Díky za dlouhou odpověď, která mě vlastně dala ještě víc otázek :)
Já jsem asi dost atypický případ - já asi fakt na ekole nebudu jezdit dlouhé výlety, protože můj primární sport je lezení, takže pokud mám volný půlden, jedu lézt a asi nepojedu na projížďku na kole. Mohl bych jezdit ke skalám na kole, ale to asi taky není reálné, protože bych musel vozit na zádech 10 kg batoh a zamykat kolo někde v lese, kde bych na něj neviděl. Navíc manželka není sportovní typ a na kole taky nejezdí, takže ani o dovolených na kola nejezdíme.
Pracuju z domova a několikrát denně 3x-4x jezdím autem do města těch 6-10km tam a zpět, takže bych chtěl některé ty jízdy autem nahradit jízdou na kole. Asi budu pořád jezdit pro děti do školy autem, takže v úvahu připadají cesta na oběd nebo cesta do obchodu, za účetní, na úřad apod. Takže hledám spíš dopravní prostředek. Na to by mi teoreticky mělo stačit městské / crossové kolo, jenže je tu ten kopec.
Bydlím na kopci, odkud vede jedna jediná asfaltka, kde se jezdí dost rychle. Další možnost je jet kilometr přes louku a napojit se na málo používanou asfaltku. A nebo můžu jet přímo dolů kilometr z kopce úvozovou cestou se sklonem 10% a napojit se na ulici ve vilkové čtvrti. Takže mi přijde škoda koupit si trekové kolo a připravit se o možnost jezdit po cestě, která má koleje od traktoru, vede z části po louce a v části je dost kamenitá. Takže proto jsem koukal po 29 s odpruženou vidlicí.
Celoodpružený kolo by asi na tu louku bylo fajn, ale namontovat na celoodpružený kolo nosič, abych na něm odvezl nákup mi přijde úchylný :) Ani nevím, jestli je reálný zamknout elektrokolo za 80 litrů před Tescem a jít nakoupit?
25.08.2019 - 08:16:09
00
robia sa aj commuter fully, len cena je už dosť vysoká. neviem ako je to u vás, ale pokiaľ idem do mesta v čase keď nemá kamoš otvorenú krčmu, kde si môžem bajk v pohode odparkovať, idem radšej pešo a na verejnosti nezamknem ani klasiku HT v hodnote do 500€

https://www.cube.eu/2020/e-bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-hybrid/cube-stereo-hybrid-120-pro-500-allroad-29-blacknred-2020/
25.08.2019 - 08:44:50
00
myku.V tom případě ti postačí HTčko..Pokud jsi sportovec a chceš jen omezit jízdu autem do města je tvůj výběr celkem optimální https://www.cyklobazar.cz/elektrokola. Mrkni na bazar. je tam i spousta kol jen jako předváděčky a nebo slevy..Nevím jakou velikost potřebuješ..Viděl jsem tam pěkný Superior a nebo kellys ...
25.08.2019 - 10:26:00
00
1x10 stačí, můžeš na ni mít stejný rozsah jako na 1x11 a nemusíš pak tolik řadit. Zkus si i kolo s 27,5+. Podle mne je to ideál na ebike. Případně tu 29 vybírat s co nejširší pneu, strašně to zvedne pohodlí. Motor jestli bude Bosch, Shimano, nebo Yamaha je celkem jedno. Možná by ti stačil i Bafang (mne nepřesvědčil) a Brose se bojím (na inzerci psáno po výměně motoru).
25.08.2019 - 13:08:32
00
Bosh, Yamaha, Shimano a Bafang vidím kolem sebe v obchodech velmi často. Ale na Brose jsem v našem malém městě nenarazil. Tak ani nevím, kde by mi ho servisovali. Jak je to u vás, nevím...
25.08.2019 - 18:31:19
00
Díky za rady. Já jsem původně Shimano zavrhnul na základě recenze z Akumo, ale po přečtení vlákna o Shimano motorech mám dojem, že to na Akumo psal někdo, kdo hodně tlačí Bosche. Yamahu nechci z důvodu, že neumím řadit a myslím si, že bych s těma dvěma kolečkama ve předu jezdil spíš blbě a přetěžoval bych motor i řazení. 1x10 nebo 1x11 je asi jednodušší, řadím jen nahoru nebo dolů a nemůžu snad nic zkazit. Teď už skoro ani nechci Bosche, protože motor má dost odpor nad 25km, ale úplně ho nezavrhuju. Na nového Bosche asi čekat nebudu, to by mohlo taky trvat ještě půl roku. A ta poznámka o servisu Brose je taky relevantní, asi bych mo musel vozit tam, kde ho koupím.

