Kliknutím prejdeš na
bbbcycling.com
Reklama
Sliapnut na plyn a byt rychlo prec z miesta, kde su caste dopravne nehody hlavne preto, ze ucastnici na to sliapli, neznie velmi zmysluplne :)

Hate is personal, critism (when conducted constructively) is not. Appropriate critism is essential as it is part of the refining process. “Ah, this dish is good but it needs a bit of salt”. You don't hate the dish, you're offering critism to improve upon it. It is important to provide constructive criticism rather than debilitating critism.

13.06.2019 - 11:14:00
lto napísal:
Sliapnut na plyn a byt rychlo prec z miesta, kde su caste dopravne nehody hlavne preto, ze ucastnici na to sliapli, neznie velmi zmysluplne :)

No to zalazi od toho ci si tvorcom nehod alebo ich obet. Ak si ty tan co nehody robi tak nemas ubrat a davat pozor, ale vzdat sa vodicaku v mene verejneho blaha. Ak ale nehody netvoris, je logicke ze sa nechces k ziadnej primontovat. Najlepsie ako sa nenechat zrazit je travit na nebezpecnom useku minimum casu. Ked ako chodec prechadzas cestu tiez sa snazis byt rychlo prec nie ? Mal som 3 skodove udalosti na aute za 20 rov a 1,5 mil km. Vo vsetkych som mal rychlost 0km/h a vzdy do mna niekto kto zavrel oci, alebo pozeral inde, buchol. Naco je takym tabula, ked nevidia ani cele auto?

Bezany priklad je ked mas pred sebou alebo za sebou auto co sa nevie udrzat v prude ani na rovine, nie to este v zatacke. Mas az 2 moznost ako predist kolizii, ist prec aleobo ho nechat odist prec, ak sa to da. Cize bud ho predbehnes a to tak sviozne ako mozes, aby nestihol zase zakluckovat, alebo uberies a nechas ho odist, ak nahodou nejde 20km pod povolenu rychlost a za sebou uz nemas vlzcik... To su mobilne nehodove useky, taki vodici.

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai


Naposledy upravil Kenai dňa 13.06.2019 - 11:33:03, celkovo upravené 2 krát.

13.06.2019 - 11:22:30
perfektná interpretácia, pravdu máš :P

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

13.06.2019 - 11:24:06
Kenai napísal:
Aj na mna, ked vidim taku cedulu snazim sa byt rychlo prec. Kto by sa chcel zdrzovat na takych miestach. Podobne funguje aj
tiez zvacsa sliapnem na plyn a sanzim sa byt prec skor, ako nejaky ucastnik premavky vytvori nejaky pruser a vezsme ma zo sebou. Je to ako, ked ta chyti burka na hrebeni, nespomalis a nezacnes sa obzerat, snazis sa byt co najskor odtial prec. Zmysel takych znaciek, je ako keby napisali nebud kkt. Ale to je hadam samozrejme, a komu to samozrejme nepride, nepomoze mu ani tabula. :lol:


:facepalm:

2017: 4803km
2018: 8913,7km
2019: Zatial 3258km

13.06.2019 - 11:26:58
Kenai: konkretna fotka, ktoru si daval vyzera ako pripad, kedy nevidno za horizont, predpokladam teda, ze je tam zakaz predbiehania a teda spominane nehody budu mat asi klasicky scenar: je den, nevidno svetla proti iduceho auta, ktore sa rozhodne predbiehat cez plnu a vysledkom je celna zrazka. Teda .. pomoze ti, ak pri tej tabuli stupis na plyn ? Btw, ze stupenie na plyn pocitam, znamena prekrocit MPR a viac ako nepodstatne, zatial nekomentujem :lol:

Inak priatelska rada .. neargumentuj faktami o pocte, sposobe nehod a pocte najazdenych kilometrov, pretoze tie su v tomto pripade irelevantne a dokonca kontraproduktivne /stavias sa do pozicie .. ja som pan Vodic, mne sa nikdy nic nestalo/. A to delenie na tvorcov nehod a ich obetiach radsej ponechavam bez komentara ..obzvlast v svetle predosleho vyjadrenia znie prinajmensom zvlastne.

