Lenže to sú dve rozdielne veci kros je kros a MTB je MTB a to sa jednoducho porovnávať nedá
31.08.2019 - 18:53:19
01
Tak veta bola postavená, že je rozdiel v brzdách na rozdielnych veľksotiach kolies, nie v druhoch bicykloch. Ale čakať na nete, že niekto si uzná chybu...
31.08.2019 - 20:39:55
01
nickovw08 Jasne su, lebo tie brdzy vedia ci su na krosovom, alebo MTB a tie plaste tiez. Npisal si
nickovw08 napísal:
... na 29" som ešte V-éčka nevidel
Cize ked stretnes bike kde su 29"conti X-king 2.0 a V-cka tak sa stane neviditelny lebo je krosovy? Ak si chcel napisat ze 29er MTB sa nerobili s V-ckami tak sa tiez mylis. http://www.naturalhigh.co.nz/bike_spec/specialized-hardrock-29er-basic/
31.08.2019 - 20:55:53
00
ked si si to dobre precital tak ja som este nevidel co ale neznamena ze to neexistuje
31.08.2019 - 21:00:18
00
Mas pravdu dobre si to napisal, len my sme to nepochopili. Co presne si tym, teda chcel povedat ?
31.08.2019 - 21:24:12
00
Mozno tym guide r az moc krivdim, neviem. Skusal som dnes s dvoma prstami na asfalte to co tu Dublinboy natocil a nebol to problem zopakovat a ani som nemal pocit ze by som na paku az tak moc musel tlacit. Ono tie brzdy maju hodne divnu charakteristiku, taku nijaku, gumenu z toho asi potom clovek nadobuda pocit ze po stlaceni sa nic nedeje.
31.08.2019 - 23:10:43
00
Možno sú fajn, jazdil som ich 2x na testovačke a nemal som k ním nejaké výčitky. Ale neviem ako by obstáli Alpy.

Ale zas nie je to ostrý nástup Saintov alebo Zee.
31.08.2019 - 23:25:48
00
Alpy obstali viackrat bez problemu.Dokonca lepsie ako stvorpiesty XTcka
01.09.2019 - 08:25:20
02
Kenai napísal:
Zaujimave, vyskusam co pises. Zamknem vidlu. Ale len pre pochopenie, aky vplyv ma pruzenie na brzdny ucinok ? Teda okrem jednoznacneho prenesenia taziska na prednu gumu pri brzdeni, co ak mas zadnicu nad zadnou osou by nemal byt az tak velky rozdiel. V terene bu som to pochopil ale na hladkom asfalte.

Tiez si trufnem povedat ze 28mm GP 4000sII maju lepsiu prilnavost na suchom hladkom asfalte, ako MTB plaste zo stuplami. Ale to bude dost kus od kusu.

Pruzenie ma ten vplyv, ze v momente zabrzdenia sa ti vidla zacne zanarat a tu energiu zacne pohlcovat, ktora by inak sla inam. Ale pisal som o tom, ze sa chces prehodit cez rajdy :D
Prilnavost bude asi lepsia, ale su uzke,valivy odpor a smykove trenie tam bude isto mensie. Inak by sa na hradzi jazdili len miniony :D .. a cim vacsi valivy odpor, tym viac energie musis vynalozit, aby si to ubrzdil.
01.09.2019 - 09:15:08
00
lto napísal:
a cim vacsi valivy odpor, tym viac energie musis vynalozit, aby si to ubrzdil.

Skor opacne, ci nie? Valivy odpor predsa posobi proti pohybu. Velky valivy odpor ta zastavi aj bez brzdenia.
01.09.2019 - 09:38:19
01
lto tiez si myslim. ze si trocha domotal dve veci do hromady.
Valivy odpor je odpor plasta ktory kladie pri odvalovani sa bez ohladu na axialne zatazenie.
Prilnavost = grip je zasa funkcia smykoveho trenia, ked sa plast neodvaluje. Je sice pravda, ze plaste s lepsim gripm maju zvacsa vacsi valivydpor, ale to plati ak sa rozpravame o hladkych cestnych plastoch. Ako nahle mas na povrchu vystupky tak zmensuju stycnu plochu a zvacsuju valivy odpor. Grip klesa valivy odpor narasta. Grip mas vacsi, ked mas vacsiu stycnu plochu pri zachovani pritlaku na jednotku plochy.
01.09.2019 - 13:28:56
00
No ale len na asfalte podla tejto tvojej definicie. Lebo podla toho by mal taky maxxis pace lepsi grip ako nejaky minion ak by sa robil v rovnakej sirke. V lese by si na ten grip asi tvrdo doplatil :)
01.09.2019 - 13:59:42
00
Samozrejme, co ma grip v lese nema grip na asfalte a opacne. Inak by F1 obuvla sipove pneu ako traktor :) Na makkom potrebujes tvrde co sa zahryzne na tvrdom makke co sa prizposobi povrchu a bude mat velku stycnu plochu. Aj preto sa do blata obuvaju uzsie plaste ako na suche alebo len vlhke podmienky. Alebo do snehu uzsie ako na suchy asfalt.
01.09.2019 - 22:40:08
00
Do snehu a na piesok predsa balóny ala Fatbike...ale téma je o brzdách nie o gumách😋
01.09.2019 - 22:56:47
00
Tak toto poriesi len kopa bajkov na brzde na stk :-D
01.09.2019 - 23:00:11
00
keyboard_arrow_up