Díky i za odkaz na cyklobazar, možná to byla cesta koupit jeté levnější, ale je tam riziko, že koupím kolo s nějakým poškozením, protože nepoznám co je v jakým stavu. Ale to by se asi dalo řešit, že bych přizval někoho, kdo se v tom vyzná. Mám 187 cm, takže bych měl mít 21" a těch na tom bazaru moc není. Co mě zarazilo, tak u některých kol L píšou, že je to pro postavy 175-190cm. Takže bych mohl koukat po rámech L a 19"? Někde jsem četl názor, že na ekole není třeba tolik výkonu v nohách, takže trochu víc vzpřímený posed na menším rámu není tolik na škodu.
25.08.2019 - 19:41:10
00
ramy ebajkov su vascie ako klasickych bajkov, cize L nie je L a 19" nie je 19", resp. neda sa to porovnavat pomerom 1:1

tuto vidis 20" klasiku a ebajk M pre 175 - 183 cm sa mi zda, je tam ina geometria, ina velkost kolies, to spravi rozdiel

Prílohy:

IMG_20190715_105304.jpg
IMG_20190715_105304.jpg 326.28 KiB thumb_up1thumb_down

25.08.2019 - 21:29:30
01
Yamahu úplně nezavrhuj, 2x má jen pár modelů u Haibika. JInak je i Yamaha většinou 1x10/11 a není vůbec špatná, obzvlášť u Giantu je pěkně naladěná
26.08.2019 - 07:26:59
00
Prošel jsem inzeráty na cyklobazaru a jako nejvýhodnější mi přišly nabídky nabídky na Specialized Turbo Levo FSR:
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/359877/specialized-levo-fsr-st29-2018-velikost-l-najeto-460km
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/346892/specialized-turbo-levo-fsr-short-travel-comp-29-2018-puvodni-cena-142-000-kc-velikost-ramu-l

Výhodné mi to přijde proto, že ta cena za mnohem lépe vybavené kolo je podobná, jako když koupím nový 4ever. Akorát je to ten motor Brose, který tu moc lidí nemá a asi tu bude jen jeden servis. Díval jsem se na nějaká zahraniční fóra a problémy byly s motory 1.2, na 1.3 nějak moc stížností nenašel.

Tyhle kola jsou ale asi designovaný spíš pro sjezdy, bude to mít nějakou nevýhodu na silnici proti kolu jen s přední vidlicí?
A je to u kol jako u aut - když koupím drahou značku specialized, tak mě bude stát výrazně víc i servis než třeba u té české značky 4ever? Nebo je to o tom, že jsou tam kvalitní komponenty, tak to vydrží déle a když tak se mění komponent od shimana za komponent od shimana s rozumným poměrem cena/výkon a udělá mi to jakýkoliv servis v garáži?
26.08.2019 - 08:59:01
00
Je to spíš tak, že ta původní cena byla nesmysl. Okolo 90tis. se dá koupit podobně osazené nové kolo, ale bez napisu Specialized ;-)
26.08.2019 - 09:18:39
00
"Věc se má tak, že nejsem cyklista, v garáži mi rezne 15 let staré kolo ve výbavě Deore, na kterém nejezdím, protože mě nebaví šlapat do kopců. Jenže si uvědomuju, že musím začít něco dělat pro zdraví, protože jsme lemra, nesportuju, pořád sedím v kanclu nebo v autě"

Myslim, ze si tak trochu sam odporujes. Citis, ze potrebujes pre zdravie nieco robit, ale zaroven nie si ochotny sa hybat a len hladas najlahsiu cestu ako sa velmi nenarobit. Takto to ale nefunguje. Z vlastnej skusenosti a podobnej situacie viem, ze bez motivacie, potu a bolesti nedosiahnes nic a na e-bajk bude o chvilu padat prach ako na tvoj stary bicykel. To ze budes chodit do prace pravidelne, na to sa nespoliehaj, denno denne kazdy den je nieco ine ako obcas, alebo raz za mesiac. Nie je kazdy den idealne pocasie a ak nebudes mat silnu motivaciu tak po tyzdni sa na to vykasles. Presiel som si niecim podobnym, mam sedave zamestnanie a moj pohybovy aparat uz bol na sracky, chrbat, kolena, kondicia v prdeli. Ale premohol som sa a dnes, po roku, je bajk (bez ecka) moj primarny dopravny prostriedok do prace, na vikendove cyklo vyjazdy sa tesim a v garazi uz zacina sadat prach na motorku, na ktorej som predtym jazdil prakticky celorocne. Zaciatky boli tazke, bolestive a srdce mi parkrat slo vyskocit z hrude, ale vsetko sa dalo do poriadku a dnes som v lepsej kondicii ako pred 15 rokmi. Chrbat, trup a nohy posilujem cviceniami, kolena uz nebolia, tep sa mi znizil a zvladnem aj kopce, na ktore som mohol pred rokom zabudnut. A o tom to je, o prekonavani sameho seba, o motivacii urobit nieco pre vlastne zdravie a kondiciu. Ak hladas len cestu najmensieho odporu, tak to skonci neuspechom. Nehovorim ze e-bajk je zla volba, ale z tvojich slov mam pocit, ze to co ti chyba je skor motivacia a chut bicyklovat. Ak chces len presedlat z auta a dostat sa rychlo do prace, mozno by bol pre teba lepsi skuter a po praci fitko pre zlepsenie kondicie.
26.08.2019 - 10:01:38
00
myk napísal:
Prošel jsem inzeráty na cyklobazaru a jako nejvýhodnější mi přišly nabídky nabídky na Specialized Turbo Levo FSR:
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/359877/specialized-levo-fsr-st29-2018-velikost-l-najeto-460km
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/346892/specialized-turbo-levo-fsr-short-travel-comp-29-2018-puvodni-cena-142-000-kc-velikost-ramu-l

Výhodné mi to přijde proto, že ta cena za mnohem lépe vybavené kolo je podobná, jako když koupím nový 4ever. Akorát je to ten motor Brose, který tu moc lidí nemá a asi tu bude jen jeden servis. Díval jsem se na nějaká zahraniční fóra a problémy byly s motory 1.2, na 1.3 nějak moc stížností nenašel.