Neber to osobne, ja ta nejdem pranierovat ani kritizovat :) .. maximalne sa toho mozes dopustit sam. Mne to nevadi co pises. Mna len zaujalo toto "stupit na plyn a rychlo prec" .. pretoze mi to evokuje 2 veci. Bud sa tam poflakujem a som brzda premavky , teda by som sa mal nad sebou zamysliet, alebo brzda nie som a to znamena vyrazne prekrocit MPR. Obe riesenia mi nedavaju zmysel, pretoze autom neviem ten usek opustit/obist/vratit sa. Jedine co viem, je zacat davat vyrazne viac pozor na to, co sa deje predomnou, za mnou a po bokoch. Co moze znamenat aj pridat, ale casto aj ubrat plyn.

edit: kedze si upravil a doplnil prispevok .. no ano, ked mam pred sebou divneho vodica, tak rychlo utekam, samozrejme :) .. alebo ked sa neda, spomalim a vzdialim touto cestou. Ako ber to tak, ze len priatelsky debatujeme pri pive .. ja ti rozumiem, ale nedalo mi nereagovat :lol: .. heh, a zaroven ako pozeram asi som nasiel zase chybu vo fore.

Hate is personal, critism (when conducted constructively) is not. Appropriate critism is essential as it is part of the refining process. “Ah, this dish is good but it needs a bit of salt”. You don't hate the dish, you're offering critism to improve upon it. It is important to provide constructive criticism rather than debilitating critism.

13.06.2019 - 11:42:33
Dnes doobeda križovatka Galvaniho-Rožňavská. Jeden z nich musel asi ísť na červenú. Odfotene počas čakania na zelenú, no hate

Prílohy:

IMG-20190613-WA0003.jpeg
IMG-20190613-WA0003.jpeg 995.37 KiB 1 053

13.06.2019 - 11:47:12
bombtrack: no pekne :x

Aby som pridal aj nejake skusenosti .. tak dnes .. jeden na ciernom asi SUV znacka KN (tymto ho pozdravujem) na moste Apollo (resp. pred) nepozna znacku "zipovanie" , takze sa natlacil na toho pred nim , aby ma potrestal, odporneho blavaka :lol:, za to, ze som zbabelo necakal v rade za nim , ale dovolil si pouzivat dvojpruh na zipovanie a nebodaj tym ziskal prvu cenu v sportke asi, alebo neviem co :D
Dalsi expert v meste zase nevedel, ze cuvat v krizovatke sa nema, ale vsak nevadi, ze :D
A tusim az dvaja rychli cyklisti cez prechod .. ale len som ich videl :lol:, nic nesposobovali .. zatial sa mi nastastie nestava to, co mi raz jeden predviedol v Brne, moze dakovat predvidavosti (tusil som ze to spravi), ze este zije (plynule preskocil z cesty na chodnik a preletel nasledne cez prechod predo mnou). Nevadi mi, ze cyklista v sedle prejde cez prechod .. to principialne nevadi nikde a nikomu (mozno tak chodcom, ak ich chce prejst) .. ale vadi ten moment, kedy tam vleti, takze aspon by mohol zastat a potom sa rozbehnut (neriesim svetelnu krizovatku, kde nie je odbocovanie doprava).


edit: tak predsa je to Komarno. Tak potom vsjo jasno :lol: .. znacky zipovania su malo pouzivane a v Komarne ani nie su :lol: .. ale i tak ma prekvapilo to silne natlacanie sa na predne auto, aby sa ani nahodou pred neho nikto nedostal.

Hate is personal, critism (when conducted constructively) is not. Appropriate critism is essential as it is part of the refining process. “Ah, this dish is good but it needs a bit of salt”. You don't hate the dish, you're offering critism to improve upon it. It is important to provide constructive criticism rather than debilitating critism.

