Čítaj s porozumením a radšej už nič "nezhrňuj". 😉

Prílohy:

IMG_20190714_192140.jpg
IMG_20190714_192140.jpg 60.87 KiB thumb_up0thumb_down

14.07.2019 - 19:24:06
00
laco napísal:
Čítaj s porozumením a radšej už nič "nezhrňuj". 😉

Hlavně v klídku....rád si pokecám...
14.07.2019 - 19:45:55
00
Tá rekuperácia na kolobežkách bude asi trochu haluška, rád by som vedel, koľko reálne to dobije... Lebo čo sa týka e-bikov, tak taký Panasonic na tom makal roky (a už to aj zabalil), a nič prevratného nedosiahol... Chlapi, verte, že keby bola možnosť, už to dávno na e-bikoch je... Ale možno sa už narodil druhý Tesla a v budúcom roku to celé rozlúskne... :-D
14.07.2019 - 19:49:34
00
Myslel som to tak, ze ked idem hore kopcom napr. 10km a nejak vyuzit energiu ked idem dole Dobijalo by to a trosku aj brzdilo napr.ked brzdis na aute motorom
14.07.2019 - 19:50:37
00
Tak baterka mobilu sa z bajku uz nabijat da :-)
https://www.mojandroid.sk/netradicna-nabijacka-ecoxpower-umoznuje-dobijanie-smartfonu-pocas-jazdy-bicyklom/
14.07.2019 - 19:55:53
00
A čisto teoreticky, čo poviete na tento čínsky bajk z alzy?
https://www.alza.sk/sport/sava-e27-carbon-4-0-d5626389.htm#discussionPosts
14.07.2019 - 19:56:21
00
radohanno napísal:
Hlavně v klídku....rád si pokecám...

Však pokecaj, len nezhŕňaj. :D
14.07.2019 - 19:59:08
00
Ono je trošku rozdiel dobíjať 5V na smartfón a 36V systém e-biku...
14.07.2019 - 20:04:13
00
Na kolobežke keď idem dole kopcom a rekuperacia na strong tak pár % dobije, ale nie je to žiadne terno. Tuším v appke píše vtedy 3A dobíjanie (36V baterka) čiže výkonom 100w to vie dobíjať. Ale pôjdem otestovať koľko to dá najviac A pri rekuperácii.
14.07.2019 - 20:07:23
00
stivko76 napísal:
Myslel som to tak, ze ked idem hore kopcom napr. 10km a nejak vyuzit energiu ked idem dole Dobijalo by to a trosku aj brzdilo napr.ked brzdis na aute motorom


Však zhruba tak, ako si písal ... Určite to technicky nie je žiaden problém. Snímač na brzdovej páčke by ovládal kvázi spojku v náboji, ktorá by pri brzdení mechanicky pripojila rotor alternátora. Potom už len dva drótiky a nejaká nabíjacia elektronika.

... ale asi by to prakticky bolo bezvýznamné. Inak by sme to už dávno mali.
14.07.2019 - 20:10:02
00
lacoAsi hej.Zacinam setrit na dalsiu bateriu🤑
14.07.2019 - 20:30:29
00
https://www.ridewill.it/p/en/m-wave-612010m-protective-cover-e-bike-frame-battery-shimano-steps-and-bosch-from-2014/559648/
Celkom fajn stránka
14.07.2019 - 20:51:44
00
Chalosi, islo by rekuperovat, ale potrebujes priamy pohon na motor a kontroler s rekuperaciou. (to znamena zrusit zadnu volnobezku a prehadzuvacku) Alternator/dynamo je somarina, naco by ste tam davali druhy motor?

Ti co si robia silnejsie bajky, maju rekuperaciu. Bud mas motor v naboji (maju kolobezky a preto aj rekuperuju), alebo priamy retazovy prevod na motor.

Otazka ale je, na co? Fakt to dobije par percent pri brzdeni a dole kopcom by ta to brzdilo a to je to co nechceme. ;) Uz 200W je dost silna brzdna sila, ucinnost tam tiez neni bohvieco, takze by si takto musel ist tri hodiny, aby ti to nabilo full baterku.

Zaujimave, toto sa ma vzdy pytaju zvedavci ako prve, ci to dobija. V aute to volaco spravi, bo mas velku hmotnost a brzdenie z vacsich rychlosti.
15.07.2019 - 00:23:52
01
laco napísal:
Však zhruba tak, ako si písal ... Určite to technicky nie je žiaden problém. Snímač na brzdovej páčke by ovládal kvázi spojku v náboji, ktorá by pri brzdení mechanicky pripojila rotor alternátora. Potom už len dva drótiky a nejaká nabíjacia elektronika.

... ale asi by to prakticky bolo bezvýznamné. Inak by sme to už dávno mali.



Na co spojku? Vsak z alternatora nemusis nic cucat, vtedy to ma minimalny odpor.

A nie su to len dva kabliky pripojit na baterku. ;)
Musi to ist cez kontroler.
15.07.2019 - 00:29:26
00
iron.hide napísal:
A teraz budes jazdit v Karpatoch takouto rychlostou?


Iron a keby aj jazdil takouto rychlostou, tak co?
Zeoruduje ti podu? Ci opat zvasty, ake to je nebezpecne, ked neskuseny biker ma odblokocany bajk?
15.07.2019 - 00:33:18
00
keyboard_arrow_up