Tyhle kola jsou ale asi designovaný spíš pro sjezdy, bude to mít nějakou nevýhodu na silnici proti kolu jen s přední vidlicí?
A je to u kol jako u aut - když koupím drahou značku specialized, tak mě bude stát výrazně víc i servis než třeba u té české značky 4ever? Nebo je to o tom, že jsou tam kvalitní komponenty, tak to vydrží déle a když tak se mění komponent od shimana za komponent od shimana s rozumným poměrem cena/výkon a udělá mi to jakýkoliv servis v garáži?

Hele Spešl levo je bomba..O tom žádná..Mají motory upravené přesně pro sebe..Většina kol je karbon,pokud se ho nebojíš.. Jak tu bylo psané jsou předražené. Původně jsi psal že celopéro ani nechceš..Základ je přesně určit po čem jdeš. Firma Akumo i v časopise přetiskla ten článek o motorech..A jak píšeš Shimano neprodávají.. proto je nejhorší..Stačí počíst jiné testy i ze zahraničí a najednou shimano vítězí témeř všude..Co se servisu týká tak bosch je asi lepší.. Je zde vlákno přimo shimano steps a tam je informací dost..Myslím že ani jeden motor není bez problémů ale žádný není špatný..Mechanicky shimano funguje. Jsou lidi co mají 10000km. jinak baterie u shimana je na 1000 nabití..Osobně bych bral něco levnějšího a něco co má v tvé blízkosti zajištěný servis.Ceny servisu budou myslím cca stejné u všech značek.. Já mám enduro ,které jsem bral z důvodu hmotnosti..

Prílohy:

image_5a845e67a6a8f.JPG
image_5a845e67a6a8f.JPG 122.54 KiB thumb_up0thumb_down

26.08.2019 - 11:18:26
00
Radohano: No, nechtěl jsem celoodpružený původně kvůli ceně a kvůli tomu, že mi to přišlo pro moje potřeby zbytečný. Na druhou stranu v té inzerci se nabízejí jetá levná kola docela draze. Jetá kola jsou tam se slevou 20-30% proti novému, to mi nepřijde výhodný, protože to odpovídá opotřebení. Ten specialized mě zaujal tou slevou 40%, takže jsem si říkal, že při nejhorším půjde snad prodat dál, kdybych to nepoužíval. Ale asi je to pro mě zbytečný luxus.

dxdexter: děkuji za radu s mopedem a fitkem, je pro mě nepoužitelná. Při práci na PC a při lezení si přetěžuju aparát horních končetin dost (tenisovej loket a natažený šlachy už mám) a zvedat činky nepotřebuju. Potřebuju hejbat nohama, protože hodně sedím. A že bych do fitka chodil jezdit na rotoped o tom pochybuju. Přesvědčovat mě na pravdu poctivého bikera je zbytečné, nemá smysl tím tady plevelit diskusi. Ale máš pravdu, jsem líný a může to dopadnout tak, že i na ekolo se bude prášit. Já doufám, že ne. A jestli to tak dopadne, budu po zásluze potrestán vyhozením 50-70 tisíc.

Jinak děkuji všem za rady, zkusím si to nějak utřídit a něco snad vyberu :).
26.08.2019 - 18:10:50
00
Ty prachy nevyhodíš, možná něco proděláš, ale když dobře koupíš, tak třeba jen pár tisíc.
Na bazaru se to dost točí, zůstávají ležet jen drahý a nevýhodný kola. Když je dobrý kup, je ten den pryč, sleduj to nějaký den a uvidíš. Nebo obejdi prodejce a poptej slevu. Je skoro po sezoně 2019, mohl bys dostat slevu okolo 20 a více procent.
26.08.2019 - 18:42:23
01
Tak ještě jednou budu otravovat, našel jsem nabídku na koupi Kellys Theos 70 AM, najeto 2500 km, je to testovací, takže na to bude od obchodu normální 2letá záruka (samozřejmě bude zohledněno, že baterie není úplně nová a nemá 100%, ale kdyby náhle klekla, tak by na to záruka být měla) za 55 tis. Kč , což je podle mě dobrá cena.
Akorát se chci zeptat, Kellys prý nemají sundavací baterku, ale nevím, jestli se to týká i tohoto modelu s baterkou, která není integrovaná?
29.08.2019 - 17:47:01
00
keyboard_arrow_up