Chlapci kľud veď ja som nechcel rozpútať fláme. Vy ste najmúdrejší netreba ani 105 ani Ultegru ani duru robiť načo keď sora stačí veď to je to iste. Nechápem načo to vyrábajú.
13.07.2019 - 21:20:54
00
Vuk napísal:
Nehadajte sa prosim. Dunning krugerov efekt nemusi fungvat vzdy Ja sa napriklad nenadhodnocujem ani nepodhodnocujem, aj ked niektori hovoria ze sa nadhodnocujem a krugerujem.

Ak dokazes modifikovat ci zmenit svoj nazor na zaklade faktov tak nemas DK efekt.
13.07.2019 - 21:38:09
01
Neprekrucuj, nikto netvrdi, ze je to to iste. Ale, ze na pocit to moze byt nie vzdy, lahko rozoznatelne. ; -)
13.07.2019 - 21:39:48
01
blackseal napísal:
Neprekrucuj, nikto netvrdi, ze je to to iste. Ale, ze na pocit to moze byt nie vzdy, lahko rozoznatelne. ; -)


Ja neprekrúcam ak nepocítis prechod sora -> Ultegra tak buď zámerne klameš alebo klameš ? Ak nepocits prechod hliník -> karbón detto. Ja len hovorím že dnes je kupovať bike na rafikovych brzdách zlý krok. Ak niekto nemá na karbón kúpi hlinu ak nemá na Ultegru kúpi soru alebo Claris alebo čokoľvek na čo má to je každého vec a rozpočet. Len nemám rad názor že veď to je v podstate to iste. Keby bolo nepredávalo by sa to.
13.07.2019 - 23:21:21
00
Rafikove brzdy ma aj niektory saganov s-works a vyhral na nom pariz roubaix. Zalezi aky styl jazdy chces vyuzivat. Okruhove biky nemaju brzdy vobec.


Naposledy upravil zaman dňa 13.07.2019 - 23:44:31, celkovo upravené 1 krát.

13.07.2019 - 23:40:38
00
A zas prekrucujes, ja som vyssie nepisal, ze to nie je rozpoznatelne, ale nie je to taky rozdiel, ako si myslis a tyka sa to ako sady, tak aj materialu ramu. A mozno trochu viem, preco to pisem, kedze som jazdil aj carbon na ultegre, teraz jazdim hlinik na 105 a gravel mam ocelak s prehadzovackou dokonca Alivio (pomozem Ti; to je nieco mozno este nizsie ako Sora, ale na horske bicykle). Cim vyssia rada tym je lahsia, vacsia vydrz ( na ultegre som nemusel nic stelovat, ani menit bowdeny, nepremazaval 5 rokov) , ale pokial ide o radenie, nie je tam citelny rozdiel. Citelny v tom zmysle, ze by to stalo za tie stovky eur, ktore zaplatis naviac, pri turisticko sportovom jazdeni. Rozumies? A rozdiel karbon vs. hlinik citim len pri hrubom asfalte, kde trochu "drnci", to naozaj karbon zehlil, ale ked mas karbonovu vidlu, plaste okolo 28 a karbonovu sedlovku je to uplne v pohode.
13.07.2019 - 23:41:29
00
Aj s predpokladom, že by snáď karbón niečo nejako citeľne žehlil, by si mohol zostať preveľmi prekvapkaný. Oveľa väčší podiel má obutie. A obzvlášť sa to týka špičkových rámov.
Jeden taký mávam dosť často pod prdelou :D