13.06.2019 - 11:55:06
mne sa raz davno stalo, isiel som z Panonskej na Most SNP uz tak podvecer a vidim nejakych dvoch faganov prebehovat cez 4 pruhy hore uz na nadjazde na most. Nastastie som predvidal, ze spravia nejaku somarinu tak som spomalil a presne aj tak bolo, ako preskakovali šmatlavo stredove velke zvodidla tak jeden z nich zakopol a sa rozčapil na vozovke v mojom smere, nastastie som v klude dobrzdil
13.06.2019 - 12:02:35
:tmi:

.: Vedieť mlčať je ťažšie, ako hovoriť. Mnohí hovoria, lebo nevedia mlčať. :.

13.06.2019 - 13:36:47
Organizovat rally v obyvanej oblasti... Ved nech si obyvatelia trhnu. :x

2017: 4803km
2018: 8913,7km
2019: Zatial 3258km

13.06.2019 - 13:41:21
lto napísal:
Kenai: konkretna fotka, ktoru si daval vyzera ako pripad, kedy nevidno za horizont, predpokladam teda, ze je tam zakaz predbiehania a teda spominane nehody budu mat asi klasicky scenar: je den, nevidno svetla proti iduceho auta, ktore sa rozhodne predbiehat cez plnu a vysledkom je celna zrazka. Teda .. pomoze ti, ak pri tej tabuli stupis na plyn ? Btw, ze stupenie na plyn pocitam, znamena prekrocit MPR a viac ako nepodstatne, zatial nekomentujem :lol:


Velmi spravne si to odhadol, zrejme uz z foto, ked to das ty mal by kazdy, na co je tam teda ta tabula ? Predpokladam, ze ta tabula varuje uvedomelich vodocov o moznosti stretnut neuvedomelich kkt. Neuvedomeli kkt nevie vyhodnotit situaciu ako ty a statisticky sa zvykne na danom useku chovat ako kkt. Iste sa zhodneme, ze kkt je ta znacka absolutne na nic, rovnako ako plna ciara a dalsie tabule, lebo kde chyba usudok a rozum znacka nepomoize. Preto predpokladam, ze ta znacke je prioritne pre uvedomelich a mysliacich vodocov. Ako pouzijes ako uvedomely mysliaci plne sa na vedenie vozidla koncentrujuci vodic, varovanie hovoriace, zvyseny vyskit kkt robiacich kkt ? Ako znizis pravdepodobnost, ze narazis na kkt ? Tak ze minimalizujes dobu ktoru starvis na danom useku. Ak je draha konstantna tak jedine ako mozes znizit cas je zvysenim rychlosti. t=s/v

lto napísal:
Inak priatelska rada .. neargumentuj faktami o pocte, sposobe nehod a pocte najazdenych kilometrov, pretoze tie su v tomto pripade irelevantne a dokonca kontraproduktivne /stavias sa do pozicie .. ja som pan Vodic, mne sa nikdy nic nestalo/. A to delenie na tvorcov nehod a ich obetiach radsej ponechavam bez komentara ..obzvlast v svetle predosleho vyjadrenia znie prinajmensom zvlastne.

Neviem ci som ta uplne porozumel, ale skusim na priklade. Ak si lama a nevies bikovat, a) vyhnes sa narocnym usekom alebo nejazdis vobec
b) zacnes na sebe makat a snzais sa nieco naucit
c) zaplatis si kurz
preco v pripade vodica to riesime tabulou ? Dajme na cerovku tabulu max 10km/h lebo co ked je niekto lama.

