Nikto nikomu nekáže jazdiť na cestnom biku s kolesami nafúkanými na 8 barov. To je zvyčajne hraničná atmosféra udávaná výrobcom pneu pre maximálny tlak. Väčšina výrobcov udáva odporúčaný tlak okolo 6,5 baru pri takých pneu.
13.07.2019 - 11:09:22
00
veď OK ja neriešim pedále, proste im to tak vyšlo, aj v tom videu čo som dával sú pedále plus po rovinke a pri klesaní... pri stúpaní je to len 5% +...

čo sa tlaku týka, samozrejme... ale kolega, aj ja sme tak trošku nadmierečný, preto som uvádzal vysoký tlak ako plus... ja pri 1,88 m a 111 kg cítim výrazný rozdiel medzi 3 atm a 5 atm na 35x700 pneu... kebyže mám 75 kg tak neriešim... lepší nižší tlak v spojení s komfortom... (ak sa na cesťáku dá o nejakom komforte cestovania vôbec hovoriť)

s tou low cost vidlicou súhlasím... to môže ako tak fungovať tak pre 75 kg jazdca, ja len keď si sadnem, tak padne na 1/2 takže to moc nepruží... pôvodne som uvažoval o výmene za vzduchovú, tá sa dá predsa len natlakovať podľa potreby... ale ak pôjdem do gravelu, tak to nemá zmysel riešiť...

na gravela plánujem kúpiť také tie kombinované pedále, akože flatové platformy s výstupkami a z druhej strany spdčko... do Karpát tenisky, na priehradu tretry...
13.07.2019 - 11:30:25
00
Fox, MRP a Lauf uz robia odpruzene vidly pre gravel ... a Ted King vyhral pred 3 rokmi Dirty Kanza na Lefty Oliver takze by som cakal ze sa zacnu castejsie objavovat aj gravel bajky s odpruzenim
13.07.2019 - 11:44:24
00
Ja mám 187cm a 105kg, takže rozhodne mám ďaleko k optimálnemu jazdcovi. Ja používam už mnou spomenuté pneu o šírke 28, fúkam ich na 6,5 baru, jazdím s tým po BA a pohoda. Samozrejme že nejaké 42 budú pohodlnejšie aj pri rovnakom tlaku, lebo tam je viac priestoru na tlmenie.
13.07.2019 - 11:52:52
00
medzi 28 a 42 mm je obrovsky rozdiel v objeme aj komforte, pozri
https://janheine.wordpress.com/2013/05/23/tire-width-how-much-difference-do-a-few-millimeters-make/
3 atm na 700x35C mi pride bez tubeless riskantne aj pri 75 kg, mam nieco nad 80kg a 40-622 tubeless pod 3 atm nezvyknem jazdit, iba ked idem po niecom poriadne rozbitom
a pri dlhsom vyjazde ti vzduchova vidla pomoze absorbovat vibracie ktore by inac koncili v rukach/ramenach, ked vybehnes na asfalt tak zamknes ;-)
tie obojstranne pedale su skor myslene ako "na priehradu tretry, do obchodu tenisky"
13.07.2019 - 13:56:28
00
madbugie, aj si na cesťáku dlhodobejšie jazdil, alebo tá zátvorka "(ak sa na cesťáku dá o nejakom komforte cestovania vôbec hovoriť)" vyšla z pozerania na net? Komfort je veľmi subjektívna vec, pre niekoho je komfortný len fatbike, pre niekoho aj cesťák na štvrtom mieste od spodu podľa komfortu. Sám mám prvý cesťák, doteraz kros a ver, že na dlhšie jazdy je komfort na cesťáku vyšší. Neviem, čím to, ale je. To, že niekto bombuje pneu na cesťáku argument nie je. V dnešnej dobe sú úplne v pohode 28 mm plášte na žiletku (a nie, nemajú vyšší valivý odpor), oproti užším majú vyšší aero odpor, ale pri tých hobby rýchlostiach do 30 km/h to nikto nepocíti. Dnes som po dlhšej dobe vytiahol krosík a paradoxne, hoci mám na ňom vzpriamenejší posed, ma troška bolelo za krkom. Na cesťáku síce to tiež príde, ale tak po štyroch hodinách jazdy...

