Ja barzo jazdím tri roky a či TNT alebo nie, tak furt jedno. A toto už nevydržal ani TNT.

Prílohy:

IMG_20180411_185327.jpg
IMG_20180411_185327.jpg 327.91 KiB thumb_up2thumb_down

20.07.2019 - 16:23:39
00
pomoc, chcem si kupit novy plast na svoj cross bike. teraz tam mam od novoty Schwalbe CX Comp na zadnom kolese, uz hodne zodrany, ma tak 4000 km a na prednom mam CST Control Viva, co je pozeram plast za 3.90 eur!!!. ten ma tak 2500 km najazdenych. priznam sa, ze necitim nejaky zasadny rozdiel medzi nimi, ide to :). no a teraz si sam pre seba chcem pochopit, preco je lepsie dat za plast 40 eur ako 3.90 eur. poradte :)
20.07.2019 - 16:24:26
00
ivast napísal:
Ano ma to nizku trakciu v terene ...

A koľko si mal nafukane. Ak si mal nad 2 tak sa nečuduj... Do terénu sa nebombuje
20.07.2019 - 17:57:06
00
romanca napísal:
no a teraz si sam pre seba chcem pochopit, preco je lepsie dat za plast 40 eur ako 3.90 eur. poradte :)

Tak v prvom rade, plášť za 40 € bude už z najvyššej rady, alebo veľmi vysokej, kde majú plášte kevlarovú pätku, výrazne nižšiu hmotnosť (môže vážiť polovicu toho čo uvedený CST plášť), najlepšiu zmes/kombináciu zmesí (lepší valivý odpor a zachovanie priľnavosti).

V druhom rade, nikto nehovorí, že treba brať 40 € plášť. Ja mám plášte za 16-17 €, ktoré sa vlastnosťami približujú tým oveľa drahším: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-ultra-sport-ii-2015

Podobne sa budú dať nájsť aj plášte na cross v cene 15-25 €, ktoré by mali byť výrazne lepšie ako napríklad uvedené CST plášte ak ide o jasne merateľné vlastnosti - valivý odpor, hmotnosť. Odolnosť neviem, je možné, že tie CST na tom budú v tomto ohľade lepšie, ak by si vzal nejaké drahšie a "papierové" a napr. na nejaký turistický/mestský bicykel môžu byť fajn.

Vzadu mimochodom pocítiš vyšší valivý odpor viac ako vpredu.

A inak kde je ten CST plášť za 3,90? Nie je to len nejaký rozmer pre detské bicykle? :) Bežne ho vidím za 7-9 €.
21.07.2019 - 10:35:32
00
drahe plaste maju vacsinou nizsiu hmotnost - ktoru pri jazde fakt pocitis, lepsie jazdne vlastnosti ktore pri takom cenovom rozdiele tiez pocitis. mne sa vacsinou aj lepsie nahadzuju. odolnejsie mozu aj nemusia byt. vydrz moze byt naopak nizsia - dan za lepsiu prilnavost. vacsinou staci zvolit kompromis a vyberat plaste v cenach okolo 20€ - teda pokial nejazdis bezduse alebo nemas pretekarske ambicie.
21.07.2019 - 11:51:19
00
[quote="@1503375"]Tak v prvom rade, plášť za 40 € bude už z najvyššej rady, alebo veľmi vysokej, kde majú plášte kevlarovú pätku, výrazne nižšiu hmotnosť (môže vážiť polovicu toho čo uvedený CST plášť), najlepšiu zmes/kombináciu zmesí (lepší valivý odpor a zachovanie priľnavosti).

vdaka chalani za odpovede, pomohli ste mi sa v tom trochu zorientovat sa.. mali ste spravny postreh, ze som zle napisal cenu toho cst plasta, malo to by https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/29/cst-c1446-control-viva-eco-trekingovy-plast-drot-28x1-50.html a teda 6.70. ja som mal vybraty tento https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-trekking/gravel-cyklokros/wtb-riddler-tcs-lfr-45-622-gravel-plast-kevlar.html a teda ten je za 44.90, preto ma sokol ten rozdiel v cene. tento bol vitaz nejakeho testu. som teda ale postudoval a ked sa mi podari niekde v okoli ba najst predajcu, tak pojdem predsa len do znacky neznacky CST a kupil by som tento https://eshop.vitalitsport.sk/produkty/4494/bicyklovy-plast-cst-tirent---700x40c;-42-622;-drot;-c1870;-tr-cs502;-eps; za 15.99. len teda musim najst predajcu v mojom okoli, lebo ked by som mal pridat 7 eur za postovne alebo sa trepat do mikulasa, tak asi radsej vezmem v mtbikeri ten super luxus plast za 44.90 :) este raz vdaka za ochotu mi ten moj povzdych okomentovat.

