Kenai máme zákon aký máme, je fajn. Na druhú stranu ja ako majiteľ lesa mám isté povinnosti, napríklad keď nuž nič iné, tak platiť dane z pozemkov. Nepamätám si, kedy sa to stalo presne, ale štát odpredal lesy súkromníkom za ťažké peniaze s tým, že sú to technické lesy. Keď boli všetky predané, spravil z nich národné parky. To znamenalo, že zákaz ťažby dreva, povinnosť pustiť tam každého, starať sa o turistické chodníky, platiť dane za pozemky, ale zároveň ja nemám právo tam ťažiť, ani vyberať poplatky za vstup do môjho lesa. Keď majitelia takto dotknutých žiadali späť peniaze, štát ich poslal do zadku. Ak bývaš v Bodikoch, či inej podobnej dedine, zrejme máš záhradu. Ako by sa ti páčilo, keby ti štát povedal že už na nej nesmieš pestovať ovocie a zeleninu, musíš odstrániť okolo nej plot, nasadiť tam trávnik, musíš sa oň starať, sprístupniť to verejnosti a musíš za to ešte platiť dane? Nikto z tých vlastníkov by určite od radosti neskákal a zrejme ani ty.
Nie je to nič osobné, ale ak sa pozriem na to, čo si napísal k tejto téme voda a lesy, tak z môjho pohľadu to vidím takto ako zhrnutie.Gabčíkovo je zlé, lebo XY vecí. Ale aj pred stavbou Gabčíkova tam mali len 1-2 cesty. Na druhú stranu Gabčíkovo produkuje cca 8-10% ročnej produkcie elektrickej energie na Slovensku. Dajme tomu, že Gabčíkovo aj Čuňovo odstrelíme, naženie vodu do starého koryta Dunaja a vrátime pôvodný stav pred stavbou. Ostane nám potom pár zásadných problémov ako napríklad čím nahradíme výpadok v produkcii elektrickej energie? Ako zabezpečíme splavnosť Dunaja? Je to medzinárodná lodná trasa a Slovensko sa má starať aby bolo možné sa po Dunaji plaviť. Ak nie, spoločnosti či štáty majú právo od nás žiadať odškodné za vzniknuté škody, ak Dunaj nebude splavný. Tie sumy budú v miliónoch a každý súd Slovensko prehrá. Potom tu máme ešte problém s vysychaním lužných lesov, ktoré reálne vysychali kvôli nedostatku vody, tak isto aj veľká časť Žitného ostrova. Tým že sa postavilo Gabčíkovo sa zmenilo prúdenie podzemných vôd a drvivej väčšine lesov to pomohlo. Ako teda by si riešil tento problém? Množstvo nákladu sa prepravuje loďami a lodná doprava je najekologickejšia. Áno, lode v globálnom merítku spôsobujú asi najviac znečistenia ovzdušia z dopravy, ale ak to porovnáme s objemom, čo dokážu prepraviť, tak to vychádza zhruba ako keby bežná Fabia vedela odtiahnuť 19 kamiónov, možno aj viac. Najväčšie kontajnerové loď dokážu prepraviť 20 tisíc kontajnerov (väčšina slovákov si to ani nedokáže predstaviť, prekladisko kontajnerov v Dunajskej Strede, ak tam majú 3000 kontajnerov, tak sú preplnený, len kvôli porovnaniu, keďže pokiaľ si to ľudia nevedia predstaviť, tak to treba prirovnať k niečomu čo poznajú. Darmo ja poviem, že na výšku má výletná oceánska loď 70m väčšina ľudí to nič nepovie. Ale keď poviem, že je rovnako vysoká ako 24 poschodový panelák, už zrazu majú akú takú predstavu). Cesta z Číny do Európy trvá cca 2-3 týždne. Viete si predstaviť, že by sa to presúvalo kamiónmi? Čo sa týka lesov. Ok, prestalo by sa ťažiť. Ale odkiaľ sa zoberie drevo? Čo keby sa majitelia tých lesov rozhodli, že za vstup do ich lesa budú vyberať čo ja viem 5€. Bol by si ochotný tie peniaze platiť? Lebo teraz vlastne zadarmo využívaš cudzí majetok. Čo keby to nebolo 5€ ale 10€? Či 15€?