Jano1987 aha tak 105kg som nepocital. Ja mam len karbon vidlu. celokrbon by som nechcel a zas nieje o moc lahsi od hlinika,. A v BA podla mna stacia aj rafkove brzdy, Teda neviem ako je to tam s blatom a snehom a kedy chces jazdit ci aj do prace v snehu a solou posypanej ceste. To by som radsej gravel. Dobra kupa je od cloveka koho poznam, a ho nechytila jazda na cestach. To je tazke takto kupovat, ale aj tak by som ak mam platit 600e, a nemam bazar na vyber, tak radsej dam o 300viac za novy lepsi. Ale pri karbonovej vidle je to radsej na ten hlinik .
Tento som skusal na testovacke a je prefektny ale o dost drahsi. lenze maju teraz len S a M https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/gravel-a-cyklokros/rock-machine-gravelride-500-model-2019.html
lenze to je aj problem so zamknutim vonku kvoli kradezi. viacia skoda pri kradezi.
Ked niekto jazdi na lepsom, tazsie sa mu prechaza na horsi. Je pri jazde na horsom nespokojny. Ale to je len moj psychicky problem a zvyk.
Hlavne doporucujem trety a pedale, co su z jednej strany spd a z druhej platformy. Ja tak mam.
a ine by som ani nechcel ani na kratku vzdialenost.
v tomto sa da chodit aj po meste. kufor je schovany a podrazka makka.
https://www.mtbiker.sk/shop/tretry-a-obuv/mtb-panske-tretry/force-tourist-mtb-tretry-cierno-sivo-biele.html

https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/pedale/naslapne-mtb/shimano-pedale-treking-t8000-spd-cierne-jednostranne--zar-sm-sh56.html
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/pedale/naslapne-mtb/exustar-pm818-pedale-mtb-model-2019.html
13.07.2019 - 15:41:56
00
Vuk tak ja som pozeral aj gravel, pár sa mi ich páčilo. Na tom z Decathlonu je fajn cena, karbónová vidla, inak hliník, bežná váha, sada Sora je plne dostatočná. Čokoľvek vyššie už je len o peniazoch. Ja ako bežný smrteľník si rozdiel medzi Sora a Ultegra veľmi nevšimnem/nepocítim (aj čo som sa o tom bavil s pár ľuďmi čo pretekajú a podobne, že ak nemám na čo minút peniaze, kľudne nech dám do Ultegra, 105 či Dura Ace, rozdiel nepocítim, ale budem mať lepší pocit akurát tak, že to mám akurát tak). V snehu nejazdím, tým že jazdím na biku do roboty a časť cesty je cez mesto, tak občas zmoknem a tam sú kotúčové brzdy plus, ráfikové majú občas problém to za mokra ubrzdiť, hlavne keď vážim koľko vážim. Samozrejme čo závaží je aj to, že mne osobne sa dizajn páči, značku veľa ľudí ešte stále vníma ako low cost bike za 250€, niečo ako Tesco bike, takže nepúta takú pozornosť pre zlodeja. Tým, že to je turistický bike, tak to nie je taká zabijácka race mašina, má viac pohodlnejšiu geometriu. Navyše v prípade potreby sa tam dajú dať až 36 pneu a kolesá sú myslím tubeless ready, ak by som chcel prejsť na bezdušový systém. Z gravelov čo sa mi páčil, tak Kellys Soot 30, Marin Gestalt 1.
13.07.2019 - 16:41:26
01
To či ideš na Sore alebo na Ultegre zistíš veľmi rýchlo. Keby to tak nebolo, jazdili by sa súčiastky jednej úrovne. Ak to ty nezistíš, tak neznamená že rozdiel nieje.
13.07.2019 - 17:07:53
00
No, ako to zistis? Namiesto 9-ich stuknuti pravou packou ich spravis 11? :lol:
13.07.2019 - 17:19:09
00
Najvacsi feel tych sad robia dobre lanka/bowdeny. Kable su uz integrovane v pakach takze naozaj rozdiel v pocte tuknuti :)
13.07.2019 - 17:44:17
00
Chlapci keď sa nerozumiem nekomentujem rozdiel sora-ultegra spozná každý kto sa na tom prevezie rozdiel hlina karbón tiež každý. Ja osobne by som ale hlavne bike s rafikovimy brzdami už nekupoval. Výbavu už na to čo mám a hlina vs karbón tiež na to čo mám. Pri bijú je každý gram dobrý hlavne keď sa začína keď už budeš mat kondičku aj na ebiku bez motora prejdes. Decatlohn má dobre rámy ale na ostatných komponentoch sa šetrí aby sa zmestili do ceny ako druhý bike je to super ale ako primárny by som do toho nešiel. A s tým bazárov je to tak že je úplne jedno čo sa pokazí aj tak tá oprava bude lacnejšia ako nový presne tak ako s autom.
13.07.2019 - 18:18:46
01
U rafkovych brzd a kotuvovych je rozdiel sice poznatelny kedze ich mam obe odskusane, ale zalezi aj na pocasi prudkom dlhom zjazde ci hmotnosti jazdca. Ja by som si nedaval zbytocne konstrukcne laikom v terene tazsie opravitelne kotucove. Su tazsie, treba odvzdusnovat a niekedy aj centrovat prasiatko alebo davat pozor aby sa piesty nezasunuli. Mne brzdia rafkove dobre, nezastavim skor z dovodu ze sa smykam. Jediny problem mam ze bolia prsty pri dlhom stlacani v zjazde na lesnej ceste, kde musim ist max 10km/h. Lenze ja mam 50kg a nie 105kg. O shimane 105 mozem povedat len tolko ze som s nim absolutne spokojny a preraduje presne aj cez 2 pastorky a nikde sa nic po mnozstve km nekazi a nic som zatial po tych tisickach km na radeni nedoladoval.
A ked uz kotucove, tak jedine hydraulicke. Tie mam na mtb. Tam by som zas rafkove nechcel.

