Kliknutím prejdeš na
www.bianchi.sk
Reklama
ked som na svoj stary olpran 26" nahodil namiesto 1.90 rozmer 2.30 (z krosovej pomaly na zjazdovu :D nerieste bolo to riadne davno), tak prestali blokovat koleso aj 3zmesove gumicky a vydla sa zacala nechutne ohybat.
cize daco na tom bude.
30.08.2019 - 19:05:53
no a dalej - velky rozdiel je aj 26" vs 29" kolesa a asi najvacsi je v geometrii - na starom 26" XC- kde sla vidla kolmo k zemy a ja som sedel polkou tela nad prednym kolesom stacilo brnknut do brzdy a uz to slo na predne. no na 29" XC-ku kde uz aj tie su celkom dost predkopnute, maju dost dlhe predne ramove trojukolniky, kratke predstavce, cize sedis dost vzadu to uz chcelo hodne snahy dat to na predne - o to lahsie to slo na zadnom.
okrem toho na 26" som vozil 1,9" plaste nabombovane aby som nesekol, kdezto na 29" som mal uz 2,25" a pekne na makko - to tiez spravilo vela.
kazdopadne to dvihanie na predne beriem ako neziaduci jav, takze teraz je to lepsie

bike je najlepsia droga - pretoze kazdy trip je uplne iny

30.08.2019 - 21:40:48
lto napísal:
zamkni si vidlicu a bloknes koleso tak, ze nebudes vediet kedy lezis na chrbte :D .. vzdy ma pobavi, ako niekto dokaze porovnavat blokaciu predneho na cestaku, co nema ziadne odpruzenie s mtb :D .. a potom este musis pocitat s tym, ze mtb plsat funguje trochu inak ako cestny

edit: a pre tych, co si myslia, ze cestaka alebo ine pofiderne "ne"brzdiacie systemy dokazu nieco ubrzdit, tak nech si daju odpruzenu vidlicu a 2.4" poriadne gumisko na prednu a skusia tymi Vckami zabrzdit. Zistia, ze to brzdit vobec nebude (nepocitam speciality typu asfalt na rafku). Samozrejme ale stale plati, ze dobre Vcka vdaka velke pake a inym veciam stale dokazu brzdit viac, ako niektore "kotucovky".


Zaujimave, vyskusam co pises. Zamknem vidlu. Ale len pre pochopenie, aky vplyv ma pruzenie na brzdny ucinok ? Teda okrem jednoznacneho prenesenia taziska na prednu gumu pri brzdeni, co ak mas zadnicu nad zadnou osou by nemal byt az tak velky rozdiel. V terene bu som to pochopil ale na hladkom asfalte.

Tiez si trufnem povedat ze 28mm GP 4000sII maju lepsiu prilnavost na suchom hladkom asfalte, ako MTB plaste zo stuplami. Ale to bude dost kus od kusu.

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

31.08.2019 - 14:29:14
Gusto0 Dvihanie na predne = ENDO nie brzdenie. Pri brzdeni sa nic dvihat nesmie mas mat zadny plast na zemi lebo ten zabezpecuje 30% z maximalneho brzdneho ucinku a predny zvysnych 70%.

To ci ide bike na predne pri brzdeni je sice ovplyvnene geo, ale nema to nioc s brzdnym ucinkom. To by chpper s 2m dlhou vidlou brzdil lepsie ako okruhova moto GP. A ono je to prave naopak, cim viac mas predkopnutu vidlu tym mensi pritlak na predne koleso a tyhm mensia prilnavost predneho plasta = mensia brzdna sila ktoru dokaze preniest.

26 vs 29 je rozdiel hlavne v mometne brzdnej sily, cim vacie koeso, tym vacsie kotuce treba. To ale neplati pre rafove brzdy, tie brzdia rovnako bez ohladu na velkost kolesa. lebo vzdialenost brzdy od osy kolesa je +- zhodna so vzdialenostou asfatu od osy kolesa.
Da sa vypocitat pre typicke 29er koleso a 180mm kotuc.
29er ma cca 38cm polomer cize 38/9=4.22 cize trenie mediz kotucom a platnami musi byt 4,22x vacsie ako mediz asfaltom a plastom, aby bolo mozne zablokovanie plasa. U V-cok staci rovnake cize trenie medzi rafom a klatikmi staci aby bolo zhodne ako medzi asfaltom a plastom. Inym slovom V-ckam v tomto pripade staci vytvorit 1/4 brzdnej sili oproti kotucovej brzde pre rovnaky brzdny ucinok.

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

31.08.2019 - 15:21:11
Podla mna je rozdiel pri Vbrzdach na 26 a 29"

Ponukam 3D tlac !!!

31.08.2019 - 17:36:57
Ja si to myslím tiež, pretože na 29" som ešte V-éčka nevidel
31.08.2019 - 18:00:28
Videl, len o tom nevies, to je totiz kazdy krosovy bike s Vckami na kotry das MTB plast. 29er =28er s mtb plastom :!:

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

31.08.2019 - 18:26:54
Lenže to sú dve rozdielne veci kros je kros a MTB je MTB a to sa jednoducho porovnávať nedá
31.08.2019 - 18:53:19
Tak veta bola postavená, že je rozdiel v brzdách na rozdielnych veľksotiach kolies, nie v druhoch bicykloch. Ale čakať na nete, že niekto si uzná chybu...
31.08.2019 - 20:39:55
nickovw08 Jasne su, lebo tie brdzy vedia ci su na krosovom, alebo MTB a tie plaste tiez. Npisal si
nickovw08 napísal:
... na 29" som ešte V-éčka nevidel
Cize ked stretnes bike kde su 29"conti X-king 2.0 a V-cka tak sa stane neviditelny lebo je krosovy? Ak si chcel napisat ze 29er MTB sa nerobili s V-ckami tak sa tiez mylis. http://www.naturalhigh.co.nz/bike_spec/specialized-hardrock-29er-basic/

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

31.08.2019 - 20:55:53
ked si si to dobre precital tak ja som este nevidel co ale neznamena ze to neexistuje
31.08.2019 - 21:00:18
Mas pravdu dobre si to napisal, len my sme to nepochopili. Co presne si tym, teda chcel povedat ?

Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk

https://www.strava.com/athletes/kenai

31.08.2019 - 21:24:12
Mozno tym guide r az moc krivdim, neviem. Skusal som dnes s dvoma prstami na asfalte to co tu Dublinboy natocil a nebol to problem zopakovat a ani som nemal pocit ze by som na paku az tak moc musel tlacit. Ono tie brzdy maju hodne divnu charakteristiku, taku nijaku, gumenu z toho asi potom clovek nadobuda pocit ze po stlaceni sa nic nedeje.

Ponukam 3D tlac !!!

31.08.2019 - 23:10:43
Možno sú fajn, jazdil som ich 2x na testovačke a nemal som k ním nejaké výčitky. Ale neviem ako by obstáli Alpy.

Ale zas nie je to ostrý nástup Saintov alebo Zee.

NS Bikes Snabb Carbon, Specialized P3

31.08.2019 - 23:25:48
Alpy obstali viackrat bez problemu.Dokonca lepsie ako stvorpiesty XTcka
01.09.2019 - 08:25:20