ja moc tie hmotnosti neriesim, kedze sam vazim 112 kilo je uplne zbytocne riesit nieco, co je o 200 gramov lahsie. ako hovori klasik, ked chces 200 g usetrit, nezer pred jazdou hamburger, to je pre mna asi aktualnejsia rada. ale tie ostatne parametre ako valivost alebo grip urcite maju zmysel :)
21.07.2019 - 21:08:21
00
Tieto crossové plášte mi veľa nehovoria, ale ak pre teba cena nie je prioritou, tak by som zvolil iný. Možno budeš prekvapený, že aj pri svojej váhe môžeš ucítiť rozdiel v hmotnosti plášťa. Nejde totiž o hmotnosť ako takú, ale o to, že sa jedná o rotačnú hmotnosť a to zrovna až na úplnom obvode kolesa. Niečo "značkovejšie" by som zvolil hlavne kvôli kevlarovej pätke. Ľahšie sa ti to bude nasádzať, bude ľahší a pre mňa je výrazným benefitom, že príde pekne zabalený a viem, že bol pred tým niekde hodený na poličke, alebo v škatuli. Drôtené plášte sú veľmi nešťastné na skladovanie a prepravu a častokrát bývajú kadejako pokrútené a v nie ideálnej kondícií.

Aby som poradil konkrétne, tak toto je crossová verzia veľmi oblúbeného a rýchleho XC plášťa. Verím, že ani v užšom vyhotovení nebude zlý.
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-trekking/trekkingove-plaste/continental-race-king-cx-performance-700x35c-35-622-kevlar-model-2018.html
Prípadne zvol niečo rýchlejšie s menším dezénom.

    21.07.2019 - 22:03:44
    00
    Noldo napísal:
    Tieto crossové plášte mi veľa nehovoria, ale ak pre teba cena nie je prioritou, tak by som zvolil iný. Možno budeš prekvapený, že aj pri svojej váhe môžeš ucítiť rozdiel v hmotnosti plášťa. Nejde totiž o hmotnosť ako takú, ale o to, že sa jedná o rotačnú hmotnosť a to zrovna až na úplnom obvode kolesa. Niečo "značkovejšie" by som zvolil hlavne kvôli kevlarovej pätke. Ľahšie sa ti to bude nasádzať, bude ľahší a pre mňa je výrazným benefitom, že príde pekne zabalený a viem, že bol pred tým niekde hodený na poličke, alebo v škatuli. Drôtené plášte sú veľmi nešťastné na skladovanie a prepravu a častokrát bývajú kadejako pokrútené a v nie ideálnej kondícií.

    Aby som poradil konkrétne, tak toto je crossová verzia veľmi oblúbeného a rýchleho XC plášťa. Verím, že ani v užšom vyhotovení nebude zlý.
    https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-trekking/trekkingove-plaste/continental-race-king-cx-performance-700x35c-35-622-kevlar-model-2018.html
    Prípadne zvol niečo rýchlejšie s menším dezénom.


    vdaka za tip, tak mozno tieto, ked su v takej velkej zlave, ze su vlastne len o par eur drahsie ako tie moje neznackove. ked je toho tolko na vyber, do kelu :) tusim, fakt pre tu srandu investujem 80 eur do super plastov napriklad tychto https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-trekking/gravel-cyklokros/panaracer-plast-gravelking-kevlarova-patka-tbl.html, nech mam skusenost, ci je to fakt taky rozdiel. :) och boze, toto je strasne utrpenie tento vyber plastov.
    21.07.2019 - 22:22:15
    00
    Ahojte pani

    na svojom novom Giant Trance 2 by som chcel vymenit terajsie defaultne Maxxis high Roller II 27.5x2.5 WT a Maxxis high Roller II 27.5x2.4 plaste za nieco rychlejsie na ceste a viac XC-friendly. Nizsia hmotnost tiez potesi :-) Inner rim width je 30mm, kolesa 27,5", moja vaha aj s batohom je dajme tomu cca 66-68 kg. Moc technicke traily nejazdim len take uplne easy typu Cerova draha v BA. Teren bude za sucho, za mokra max. asfalt/polne cesty