Chyba je autoskola a to ze vodicak ma dnes uplne kazdy co sa vie podpisat. Cesty su len nebezpecnejsie a aut pribuda, tak kde je logika. Za cias mojich rodicov dostalo kopec ludi papiere na 3-4 pokus a mnohi vobec. Mame lepsie geny ? Sotva. Cize ak chcem menej nehod, treba menej znaciek a viac investovat do schopnosti vodicov. Neustalim obmedzovanim a len limitovanim urobime z ucastnikov premavky nemysliace ovce co budu potrebovat za chvilu znacku pozor prsi, pozor tma, pozor zatacka, pozor citaj znacku... Ked neverime, ze dokazu ludia spravne vyhodnotit situaciu na ceste a viest bezpecne vozidlo nemaju mat papiere. Samozrejme su aj uzitocne znacky, ale tych je ako safranu 1 z 10 ako to sledujem.
Pasivna bezpecnost aut tomu vobec nepridava, kazdy ma mocit ze ked ma 2t SUV je nesmrtelny. Pravda ale je, ze je len viac nebezpecny pre okolie. Ludia tomu veria tak ze im vobec nedojde ze to ze maju nahon na 4 kolesa znamena ze sice lepsie dkoazu akcelerovat, ale brzdia vyhrazne horise ako ostatne auta. To ale v reklamach nevidis. Stlpiky su na autach tak siroke, ze sa ti za ne schova nie len chodec, bicykel, ale aj cele auto. Auta mame od supersportov na pneu s indexom Y >300km/h az po ofroady na M+S pneu. A vsetci sa maju na ceste pochybovat rovnako a rovnakou rychlostou. To je ako supnut DH full do pelotonu na cestnych pretekoch, alebo TT kopzu na kradzu medzi cyklistov na kochacke a cakat ze to bude pre vsetkych OK. Nebude kazdy ma uplne ine potreby. Mam doma SUV (zdedene) 2s edadlove 300hp priblizovadlo a klasicky civic s prednym nahonom z 98rv. Na kazdom jednom jazdim uplne inak. Na tej malej 2sedadlovej hracke mi ine neostava len ist vzdy o 20km/h viac ako ostatny. Lebo cez SUV nic nevidim ked on prejde zrazenu lisku stredom, mne ta liska nasupi dnu prednym skolom. Jama v ceste co prejde je pre mna na znicenie diskov 255/30 r17. A hlavne nevidim dalej ako po jeho kufor, co je zalostne malo. Cize ho musim predbehnut, ak uberiem narve sa predomna dasi. Ak idem poslusne v rade pride nejake SUV za mna na 2m v 90km/h a je spokojnyh lebo ponadomna vidi, ale to ze ja mam 1/2 brzdnu drahu oproti nemu mu nedojde. Ja stojim z 90 na 30m pre neho to je len reakcna doba. Prejde mi az na kapotu ak zabrzdim. A ja zabrzdim lebo nevidim cez SUV pred sebou ze je na ceste nico zrazene alebo retarder, alebo kaluz....
Co z toho vyplyva, kazdy sme iny a ked mi stat zveril vodicak tak to urobil z presvedcenia ze viem bezpecne viezt vozidlo a posadku. Tak preco ma potrebu ma poucovat ako to je najlepsie. Pri vsetkej ucte vacsina ludi co sa venuje rieseniu dopravy nikdy namalo a ani mat nebude skusenosti ludi co namiesto sedenia nad papiermi realne jazdia. A to nehovorim o tom, ze absolutne nechapu s ciom sa stretava napr. motorkar, cyklista alebo vozdic 300hp placky so svetlou vyskou 7cm.

lto napísal:
Neber to osobne, ja ta nejdem pranierovat ani kritizovat :) .. maximalne sa toho mozes dopustit sam. Mne to nevadi co pises. Mna len zaujalo toto "stupit na plyn a rychlo prec" .. pretoze mi to evokuje 2 veci. Bud sa tam poflakujem a som brzda premavky , teda by som sa mal nad sebou zamysliet, alebo brzda nie som a to znamena vyrazne prekrocit MPR. Obe riesenia mi nedavaju zmysel, pretoze autom neviem ten usek opustit/obist/vratit sa. Jedine co viem, je zacat davat vyrazne viac pozor na to, co sa deje predomnou, za mnou a po bokoch. Co moze znamenat aj pridat, ale casto aj ubrat plyn.