A aj pri akejkolvek vahe jazdca dat 1kg z biku dole je poznat. To si mozes vyskusat prilepit paskou 2 ks 1,5 litrovych pet flias vody a zistis rozdiel. 3-4kg spravia rozdiel.
13.07.2019 - 18:49:57
00
Povedal by som, že niektorí tu silne preceňujú svoju schopnosť rozoznať sady a zamieňajú si ju so schopnosťou rozoznať blbé nastavenie od neblbého alebo s placebo efektom.
Dura, Ultegra a 105 sú v aktuálnych verziách rozoznateľné len na váhe, feel je viacmenej totožný.
peeter89 na to, že si tu pred mesiacom prikvitol so základnými otázkami, sa ťa Dunning s Krugerom zmocnili naozaj dosť rýchlo. Chlapci na nasledujúcom videu toho majú natočeného podstatne viac, ako tvoja biedna existencia, a istí si teda až tak neboli:



A aj s blind pokusom rozpoznať alu a karbónový rám by sme ľahko dopadli podobne.
13.07.2019 - 19:05:49
012
peeter89 napísal:
Chlapci keď sa nerozumiem nekomentujem rozdiel sora-ultegra spozná každý kto sa na tom prevezie rozdiel hlina karbón tiež každý. Ja osobne by som ale hlavne bike s rafikovimy brzdami už nekupoval. Výbavu už na to čo mám a hlina vs karbón tiež na to čo mám. Pri bijú je každý gram dobrý hlavne keď sa začína keď už budeš mat kondičku aj na ebiku bez motora prejdes. Decatlohn má dobre rámy ale na ostatných komponentoch sa šetrí aby sa zmestili do ceny ako druhý bike je to super ale ako primárny by som do toho nešiel. A s tým bazárov je to tak že je úplne jedno čo sa pokazí aj tak tá oprava bude lacnejšia ako nový presne tak ako s autom.


