak ze minimalizujes dobu ktoru starvis na danom useku. Ak je draha konstantna tak jedine ako mozes znizit cas je zvysenim rychlosti. t=s/v
Inak priatelska rada .. neargumentuj faktami o pocte, sposobe nehod a pocte najazdenych kilometrov, pretoze tie su v tomto pripade irelevantne a dokonca kontraproduktivne /stavias sa do pozicie .. ja som pan Vodic, mne sa nikdy nic nestalo/. A to delenie na tvorcov nehod a ich obetiach radsej ponechavam bez komentara ..obzvlast v svetle predosleho vyjadrenia znie prinajmensom zvlastne.
Neviem ci som ta uplne porozumel, ale skusim na priklade. Ak si lama a nevies bikovat, a) vyhnes sa narocnym usekom alebo nejazdis vobec
b) zacnes na sebe makat a snzais sa nieco naucit
c) zaplatis si kurz
preco v pripade vodica to riesime tabulou ? Dajme na cerovku tabulu max 10km/h lebo co ked je niekto lama.
Chyba je autoskola a to ze vodicak ma dnes uplne kazdy co sa vie podpisat. Cesty su len nebezpecnejsie a aut pribuda, tak kde je logika. Za cias mojich rodicov dostalo kopec ludi papiere na 3-4 pokus a mnohi vobec. Mame lepsie geny ? Sotva. Cize ak chcem menej nehod, treba menej znaciek a viac investovat do schopnosti vodicov. Neustalim obmedzovanim a len limitovanim urobime z ucastnikov premavky nemysliace ovce co budu potrebovat za chvilu znacku pozor prsi, pozor tma, pozor zatacka, pozor citaj znacku... Ked neverime, ze dokazu ludia spravne vyhodnotit situaciu na ceste a viest bezpecne vozidlo nemaju mat papiere. Samozrejme su aj uzitocne znacky, ale tych je ako safranu 1 z 10 ako to sledujem.
Pasivna bezpecnost aut tomu vobec nepridava, kazdy ma mocit ze ked ma 2t SUV je nesmrtelny. Pravda ale je, ze je len viac nebezpecny pre okolie. Ludia tomu veria tak ze im vobec nedojde ze to ze maju nahon na 4
kolesa znamena ze sice lepsie dkoazu akcelerovat, ale brzdia vyhrazne horise ako ostatne auta. To ale v reklamach nevidis. Stlpiky su na autach tak siroke, ze sa ti za ne schova nie len chodec, bicykel, ale aj cele auto. Auta mame od supersportov na pneu s indexom Y >300km/h az po ofroady na M+S pneu. A vsetci sa maju na ceste pochybovat rovnako a rovnakou rychlostou. To je ako supnut DH full do pelotonu na cestnych pretekoch, alebo TT kopzu na kradzu medzi cyklistov na kochacke a cakat ze to bude pre vsetkych OK. Nebude kazdy ma uplne ine potreby. Mam doma SUV (zdedene) 2s edadlove 300hp priblizovadlo a klasicky civic s prednym nahonom z 98rv. Na kazdom jednom jazdim uplne inak. Na tej malej 2sedadlovej hracke mi ine neostava len ist vzdy o 20km/h viac ako ostatny. Lebo cez SUV nic nevidim ked on prejde zrazenu lisku stredom, mne ta liska nasupi dnu prednym skolom. Jama v ceste co prejde je pre mna na znicenie diskov 255/30 r17. A hlavne nevidim dalej ako po jeho kufor, co je zalostne malo. Cize ho musim predbehnut, ak uberiem narve sa predomna dasi. Ak idem poslusne v rade pride nejake SUV za mna na 2m v 90km/h a je spokojnyh lebo ponadomna vidi, ale to ze ja mam 1/2 brzdnu drahu oproti nemu mu nedojde. Ja stojim z 90 na 30m pre neho to je len reakcna doba. Prejde mi az na kapotu ak zabrzdim. A ja zabrzdim lebo nevidim cez SUV pred sebou ze je na ceste nico zrazene alebo retarder, alebo kaluz....
Co z toho vyplyva, kazdy sme iny a ked mi stat zveril vodicak tak to urobil z presvedcenia ze viem bezpecne viezt vozidlo a posadku. Tak preco ma potrebu ma poucovat ako to je najlepsie. Pri vsetkej ucte vacsina ludi co sa venuje rieseniu dopravy nikdy namalo a ani mat nebude skusenosti ludi co namiesto sedenia nad papiermi realne jazdia. A to nehovorim o tom, ze absolutne nechapu s ciom sa stretava napr. motorkar, cyklista alebo vozdic 300hp placky so svetlou vyskou 7cm.
Neber to osobne, ja ta nejdem pranierovat ani kritizovat
.. maximalne sa toho mozes dopustit sam. Mne to nevadi co pises. Mna len zaujalo toto "stupit na plyn a rychlo prec" .. pretoze mi to evokuje 2 veci. Bud sa tam poflakujem a som
brzda premavky , teda by som sa mal nad sebou zamysliet, alebo brzda nie som a to znamena vyrazne prekrocit MPR. Obe riesenia mi nedavaju zmysel, pretoze autom neviem ten usek opustit/obist/vratit sa. Jedine co viem, je zacat davat vyrazne viac pozor na to, co sa deje predomnou, za mnou a po bokoch. Co moze znamenat aj pridat, ale casto aj ubrat plyn.
Napisal som lebo je to skoro motto cestnych piratov ako nam ich medi a system vykresluje. Vedel som, ze sa na to urcite nikto napota, lebo je to proste spustac neuvazenych reakcii ktore nemaju nic s uvedomenim si co sa skutocne deje. Na plyn sliapes stale lebo inak brzdis, az to auto skape a rychlo prec znamena nezdrizavam sa tam viac ako je nevyhnutne (podaktoi aj zatavia aby si znacku odfotili). Zacat davat vyrazne viac pozor je vlasntne konstatovanie, ze nevenujes vedeniu auta plnu pozornost pocas celej doby jazdy. To je presne to preco sa nehody stavaju. Nie pre rychlost, ale pre neschopnost a nepozornost. Cize ak na plnu pozornost vodicov treba znacku, mala by byt vsade.
edit: kedze si upravil a doplnil prispevok .. no ano, ked mam pred sebou divneho vodica, tak rychlo utekam, samozrejme
.. alebo ked sa neda, spomalim a vzdialim touto cestou. Ako ber to tak, ze len priatelsky debatujeme pri pive .. ja ti rozumiem, ale nedalo mi nereagovat
.. heh, a zaroven ako pozeram asi som nasiel zase chybu vo fore.
K tomu len tolko, mna serie ze ludia su ako elektricky, tabula je 30 treba ist 30, povedali nebezpecny usek, tam sa ma zvysit opatrnost, povedali kupte si smartfone tak hura, povedali SUV je osobny bodyguard, vsetci kupuju SUV, Elektricke auta su ekologicke, hura vsetci co na to maju kupuju elektricky, napisl slapni na ply ... tak je cestny pirat... Ja len chcem, aby ludia rozmyslali mimo krabicu, co im media vytvorili. Nikto sa nezamysli preco mi nieco taketo hovoria, proste to len zoberie a siri dalej. Mozno aspon, ked nikoho vyprovokujem k diskusii a snazi sa ma presvedcit, ze sa mylim, nauci sa o sebe nieco nove.
PS: Nehodovy usek, rychlo prec je moj oblubeny hlod vzdy, ked tu tabulu vidim, pravidelne tym bavim posadku.