marosf - prechod z krosu na fitnes je, ako tu niekto spomínal, vlastne zbytočný. Je to asi ako, keby si sa pýtal, či keď vymeníš kros, za iný kros, budeš rýchlejší. V zásade ide o podobné bicykle - jeden má zvyčajne odpruženú vidlicu a nejaké tie pneu, čo zvládnu aj ľahký terén či poľné cestičky. Druhý má vidlicu pevnú a zvyčajne cestné plášte. Posed upravíš aj na krose do polohy fitnesu. Takže, ak chceš fitnes, odporučím servis krosíka, upravenie posedu "do rýchla" a nahodenie rýchlych plášťov, ak iba asfalt, tak kľudne nejaké cestné 32 mm, ak občas aj mimo asfalt, kľudne G-One Allround (sám jazdím v 35 mm šírke, ale už pôjdem do 42 mm verzie, na asfalte pomalší nebudem, na poľnej ceste zvýšim komfort), výborné pneu, priprav sa ale na nižšiu životnosť, hlavne vzadu :)
Čo sa týka rýchlosti, na krose mávam podobné priemerky, medzi 20-24, podľa toho, či sám, či s niekým, koľko nastúpaných metrov v pomere k prejdeným km a tak podobne. Na cesťáku (ktorý sedlám od mája) sa k priemerkám 30 naozaj neblížim. Rátaj na priemernej rýchlosti tak +2, možno +3 km/h (tých 5 čo tu niekto udával je úlet v takto nízkych rýchlostiach). Výraznejší posun Ti prinesú najazdené kilometre, nie samotný prechod na cesťák. Takže, pokiaľ len chceš zvýšiť rýchlosť, pomeň, čo som písal. Ak hľadáš niečo svižnejšie, choď do cesťáku, síce som moc nezrýchlil, ale ten pocit z jazdy je úplne inde :)

Edit:
elpha - mám síce iba 72 kg, ale na pneu 35 (G-One Allround) vozím v predu 2,8, vzadu 3,1 (bo zadný nosič, s nákladom do práce cca +2,5 kg k váhe bicykla) na asfalt. Ak sa chystám po poľných cestách, či do ľahkého terénu, v pohode 2,5 vpredu a 2,7 vzadu. S dušami, bez nich by som ešte ubral. Sám som v dobách dávno minulých jazdil s betónom namiesto plášťov, ale tak tiež som mal 15 rokov... A to verím, že nie som žiadny extrémista, jazdia ľudia aj nižšie tlaky.


Naposledy upravil Mirec_K dňa 13.07.2019 - 14:13:21, celkovo upravené 1 krát.

13.07.2019 - 14:08:50
02
elpha Tlak je velmi zavisly od vnutornej sirky rafu, vobec nieje problem jazdit pod 3bary s dusami na 28c plastoch. Pri 32c som to vozil do 2.5baru. Sam mam 72kg.
13.07.2019 - 14:10:47
00
pri 700x30C a 2 baroch uz beriem obrubniky, to je asi moj spodny limit
pri 700x40C sa 2 bary daju prezit, ale pokial nie je sypky alebo rozbity povrch tak mi to pride prilis makke
13.07.2019 - 14:12:32
00
Mirec jazdil som aj cesťák (aj keď zamladi, a to bola asi fakt iná doba), ale tak na komfort jazdy sa inak pozerá 20 ročný a inak 40 ročný...

