mlaco napísal:
Ahoj sugyi!
Nie som specialista, napisem ti to len z mojho pohladu ako to vnimam, pouzivam oba systemy:

2x11 je lepsie:
Lebo dovoluje krasne upravit prevod, ked sa ti hodi trosicku lahsi, reps. trosicku tazsi. To je dobre ked sutazis sam so sebou, alebo este lepsie - ked ides s niekym a chces bud za nim dobre stihat, alebo naopak ho viest a slapat rovnakou energiou. Vyhoda je, ze tento system krasne radi hore aj dolu. Jeden stuk do packy a prehadzovacka poslusne a v momente zmeni prevod. Nadhera. Posobi to elegantne a profesionalne.
Pouzivam Shimano Ulterga na fitness bicykli, canyon roadlite, 30mm plaste.

1x11 je lepsie:
Lebo mi to staci (na gravel bicykli), lebo nemusim rozmyslat kedy prehodit predny prevodnik... Ked po supaku nasleduje velky klesak, tak len x-krat postukam 1 packu (a nie dve) a hotovo... Dalej lepsi, lebo odhalene zuby velkeho prevodnika mi nikdy neposkrabu do krvy lytko na nohe...
U mna konkretne: lebo mi poskytuje LAHSI najlahsi prevod: povodny 44z prevodnik som vymenil za 36z a pre moj ucel musim povedat --- PARADA!!! Najlahsi prevod 36 x 42 mi umoznuje stupat v lesnom terene priam ako na horskom bicykli - t.j. uz na hranici toho co je vobec zjazdne bicyklom a nie peso. Najtazsi prevod 36 x 11 vyuzivam menej casto ako najlahsi, umoznuje mi slapat po rovinach a dolekopcoch rychlostou 35-40km/h (viac uz nie).
Radenie funguje v poriadku, ale nie tak uplne hladko ako 2x11. U mna mam asi lenivu pruzinu (kupoval som starsi model), tak radenie na tazsi prevod je pomalsie, resp. musim obcas prehodit 2x nizsie.
Posobi to tak vhodnejsie to tazsieho terenu: mensi prevodnik - lahsi prechod prekazkami, lahsie cistenie spinaveho bicykla.
Pouzivam Sram Apex1 na gravel bicykli, merida silex, 40mm plaste.

T.j. zalezi na ucele pouzitia - oba systemy maju svoje prednosti, kazdy je lepsi od druheho - podla toho co ocakavas... :-)


Z mojmo pohladu tu chybaju najzasadnejsie plusy minusy.
jemnost odstupnovania je precenovana, to ma vyznam v pelotone. Najvacsie minus 1x je zla linka, vyosenie retaze na krajnych polohach retaze, jazdi sa de facto na spaniela. namaha to retaz, a hlavne je to pocut. A vyhody 1x su dve, mas o suciastku, starost, vahu menej. Vies si prisposobit velkost prednej pily svojim potrebam. Rozsah v dnesnej dobe problem nieje. A naj vyhoda je ze v kostrbatom terene dole kopcom nebuchoce a nepada retiazka.
09.07.2019 - 10:15:52
01
scarinko napísal:
Sasulnik, kukni co som pisal ze chcem kupit.
https://www.bike24.com/p2142519.html