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

13.07.2019 - 23:53:39
03
Kolesa +- ta ista uroven (Fulcrum S4 vs DT Swiss R 460), plast presne ten isty.
Fakt ale je, ze ten karbonovy ram nebol uplne z najtuhsich si myslim specialized tarmac SL4, hoci som nepocitoval, ze by sa "krutil" a pod.
13.07.2019 - 23:58:23
00
Na jednom bicykli mám nejaké trekové kolesá KLS a na nich Continental Ultra Sport II o šírke 28 a na druhom mám Alexrims DC16 a pneu Maxxis Detonator tiež 28 šírka. Neviem aký je rozdiel v tuhosti/ohybe pri ráme Favorit a oceľový rám Carraro s duralovou vidlou, ale Favorit je oveľa pohodlnejší. Ten Carraro má zase oveľa väčšiu tuhosť a pevnosť a mám s ním väčšiu istotu. Ak si porovnám s Favoritom, čo má brat na galuskách, tak najväčší kostitras je bratov Favorit.
14.07.2019 - 00:06:36
00
peeter89 napísal:
Ja neprekrúcam ak nepocítis prechod sora -> Ultegra tak buď zámerne klameš alebo klameš ? Ak nepocits prechod hliník -> karbón detto. Ja len hovorím že dnes je kupovať bike na rafikovych brzdách zlý krok. Ak niekto nemá na karbón kúpi hlinu ak nemá na Ultegru kúpi soru alebo Claris alebo čokoľvek na čo má to je každého vec a rozpočet. Len nemám rad názor že veď to je v podstate to iste. Keby bolo nepredávalo by sa to.

Odborník teoretik, už nám povieš koľko máš teda na ktorých sadách a rámoch najazdené? Pre tvoje info, špičkové karbón rámy musia disponovať vysokou tuhosťou kvôli prenosu sily a je skoro nemožné ich spraviť nejaké pohodlné. Ale veď ty by si určite so zaviazanými očami určite spoznal že sedíš na karbóne a nie na hliníku :) Porozmýšlaj prečo asi Trek dáva na Madone Isospeed, Bianchi vymyslel Countervail, a kvantum výrobcov používa špeciálne pružiace karbón sedlovky...a to mi len námatkovo napadlo. Poradím ti, pretože Madone by z teba vytriasol dušu že by ťa triaslo ako Parkinsona a nie že by si ,,spoznal rozdiel oproti hline´´. Ako povedal tulenik plášte urobia oveľa väčší rozdiel ako karbón-hliník.
A prečo je zlý krok kúpiť ráfkové brzdy? Lebo ti výrobcovia tlačia kotúče a jazdí to aj Sagan? Ty si marketingový produkt ako vyšitý. Ale veď ako si povedal na bazárový bicykel sú lacnejšie súčiastky ako na nový, takže ma to neprekvapuje :)
Mal by si sa držať svojej rady z predchádzajúcej strany, ,,keď sa nerozumiem nekomentujem´´.
14.07.2019 - 08:05:41
07
peeter89 , mal som Kellys URC 50 ročník 2016. Karbónový rám , sada 105. Po roku jazdenia som ho predal. Prečo ?? Popri ňom som jazdil ešte jeden cesťák na hliníkovom ráme a na rovinu - rozdiel medzi nimi som pocitovo pri reálnom jazdení vôbec nepocítil. Jediný rozdiel - karbón bol ľahší, kopce sa zdolávali (pocitovo) ľahšie. Ale o väčšom žehlení nerovností nemohla byť ani reč. Paradoxne som väčší komfort pociťoval na tom hliníkovom ráme. Asi toľko k téme karbón VS hliník z mojich skromných reálnych skúseností. Ale určite sa nájdu borci ktorí ma s ich 5000 € cesťákmi uzemnia ;) .....

(...a to klepanie bowdenov v ráme pri tom Kellyse URC 50 bolo neznesiteľné :x )

Jazdím len cestu ♥...

14.07.2019 - 08:31:54
03
Kellys URC nepoznam, asi to bude velmi tuhy ram, ale vseobecne je rozdiel medzi karbonom a hlinikom hlavne v tuhosti stredu a tym lepsiemu prenosu sily pri slapani a naopak pruznosti zadnej stavby a tym mensej unave po dlhsich, narocnejsich jazdach. Pri vyletnom tempe a kratkych akoze testovacich jazdach sa to ale neda posudit, to uz naozaj tlak a sirka plastov ma vacsi vyznam. Inak v niektorych odbornych testoch (napr. RoadBIKE) rozoberu bicykel a okrem vahy samotneho ramu meraju aj dalsie fyzikalne veliciny ako tuhost, pruznost a su to zaujimave vysledky, napr. pre Canyon Endurace a Ultimate boli vysledky velmi podobne, na druhej strane niektore karbonove ramy boli naozaj velmi tuhe, tusim Cannondale...
14.07.2019 - 08:54:45
00
Vuk napisal
Rafikove brzdy ma aj niektory saganov s-works a vyhral na nom pariz roubaix. Zalezi aky styl jazdy chces vyuzivat. Okruhove biky nemaju brzdy vobec.