Vážne? Nekecáš trochu? Koľko si toho pojazdil na Sore, 105, Ultegre, Dure, prípadne Srame alebo Campe? Za ten mesiac sa z teba stal odborník na sady, brzdy, rámy hliník-karbón, teda aspoň z toho čo sa dalo vylúštiť z tvojho príspevku. Povedz teda koľko km na akých bicykloch si najazdil, koľko na ktorých sadách, brzdách, koľko na tom Decathlone? Skús si aspoň tú Soru pojazdiť, ja mám na nej aj na Clarise skoro 1000km a ak je dobre nastavená radí perfektne. Takisto pri kvalitnom hliníkovom ráme rozhodne ,,každý´´ nerozozná rozdiel oproti karbónu.
Posledná veta tiež perla, takže na mojom 7ročnom CLS keď sa niečo pokazí(jedno čo) to bude lacnejšie ako na fungel novej Octavke, to mi teda odľahlo :)
13.07.2019 - 19:18:40
04
Tiez som mal na prvom cestaku Soru cca jednu sezonu. Potom som presiel z inym cestakom na Ultegru a rozdiel v radeni v podstate ziadny. Ked to je dobre nastavene radi to rovnako ako Ultegra :-) rozdiel je vo vahe a pouzitych materialoch. Takze nie Ultegra nie je ziadne delo ktore radi samo, je to az na par detailov totozne :-)
13.07.2019 - 19:37:21
03
tulenik napísal:
peeter89 na to, že si tu pred mesiacom prikvitol so základnými otázkami, sa ťa Dunning s Krugerom zmocnili naozaj dosť rýchlo.


Och, tak vidim ambiciu posunut uroven tento diskusie o dva levely vyssie, akurat, ze na zaciatok nam asi @tulenik ukazal jeho nespravne pouzitie Dunning-Krugerovho efektu ako svoj Dunning-Kruger efekt.
Kto este neukazal na tomto fore svoju kognitivnu disonanciu nech sa ihned prihlasi v Pinnelovej nemocnici. Uz len pri docentovi tulenikovi si zrovna na par pripadov i spominam.
13.07.2019 - 19:42:52
01
Ako jasne, Claris, čo je 2x8 a Sora čo je 2x9 rozozná asi každý trochu znalý. Ide o to že aj čo som sa bavil z manikom od Shimana, mám to potvrdené aj od pár ľudí čo jazdia amatérsky preteky, tak rozdiel Claris vs Sora ešte človek čo sa týka funkčnosti pocíti, ale je to drobný rozdiel. Ale od Sora a vyššie je funkčnosť rovnaká, rozdiel je len v dizajne (vyššie sady majú krajší dizajn, lebo ten tvorí 60% predaja výrobku) a vo váhe komponentov (čím vyššia sada, tým ľahšie). Bol som na jednej diskusii s Petrom Velitsom, má už svoje odšlapané a s inou úrovňou. Padla otázka že aká sady používať od Shimana od jedného človeka. Sám Velits povedal, že pokiaľ človek nepreteká profesionálne, Sora úplne stačí. Jediné s čím stráca, že má vzadu menej prevodov. Inak kvalita, funkčnosť je na rovnakej úrovni ako vyššie sady. Ako nemám dôvod mu neveriť. Sám povedal, že pokiaľ potrebujete ukázať že ste bohatý, kľudne si dajte Ultegru, Dura Ace, 105, ale reálne to okrem vyššej ceny komponentov a o pár gramov ušetrenej váhy nemá zmysel riešiť. Za neho Sora úplne stačí a čokoľvek vyššie sú len vyhodené peniaze.
13.07.2019 - 20:40:38
00
Nehadajte sa prosim. Dunning krugerov efekt nemusi fungvat vzdy Ja sa napriklad nenadhodnocujem ani nepodhodnocujem, aj ked niektori hovoria ze sa nadhodnocujem a krugerujem.
Obcas sa podhodnocujem, ale ked niekto pise logicku blbost, tak sa nemozem podhodnotit. Ja mam papier od mudr a intelekt mam opeciatkovany. A inak vedomost nieje bez navodu okamzite poskladanie stavebnice, ktoru vidim prvy krat. Vedomost je vediet napriklad po anglicky, alebo ako bez navodu odvzdusnit brzdu a netrapit sa s tym aby nehrozilo jej poskodenie. Kedze som zatial jazdil len na deoreXT, sram x9, shimano105 a nejakych 20 rocnych shimano tz50, tak sa mozem vyjadrit len k nim. Karbon vidla je lepsia oproti hline, je lahsia, viac tlmi. teleskopku na cestak netreba, tu treba na strme vyslapy a prudke technicke zjazdy na mtb, ale naslapne pedale urcite treba, mam jednostranne aby som mohol mat aj tenisky. Aj na kratku vzdialenost su lepsie a nieje to ziadne smatranie ako zacvaknut, ani ako vycvaknut, ako si niekto mysli, mam nastavene najlahsie vycvaknutie a uz som to dokazal vytrhnut aj dohora. Bik bez naslapov by som nechcel ani do prace. Tazko je to ale opisat niekomu kto ich neskusil. v tretrach sa da aj do prace ak niekto neprechazda cez detektor kovov a tam sa prezujem do pracovnych. Mam aj normalne tretry na dlaikove trasy, ale tieto su pohodlne aj cez les peso. Len nie v horku. Tieto su vhodne aj na chladnejsie obdobie.
A este by som navrhol aj vyber spravneho sedla aj zo zdravotneho hladiska a to aj na kratke vzdialenosti.