mam to na svojom nahodene. No pozor, dost to zhorsi kvalitu radenia. mam tiagru radenie a kazetu som mal 11-36 xt a radilo to ako hodinky a to bolo uz za papierovymi doporuceniami. Teraz tam mam roadlink a 11-42 a radi to tak seliak, obcas treba podradit o dva, ked je retaz spinava radi to este horsie, B-skrutka je na doraz, tie zuby maju medzi sebou intimny vztah. No mne ide o rozsah radenia, 40-42, more uphill baby! v radeni ziadne feng-shuei nepotrebujem :)
09.07.2019 - 10:21:46
00
ja to chcem na 11sp 105ku 5800 ale tam asi velky rozdiel nebude
09.07.2019 - 10:29:09
00
scarinko 105 s dlhým ramienkom zvladla 42 zubov pri B skrutke na doraz, od toho sa da odraziť. Na youtube rides of japan má videa ako si staval bicykel a jedno je zaujimave, ako si spojil dve kazety, cestnu a mtb, mozno to niekoho inspiruje https://www.youtube.com/watch?v=2WA5BmYdUS4
09.07.2019 - 10:44:58
01
ale ja mam len GS ramienko, 105ku s SGS som tusim ani nevidel, to zas bude nejaka uprava ci nie?
mal som asi rok 105ku s SS ramienkom a fungovala mi na tom 11-32z kazeta
09.07.2019 - 11:00:42
00
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/prehadzovace/cestne/shimano-prehadzovacka-105-rd-r7000-gs-11-k-dlhe-ramienko.html , tato je to

    09.07.2019 - 11:04:22
    00
    stano a to mas ty taku alebo si to niekde videl? lebo on tam ma XT prehadzovacku ktora by ale nemala byt kompatibilna s cestnymi pakami 11sp, aspon tak som sa docital
    btw GS je stredne resp dlhe ramienko a SGS by malo byt dlhe resp superdlhe


    Naposledy upravil scarinko dňa 09.07.2019 - 11:17:47, celkovo upravené 1 krát.

    09.07.2019 - 11:12:37
    00
    Tak sa pozri blizsie a zistis ze tam ma 1x di2 co funguje bezproblemov s cestnymi pakami.
    09.07.2019 - 11:17:24
    00
    no to vidim ze tam ma 1x a asi aj oval ale vzadu je XT a teda mozno aj Di2, to nepoznam z toho. Ale ak je to Di2 tak to mozno ide. Ja elektriku nemam.
    09.07.2019 - 11:22:29
    00
    Scarinko, a nerozmýšlal si nad cestnými klukami s tromi plackami?
    To by tvoj prípad vyriešilo.
    Napr ja jazdím 10 speed, ja si môžem nainštalovať Shimano Tiagru 4700 trojplacku keby som chcel.
    Kluky sú v tom prípade 50-39-30.
    Číže najlahší prevod by si mal 30-34 (v kombinácii s klasickou cestnou 34 zubovou kazetou tiagra), čo by ti stačilo podla mna.

    ty chceš 11 sp. (105), možno majú aj také na 105tke.
    09.07.2019 - 11:24:29
    00
    ja mam tuto, radilo to aj 42 zubov, ale B skrutka na max. tam by malo stacit 34 zubov
    09.07.2019 - 11:27:47
    00
    desertfremen a ako by si radil pakami 2x11 trojplacku? navyse by to znamenalo ze by som musel kupit aj kluky aj radenie a to nechcem ked mam aj kluky aj radenie

    stano nemas fotku kde mas zaradeny ten 42z vzadu ako to vyzera pri hornej kladke?
    09.07.2019 - 11:32:51
    00
    ano, ľavú dual páku by si musel kúpiť novú na trojplacku. Ale to zase neni tak moc veľká úprava. (trojplacka+ lavý dual) .
    A a získaš rozsah+odstupnovanie prevodov uplne niekde inde ako ponúkajú teraz populárne 1x11 systémy.
    09.07.2019 - 11:36:45
    00
    nechapes, ja do toho chcem investovat co mozno najmenej penazi s tym ze pouzijem co najviac veci co mam tj paky co mam, kluky co mam, prehadzovacku, taktiez mam smykac 2x11 na objimku cize ten by som tiez musel kupovat. Aktualne uz hladam len lacne kotucove kolesa na QR ktore ale nebudu uplny smejd. Brzdove prasiatka uz mam a ram nejak nechcu zlacnit :)
    09.07.2019 - 11:41:03
    00
    A aký by to mal byť rám? (Hlinik+karbon vidla alebo ocel? ) Z UK Eshopov sa dajú celkom slušné oceľové rámy kúpiť za cca 150 Eur. (Holdsworth).
    09.07.2019 - 11:45:52
    00
    keyboard_arrow_up