cimg7.ibsrv.netViacero profi pilotov sa už vyjadrilo (navrhovalo), že priehradky na príručnú batožinu by sa mali dať centrálne zamknúť. Hrabať sa v nich pri evakuácii lietadla by mal byť trestný čin. Lepšie riešenie by bolo, keby ľudia vedeli, že s tým budú lomcovať nadarmo, ale stále by sa asi našli šialenci, čo by blokovali uličku pri pokuse dostať sa k svojej batožine.
Inak už vyvrátili tvrdenie, že lietadlo bolo v plameňoch pred pristátím. Skôr to vyzerá, že S100SJ má tendenciu k prerazeniu nádrží pri tvrdom pristátí, čo ukazuje aj tento stroj z októbra v Jakutsku:
cimg1.ibsrv.netBoeing a Airbus majú filozofiu takú, že pri prekročení medzných síl by sa mal podovozok (ale napr. aj pylóny motorov) odtrhnúť bez poškodenia ďalších štruktúr.
V tomto prípade to vyzerá na pristátie preťaženého stroja s veľkou energiou, pri prvom náraze došlo k prerazeniu nádrží a okamžite začalo horieť, nasledoval dlhý bounce.
https://twitter.com/KFM936/status/1125124009597788160Prvé požiarne auto bolo na mieste 1:31 po zastavení stroja, 1:53 je posledná osoba na kĺzačke, 2:30 opúšťa pilot kokpit na lane. 3:10 ešte člen posádky lezie späť do horiaceho stroja. 3:27 po zastavení ešte niečo kĺže po sklze, 3:35 opúšťa lietadlo ten člen posádky.
Zatiaľ nie je jasné, čo dispečeri vedeli/nevedeli diskutuje sa, či squawk bol 7700 (stav núdze) alebo 7500 (únos), čo nedáva veľký zmysel.