https://sk.wikipedia.org/wiki/Dyslexia Ale je pravda ze s kolesami to nic nema :) a na dlhe zjazdy su lepsie diskove brzdy. o poskodeni kolies a aj znackovych s brzdnou plochou na rafiku je toho na nete spusta. kazdopadne ak brdis primerane a s rozumom nemal by byt problem, no to zalezi od vela faktorov ako je kvalita kolies, vaha jazdca, dlzka a sklon zjazdu
24.08.2019 - 09:38:02
01
mafo... ano je to pravda, karbonove rafiky sa pri intenzivnom brzdeni prehrievaju, hrozi delaminacia (maknutie zivice a odelenie vlakien od seba) a vystrelenie duse z pneu von (videl som uz zopar takych kolies). Na druhej strane vela ludi na cestakoch jazdi vela a aj narocne zjazdy s karbonovymi kolesami, a naucii sa brzdit kratko, intenzivne a s pauzami na ochladenie. Argumentom proti tejto kombinacii je aj biedny brzdny ucinok za mokra. Ak trvas na povodnych celustovych brzdach a chces karbonove rafiky, vcelku elegantnym riesenim je hybridny rafik s hlinikovou plochou na brzdu a vysokym karbonovym profilom. Ak nechces menit bike a potrebujes mat karbony a aj vysoky brzdny vykon, ponuka sa este jedno riesenie vymeny iba prednej vidlice a kolesa s nabojom na koruc a instalacii len prednej koucovej brzdy. Zadna by zostala rafikova. Nie je to sice uplne elegantne riesenie ale uz som raz davnejsie aj take videl. Kazdopadne vybrat si musis sam.
24.08.2019 - 10:09:59
03
ddemo Este porad MAFOvi ako dorobit hlinikovu brzdnu plochu na karbonovy rafik, nakolko karbonove kolesa ma uz kupene.
24.08.2019 - 11:27:00
00
mafo napísal:
Pozeral som čítal som dosť o problematike zohrievania sa karbónových plaštových kolesách na klasických brzdách ako aj video Alto a popis testu.A vyjadrenia výrobcov značiek kolies a názory.Čo si o tom misliťe čo jazdyte karbón kolesá hlavne dlhé zjazdy zákruty,a prudké strmé zrazí kde sa musí ísť na brzdy dlhšie.Ako Baba, Brausberg,či podobne prudké klesania.Mal niekto už Crash otvorené prasknutie vydutie rafika deformáciu deštrukciu prasknutie duše s tepla pri brzdení v zjazde.Zaujima ma to nakoľko mám už karbónové kolesá plaštove.V článkoch sa uvádza že dokonca niake známe svetové kopce tuším v Taliansku zakázali používať karbónové kolesá?

baba ako dlhy zjazd narocny na brzdy. ok...

na alpe d'huez maju celkom dobry business z poziciavania hlinikovych kolies v miestnom bike-shope. co myslis preco? :)

ak hladas potvrdenie ze karbonove kolesa "podkovicky" a plaste (nie galusky) su dobra kombinacia tak nie su :)
24.08.2019 - 14:20:28
02
Veľká časť výrobcov používa v popise: Bazaltová brzdná plocha zvyšuje mechanickú a tepeľnú odolnosť. Tomu napomáha použitie epoxidu s vyššou teplotou Tg (Transition Glass), než ho použiť na zvyšok ráfika.Otazne je ale koľko času v sekundách či minútach a na koľko stupňov celzia môže dôjsť k delaminacii rafika kolesá deštrukcii duší či plášťa .To žiaden výrobca značka neuvádza nikde na vlastných kolesách či vlastných testoch.Na jednej strane brzdiť s rozumom na druhej ísť v zjazde niakom pomalí či krokom keď podmienky nedovolia ísť rýchlejšie s menej brzdením.Napriklad zjazd Biely Kríž ľudia,auta, atď.Hlavne pri 80/100kg jazdcov pri vysokých teplotách.


Naposledy upravil mafo dňa 24.08.2019 - 14:37:55, celkovo upravené 1 krát.