Prílohy:

tretry.jpg
tretry.jpg 153.93 KiB thumb_up0thumb_down

13.07.2019 - 20:45:55
00
Vuk ja sa nehadam. Dlhé roky som jazdil na Favorite v 70tych rokov aj s pôvodným radením 2x5. Človek si na to zvykol a za chvíľu sa radilo v pohode a nikdy sa mi nestalo, že by som správne nevedel zaradiť. Po čase Favorit podstúpil upgrade a dostal dozadu prehadzovačku Shimano Tourney, takže to mám teraz 2x6. Dokúpil som k tomu páčky s indexovým radením na prehadzovačku od Shimana a rozdiel tam samozrejme bol. Mám to dobre nastavené, radí to pekne hladko a rýchlo. Na druhom biku (prerobený cesťák na fitness) mám použitú sadu Claris. Radí veľmi dobre, nejaký veľký rozdiel oproti tomu Tourney nepociťujem, proste klik a preradí. Skúšal som aj bike môjho šéfa, nejaký full carbon Canyon za 6000 na top sade. Ako áno, správanie sa biku bolo niekde inde, ale radenie mi prišlo viac menej rovnaké ako na Claris.

Čo sa týka bŕzd, áno hydraulika je niekde inde ako mechanika, ale kolega čo veľa jazdí má mechanické kotúče na cyklocrossovom biku a je spokojný, že brzdí to dobre a jazdí na tom už 4 roky a má na tom nejak 16 tisíc km. Samozrejme ak zoberieme low cost mechaniky a porovnáme s nejakými už lepšími, rozdiel v brzdení tam bude. Pokiaľ ale porovnáme kvalitatívne rovnaké mechaniky a hydrauliky, brzdiť to bude rovnako, rozdiel bude akurát v tom, ako silno treba stláčať páčky pri brzdení.
13.07.2019 - 21:02:28
01
Prave to jemne stlacanie packy je u mna dolezite. Mozem pevnejsie drzat gripy.
Deore xt a 105 mi pripadaju rovnako.
13.07.2019 - 21:11:21
00
keyboard_arrow_up