Napisal som lebo je to skoro motto cestnych piratov ako nam ich medi a system vykresluje. Vedel som, ze sa na to urcite nikto napota, lebo je to proste spustac neuvazenych reakcii ktore nemaju nic s uvedomenim si co sa skutocne deje. Na plyn sliapes stale lebo inak brzdis, az to auto skape a rychlo prec znamena nezdrizavam sa tam viac ako je nevyhnutne (podaktoi aj zatavia aby si znacku odfotili). Zacat davat vyrazne viac pozor je vlasntne konstatovanie, ze nevenujes vedeniu auta plnu pozornost pocas celej doby jazdy. To je presne to preco sa nehody stavaju. Nie pre rychlost, ale pre neschopnost a nepozornost. Cize ak na plnu pozornost vodicov treba znacku, mala by byt vsade.

lto napísal:
edit: kedze si upravil a doplnil prispevok .. no ano, ked mam pred sebou divneho vodica, tak rychlo utekam, samozrejme :) .. alebo ked sa neda, spomalim a vzdialim touto cestou. Ako ber to tak, ze len priatelsky debatujeme pri pive .. ja ti rozumiem, ale nedalo mi nereagovat :lol: .. heh, a zaroven ako pozeram asi som nasiel zase chybu vo fore.


K tomu len tolko, mna serie ze ludia su ako elektricky, tabula je 30 treba ist 30, povedali nebezpecny usek, tam sa ma zvysit opatrnost, povedali kupte si smartfone tak hura, povedali SUV je osobny bodyguard, vsetci kupuju SUV, Elektricke auta su ekologicke, hura vsetci co na to maju kupuju elektricky, napisl slapni na ply ... tak je cestny pirat... Ja len chcem, aby ludia rozmyslali mimo krabicu, co im media vytvorili. Nikto sa nezamysli preco mi nieco taketo hovoria, proste to len zoberie a siri dalej. Mozno aspon, ked nikoho vyprovokujem k diskusii a snazi sa ma presvedcit, ze sa mylim, nauci sa o sebe nieco nove.

PS: Nehodovy usek, rychlo prec je moj oblubeny hlod vzdy, ked tu tabulu vidim, pravidelne tym bavim posadku.

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

13.06.2019 - 16:05:38
init napísal:
Organizovat rally v obyvanej oblasti... Ved nech si obyvatelia trhnu. :x


S laskou spominam na Mikona rally v BA skoda, ze to zrusili tesil som sa na to vzdy cely rok.

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

13.06.2019 - 16:06:51
Pali65 napísal:
Kdesi som to videl na FB, kde sa Volvo chválilo, že to zafungoval automatický brzdný systém, ktorý (pravdepodobne cez kamery) sleduje nebezpečenstvo na ceste. Každopádne to bolo LTT.

Sa mi nedávno stalo, že som na veľkej križovatke odbočoval, nejakých 40km/h som išiel. Fúkal vietor a pred autom cez cestu letelo nejaké vrecúško, asi balík od čipsov. Moje auto začalo zrazu brzdiť jak šialené, abs naplno, asi myslelo, že to je chodec. Som sa skoro potento.. Ešte, že to bolo v noci a nikto za mnou. Som ani nevedel, že mám taký systém, len to nejako páni v škodovke nedomysleli.

https://www.strava.com/athletes/4618677

13.06.2019 - 17:13:59
"úsek častých dopravných nehôd" - reagovať na takúto tabuľu pridaním plynu...to už je kvalitný kktizmus
13.06.2019 - 18:43:32
kenai: kasli na to :D,zase sme rozputali vietor a burku,ale asi to bude tak,ze sranda na fore skoncila uz davno :(.. uz sa dvihaju hlasy o limitoch prispevkov,co je nieco podobne ako si pisal ty... pravidlo rychlo prec tu uz uplatnilo par ludi :) .. asi spravne.

Hate is personal, critism (when conducted constructively) is not. Appropriate critism is essential as it is part of the refining process. “Ah, this dish is good but it needs a bit of salt”. You don't hate the dish, you're offering critism to improve upon it. It is important to provide constructive criticism rather than debilitating critism.

13.06.2019 - 19:34:08

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo ~ Wattmetre)