Tak keď budem mať mtb, tak keď pôjdem po asfalte na výlet, tak pod 3 určite nepôjdem.. 4 na
cestaku si môže dovoliť 50 kg chrt.... Inak kde spravili súdruhovia Ing. chybu, Keď pred 10 rokmi bolo pravidlo, čím viac tým lepšie...fyzikálne zákony platili aj vtedy, tulenik vyjadrí sa, ty vieš všetko ?
Nie som sice tulenik, ale tiez viem vsetko. Presne ako pises sudruzi urobili chybu a nie jednu, hned niekolko.
1. uzke plaste lebo mensi valivy odpor = cele zle, lebo vznika pozdlzny tvar stycnej plochy s asfaltom a preto velka deformacia bocnic
2. gumja pred 10 rokmi bola uplne nieco ine ako dnes, jej pruznost bola tak zla, ze bolo nutne fuikat na vysoky tlak lebo akakolvek deformacia plasta bola nenavratna strata vykonu
3. fukalo sa vela lebo nikto nevedel v tej dobe zmerat straty oscilaciami
biku hore dolu pocas jazdy
Dnes je jesne ze:
1. sirsi
plast = mensi valivy odpor
2. 15% defromacia pneu pri zatazeni = +- minimalnmy valivy odpor
3. stratny v plasti jeho deformaciou su ovela mensie ako straty nadskakovanim biku a jazdca po mikronerovnostiach vozovky (tie vybracie co citime na rajdoch)
K tomuto vsetkomu je dostatok studii, niktore som uviedol uz v tomto vlakne a da sa ai googlit. Ale staci sa nad tym zamysliet. Predstav si tvoje koleso ako prechadza 5mm kamienok. Ak mas nafukane prilis vela nadskocis na nom. Ak optimalne pneu ho obali a ty na biku neminas energiu na zdvihnutie celeho biku s tebou o 5mm. Ak mas nafukane prilis malo seknes dusu
A to se deje v roznej velkosti neustele, kazda drobna nerovnost na vozovke.