24.08.2019 - 14:33:17
00
Škoda , že si prv nekukol tie recenzie a až tak kúpil kolesá.
24.08.2019 - 14:36:30
00
Kolesá mám podľa recenzií Equator 35C plášť / tubeless ready.Aspon čo som pozeral jazdia to aj pretekári a niake kluby aj triatlonisti.Vyraba Gigantex Taiwan vlastne technológie patenti certifikáty robia asi aj pre iné značky svetové.Ine je niake fake šunty čínske od Ali a podobne.
24.08.2019 - 14:46:05
00
sorry za off topic, ale pili mi to oci (a nielen tu)...nepise sa niake, ale nejake 😉
24.08.2019 - 14:55:53
02
mi1986so.. vsimol som si, ze dnesna mladez uz pouziva namiesto slova nejake to ich oblubene nijake..Za nasich starych cias nejake=nejake, nijake=ziadne...
... nota bene ako OT...
mafo, ak uz kolesa mas (co som nemal ako vediet) su dve moznosti... budto nejazdit dlhe zjazdy, alebo dat prepliest predne na kotuc a kupit novu vidlu...
Mam doma kopec kolies ci Taiwan ci Hong Kong ci Tiamen CIna a nepozorujem ziaden rozdiely v kvalite. Ono hejtovat cinske kolesa bolo v take "cool" pred desiatimi rokmi, kedy sa to ucili robit...teraz uz maju porovnatelnu kvalitu s ostatnym svetom, resp. ten ostatny svet si to uz nechava robit lacnejsie v Cine.
24.08.2019 - 15:16:41
00
Baba zjazd😀😀
24.08.2019 - 17:11:38
02
mafo napísal:
Čo si o tom misliťe čo jazdyte karbón kolesá hlavne dlhé zjazdy zákruty,a prudké strmé zrazí kde sa musí ísť na brzdy dlhšie.Ako Baba, Brausberg,či podobne prudké klesania

To snáď nemyslíš vážne... Mám 85 kíl a na Pezinskej Babe smerom na Pezinok, ak je voľná cesta, tak brzdím pred tromi zákrutami. Ak máš stále pribrzdené, tak si naozaj musíš kúpiť niečo lepšie - aj ráfiky, aj brzdy. A na Braunsbergu sa brzdy nemôžu stihnúť ani zohriať, aj keď stále brzdíš, také krátke je to klesanie...
24.08.2019 - 21:01:26
01
JoKo máš plaštove či galuskove kolesá.Jazdy niekto tu aj karbónové na bezdušových plášťoch od schwalbe pro one tubeless, Continental tubeless napríklad.Ja jazdím plášťe GT 5000 duše Maxxis 700x18/25C Ultraligh.Tak neviem či ísť do bezdušovych plášťov význam oproti klasickým plášťom.Váha,valivý odpor, životnosť, bezpečnosť.
25.08.2019 - 08:08:30
00
jazdím druhú sezónu Shimano RS 700 s tubeless plášťami Schwable Pro One 25mm/ reálne majú 28mm/ sú to karbónové kolesá z hliníkovou brzdovou plochou ako univerzálne kolesá sú v pohode, pár výtlkov som už s nimi trafil, zatiaľ bez nejakých servisných zásahov, centrovania, proste nič, jazdím 7-7,5 baru raz ročne dolejem mlieko, oproti MTB Maxisom nestrácajú tlaky tak rýchlo. Je to super kompromis.
PS: najbližšie pôjdem do Equqtor 45mm galuska.
25.08.2019 - 20:13:12
00
mafo napísal:
JoKo máš plaštove či galuskove kolesá.Jazdy niekto tu aj karbónové na bezdušových plášťoch od schwalbe pro one tubeless, Continental tubeless napríklad.Ja jazdím plášťe GT 5000 duše Maxxis 700x18/25C Ultraligh.Tak neviem či ísť do bezdušovych plášťov význam oproti klasickým plášťom.Váha,valivý odpor, životnosť, bezpečnosť.

Jazdím galusky a mám hliníkové kolesá - Campa Shamal. V piatok sme boli na Zoncoláne, do Ovara sú aj 19% useky klesania, skoro stále cez 10%. Kamarát uvaril kotúčové brzdy... Aj kotúče, aj platničky. Komplet výmena, aj predok, aj zadok. Ale má 120 kíl, takže mal čo brzdiť. Ďalší traja sme mali hliníkové kolesá a klasické ráfkové brzdy. Ráfiky boli teplé, nie žeravé, brzdové gumky nie sú o moc viac opotrebované ako boli hore na kopci. U nás to po piatku na dlhé alpské klesania jednoznačne vyhrávajú klasiky - hliníkové kolesá a ráfkové brzdy. Nie sme žiadni pretekári, nenaháňame gramy, ani sekundy, nemáme ani bohatých sponzorov...
01.09.2019 - 21:27:17
04
ma tu niekto skusenosti s karbonovymi kolesami Roval CL 50, zivotnost lozisk, jazdne vlastnosti, a pod. ako ich hodnotite, plastove, brzdy klasika nie kotuce. dakujem za odpovede.
01.09.2019 - 22:47:39
00
keyboard_arrow_up