aj preto sa asi vrátim k baranom - gravelu... ide o to že poľným cestám -u mňa asi 20% sa nevyhnem, pokiaľ nechcem jazdiť po hlavných ťahoch a to je dnes o hubu... a predsa len gravel má trošku vspriamenejšiu geometriu, predsa len už ten chrbát nieje čo býval... :D :D :D

ide o to, že tuto v okolí trnavy fúka fajný vetrík na poliach a keď ideš celú trasu v protivetre, tak crossová geometria je záhul... zasa keď ideš nazad, tak si ako plachetnica :D :D :D takže barany bude potreba na tú veternú "aerodynamiku"
13.07.2019 - 14:43:52
00
bolo by fajn keby stacil novy bike a clovek by bol rychlejsi, ale obavam sa ze rozhodujucim faktorom bude stale kondicka a nie bicykel
13.07.2019 - 15:02:34
00
Pokiaľ chce vyslovene pohodlie, existuje ešte jedno kacírske riešenie. A to full odpružený bike na 29 palcovych kolesách, dať tam čo najviac cestný dezén a vymeniť flat bar za barany.
13.07.2019 - 15:22:02
00
madbugie, k tomu veku, 20 v prepadlisku dejín, 40 čo chvíľa, napriek tomu tvrdím, že cesťak je komfortnejší na asfaltové výjazdy. Nemusí mat hneď race geometriu 😀
13.07.2019 - 15:22:33
01
Mirec_K, aspoň niekto kto na cesťáku aj reálne jazdí ;) :y: , lebo ako to tu čítam tak informácie sa berú buď z Youtube alebo jedna babka povedala....ale žiadne reálne skúsenosti z jazdenia. Ako som už písal, rovnakým scenárom som si už v minulosti prešiel aj ja...prestavba MTB na fitness bike, neskôr kúpa crossu, prestavba crossu na fitness bike, kúpa fitness biku (ešte ho mám...je zapadnutý prachom, niekedy snáď poslúži ako zimák). Všetko márne, prakticky som sa "nepohol z miesta" , stálo ma to kopec času, eur a sklamaní. Cesťáku som sa bál...športový posed :worried: , budem lepiť jeden defekt za druhým :worried: , nulový komfort :worried: , na naše cesty nevhodný, rozbijem ho , zlomí sa :worried: , spodný úchop nevyužijem :worried: .... Nakoniec sa nepotvrdilo absolútne nič z toho čoho som sa bál - spodný úchop jazdím bežne, proti vetru , v zjazde a na rovinkách je nenahraditeľný...defekty som mal počas tých tisícok km ktoré mám najazdené dokopy asi 5-krát...komfort úplne normálny (vpredu mám 23mm a vzadu 25mm plášť)... Kto chce vyťažiť z jazdy po asfalte maximum - cesťák. Bodka .
Ale radiť už nikomu nejdem, každý si tým (asi) musí asi prejsť sám ;) ....

A k tomu veku : mám 42 a nič sa nedeje , barany v pohode.
13.07.2019 - 18:08:11
01
veru tak... ja som kúpil cross z toho dôvodu, že šak malý rozpočet a nech je to aj na cestu, aj na pole, aj do ľahšieho lesa... ale proste univerzál asi neexistuje a ani nefunguje... voľačo šetrím a na jar by som išiel do toho gravelu na cesty, polia a časom nejaké slušné HTčko, alebo bazárový full do lesíka... nemôže jeden bajk fungovať všade...

jano1987 - kokooooos to by som chcel vidieť... ja som sa pohrával s myšlienkou dať na toho Tranza barany, ale vyzeralo by to asi smiešne... full so širokou vidlou a zadnou stavbou by bol paráááádny s 1´´ gumami :D :D :D a baranmi... kamošovi som kupoval 1,75´´ crossové plášte na horák kde boli pôvodne 2,2´´ a aj tam už to vyzeralo tak nejak chudobno... ale bol to kompromis aj na cesty aj do terénu, že by to tak nehučalo ako klasická terénna guma...
13.07.2019 - 18:23:35
01
Fitness bike je druh pre vyhinutim za pár rokov si na to nikto sní nespomenie. Pokial cesta tak cestný pokial cesta plus polnacka gravel pokial les MTB treba sa rozhodnúť a kúpiť kvalitný bike a jazdiť a nie sa vyhovárať na posed a ostatne nezmysly. Pohodlnejší posed sa spraví dobrým návrhom rámu. Keď máš inú veľkosť všetko ti je nepohodlne. Mne najviac vyhovuje cestný rám a banány a to som jazdil všeličo
13.07.2019 - 18:28:25
00
keyboard_arrow_up