    Ako pozeram, tak zatial som vytipoval nasledovne kombinacie:

    MAXXIS Ardent 27.5x2.25 kevlar EXO TR DC (vpredu), MAXXIS Ardent Race 27.5x2.20 kevlar EXO TR (vzadu)
    MAXXIS CrossMark 27.5x2.25 kevlar EXO TR DC (vpredu), MAXXIS Ikon 27.5x2.20 kevlar EXO TR 120TPI 3C (vzadu)
    Schwalbe RACING RAY 27.5x2.25 (57-584) 67TPI 590g Snake TLE Spgrip, kevlar (vpredu), Schwalbe ROCKET RON 27.5x2.25 (57-584) 67TPI (vzadu)
    Schwalbe RACING RAY 27.5x2.25 (57-584) 67TPI 590g Snake TLE Spgrip, kevlar (vpredu), Schwalbe SMART SAM 27.5x2.25 (57-584) 67TPI (vzadu)
    Continental Mountain King 27.5x2.3" ProTection kevlar Tubeless Ready 2018 (vpredu), Continental Mountain King 27.5x2.3" ProTection kevlar Tubeless Ready 2018 (vzadu)
    Schwalbe RACING RAY 27.5x2.25 (57-584) 67TPI 590g Snake TLE Spgrip, kevlar (vpredu), Schwalbe plášť SMART SAM 27.5x2.25 (57-584) 67TPI 740g (vzadu)


    Su nejake ine kombinacie ktore by ste mi odporucali pripadne vybrali by ste si z tychto kombo niektore?
    Dikyy
    23.07.2019 - 01:21:05
    00
    Na hmotnosť plášťa bacha. Podcenil som to a kúpil 1 plášť 1kilo (700g navyše) mám 2 a je to obvodová hmotnosť a tú riadne cítiť. Priemerka šla z 22 na 16
    23.07.2019 - 06:41:37
    00
    Ardent race v predu a ikon dozadu. Budeš letieť. Ale nečakaj grip ako u pôvodných
    23.07.2019 - 07:22:14
    01
    tu mas tabulku plastov podla toho aky maju valivy odpor..
    https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews
    rocket ron,racing ralf a race king su top..kombinacie ti neporadim
    23.07.2019 - 08:13:44
    00
    Možno by si mal dobrý Schwalbe NobbyNic dopredu a RocketRon dozadu...
    23.07.2019 - 08:26:42
    00
    romanca ja som cca r. 2014 kupoval v kamennom obchode zhruba takyto vzor (nepamatam presne ani blizsie rozmery, akurat som to mal na 26") https://www.csttires.com/us/tire/sensamo-master-c1839/ daval som to na MTB, tak to bolo priserne, aj s porovnanim s nobby nic 2,4 vpredu vzadu, co som predtym jazdil. Chcel som si polepsit na ceste, ale zlysovane boli zle, hadzalo na ceste, tazke, cize aj napriek hladkemu vzorku to proste neslo. A ta guma mi prisla ako pomiesana s olovom. Skusil som, bolo to davno, mozno sa zlepsili, neviem... Odvtedy ja osobne oblukom, siel som do ich materskeho maxxisu
    23.07.2019 - 08:35:56
    01
    Na prednom mam plast ktory ma relativne dobry dezen. 1,8 z povodnych 3mm. Vsimol som si ale,ze po bokoch su uz miktrotrhliny na povrchu. Tj siroke snad ako polka vlasu a dlhe tak do 5 mm. Dokopy mozno 20. Zatial som to natrel teflonovym olejom.
    Myslite ze je bezpecne na tom jazdit?
    23.07.2019 - 14:17:16
    00
    keyboard_arrow_up