Kellys URC nepoznam, asi to bude velmi tuhy ram, ale vseobecne je rozdiel medzi karbonom a hlinikom hlavne v tuhosti stredu a tym lepsiemu prenosu sily pri slapani a naopak pruznosti zadnej stavby a tym mensej unave po dlhsich, narocnejsich jazdach. Pri vyletnom tempe a kratkych akoze testovacich jazdach sa to ale neda posudit, to uz naozaj tlak a sirka plastov ma vacsi vyznam. Inak v niektorych odbornych testoch (napr. RoadBIKE) rozoberu
bicykel a okrem vahy samotneho ramu meraju aj dalsie fyzikalne veliciny ako tuhost, pruznost a su to zaujimave vysledky, napr. pre Canyon Endurace a Ultimate boli vysledky velmi podobne, na druhej strane niektore karbonove
ramy boli naozaj velmi tuhe, tusim Cannondale...
S týmto súhlasím, momentálne jazdím hliníkové Bianchi alebo karbon Olmo a rozdiel je presne v miestach ako píšeš. Obrovský vplyv na pocit s jazdy majú komponenty.
A ohľadom sád: Jazdil som od Shimana Soru, Tiagru, Ultegru a Campagnolo Xenon, Veloce, Centaur,Athena, Chorus. Sady s radením na ráme nerátam a ani prvé verzie dual pák od Shimana RSX, 600 Ultegra. Shimano v novoveku ktorý si pamätá väčšina prispievateľov oproti Campe pritvrdilo chod pák minulosti malo oveľa gumovejší chod. Rozdiel medzi sadami bol oveľa väčší. V súčastnosti sa rozdiely zmazali,respektíve hobík rozdiel nepozná. Oproti tomu Campagnolo malo menšie rozdiely v pocite pri radení , avšak od nástupu 11 speed - jazdil som Athenu - bol prejav oproti 10 speed a starým pákam mäkší.
V súčastnosti pociťujem rozdiel medzi Veloce a Chorusom hlavne v pocite mäkšieho radenia( Veloce),inak je presnosť je rovnaká i keď menej istá.
O Shimane konkrétne nenapíšem , Campa u mňa vyhrala funkčnosťou a tvarom pák, inými výrobcami a ich sadami sa neplánujem v budúcnosti zaoberať . "Skromne" podotýkam že ročne som nabehal 10-12 tisíc km.