Veru. Kamarat hovori, ze brzdy su nepriatel rychlosti. Treba ich odmontovat a vyhodit !
14.07.2019 - 11:21:44
03
winter78 napísal:
peeter89 , mal som Kellys URC 50 ročník 2016. Karbónový rám , sada 105. Po roku jazdenia som ho predal. Prečo ?? Popri ňom som jazdil ešte jeden cesťák na hliníkovom ráme a na rovinu - rozdiel medzi nimi som pocitovo pri reálnom jazdení vôbec nepocítil. Jediný rozdiel - karbón bol ľahší, kopce sa zdolávali (pocitovo) ľahšie. Ale o väčšom žehlení nerovností nemohla byť ani reč. Paradoxne som väčší komfort pociťoval na tom hliníkovom ráme. Asi toľko k téme karbón VS hliník z mojich skromných reálnych skúseností. Ale určite sa nájdu borci ktorí ma s ich 5000 € cesťákmi uzemnia ;) .....

(...a to klepanie bowdenov v ráme pri tom Kellyse URC 50 bolo neznesiteľné :x )


Nie až 5000 Eu , ale ja paradoxne som vymenou na karbon pocitovo isiel o 5 km rychlejsie a hlavne som to citil proti vetru :) .
Ake existuje jedna pravda . Radšej raz vyskusat , ako sto krat počut :)
14.07.2019 - 16:13:17
00
chris792 napísal:
Kellys URC nepoznam, asi to bude velmi tuhy ram, ale vseobecne je rozdiel medzi karbonom a hlinikom hlavne v tuhosti stredu a tym lepsiemu prenosu sily pri slapani a naopak pruznosti zadnej stavby a tym mensej unave po dlhsich, narocnejsich jazdach. Pri vyletnom tempe a kratkych akoze testovacich jazdach sa to ale neda posudit, to uz naozaj tlak a sirka plastov ma vacsi vyznam. Inak v niektorych odbornych testoch (napr. RoadBIKE) rozoberu bicykel a okrem vahy samotneho ramu meraju aj dalsie fyzikalne veliciny ako tuhost, pruznost a su to zaujimave vysledky, napr. pre Canyon Endurace a Ultimate boli vysledky velmi podobne, na druhej strane niektore karbonove ramy boli naozaj velmi tuhe, tusim Cannondale...



S týmto súhlasím, momentálne jazdím hliníkové Bianchi alebo karbon Olmo a rozdiel je presne v miestach ako píšeš. Obrovský vplyv na pocit s jazdy majú komponenty.

A ohľadom sád: Jazdil som od Shimana Soru, Tiagru, Ultegru a Campagnolo Xenon, Veloce, Centaur,Athena, Chorus. Sady s radením na ráme nerátam a ani prvé verzie dual pák od Shimana RSX, 600 Ultegra. Shimano v novoveku ktorý si pamätá väčšina prispievateľov oproti Campe pritvrdilo chod pák minulosti malo oveľa gumovejší chod. Rozdiel medzi sadami bol oveľa väčší. V súčastnosti sa rozdiely zmazali,respektíve hobík rozdiel nepozná. Oproti tomu Campagnolo malo menšie rozdiely v pocite pri radení , avšak od nástupu 11 speed - jazdil som Athenu - bol prejav oproti 10 speed a starým pákam mäkší.

V súčastnosti pociťujem rozdiel medzi Veloce a Chorusom hlavne v pocite mäkšieho radenia( Veloce),inak je presnosť je rovnaká i keď menej istá.

O Shimane konkrétne nenapíšem , Campa u mňa vyhrala funkčnosťou a tvarom pák, inými výrobcami a ich sadami sa neplánujem v budúcnosti zaoberať . "Skromne" podotýkam že ročne som nabehal 10-12 tisíc km.
14.07.2019 - 20:55:46
08

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up