zdar, ma niekto skusenosti s guide t + porovnanie deore/slx? ma zmysel kupovat to ako nove, zhodene z bajku povedzme za tych cca 70 - 80 eur? (par takych ponuk som tu videl)
vdaka
01.09.2019 - 23:05:18
00
Supafly666 napísal:
Do snehu a na piesok predsa balóny ala Fatbike...ale téma je o brzdách nie o gumách😋


Ciastocne... to sa obuva pre znizenie valiveho odporu, nie pre grip. Nechces sa totiz borit niekolko desiatok cm do snehu. Ja som skor referoval ku gripu pre brzdenie. A tam plati cim viac sa boris tym vacie mnozstvo piesku/snehu tlacis pred sebou pri brzdeni. Cize mas lepsi brzdny grip.

priklad specialov do blata: https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/mountainbike-tires/mud-king-protection robia sa len v 1.8" :!:

a este sneh pre uplnost, tvrde ako ocel a uzke https://www.redbull.com/int-en/films/AP-1UDRUJAP92111
01.09.2019 - 23:11:39
00
Kenai mas hodne divnu logiku co tu citam posledne strany od teba.
02.09.2019 - 08:26:32
00
Kenai: hej, hej .. som to tak nejako dohromady zmachlil, nechcelo sa mi nad tym rozmyslat .. to uz necham na teba :D, ja som uz tejto oblasti vypadol davno :lol:
02.09.2019 - 08:48:33
01
necho napísal:
zdar, ma niekto skusenosti s guide t + porovnanie deore/slx? ma zmysel kupovat to ako nove, zhodene z bajku povedzme za tych cca 70 - 80 eur? (par takych ponuk som tu videl)
vdaka


nie, mozno tak za polovicu, ak vobec vyhovuju SRAM brzdy svojim prejavom..
02.09.2019 - 09:08:52
00
Zdravím vás, chystám sa na upgrade bŕzd Tektro HD M275 a som zneistený...Môžete mi prosím napísať prečo 4piest vychádza lacnejšie ako dvoj? https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/kotucove-brzdy/shimano-brzda-hydr-mt501-blmt501-brm520-predna-cierna-post-mount-1000mm-hadplatn-d01s.html vs. https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/kotucove-brzdy/shimano-brzda-hydr-slx-m7100-predna-cierna-post-mount-1000mm-had--plat-g03s.html

Som naklonený za 4piest, len neviem prečo 2piesty "vyššej" rady sú drhahšie.

Ďakujem
02.09.2019 - 11:13:08
00
Kenai napísal:
lto tiez si myslim. ze si trocha domotal dve veci do hromady.
Valivy odpor je odpor plasta ktory kladie pri odvalovani sa bez ohladu na axialne zatazenie.
Prilnavost = grip je zasa funkcia smykoveho trenia, ked sa plast neodvaluje. Je sice pravda, ze plaste s lepsim gripm maju zvacsa vacsi valivydpor, ale to plati ak sa rozpravame o hladkych cestnych plastoch. Ako nahle mas na povrchu vystupky tak zmensuju stycnu plochu a zvacsuju valivy odpor. Grip klesa valivy odpor narasta. Grip mas vacsi, ked mas vacsiu stycnu plochu pri zachovani pritlaku na jednotku plochy.


sorry za offtopic, ale ako to chapem ja:

valivy odpor - energia, ktora sa straca deformaciou pneumatiky - cim mensia deformacia, tym mensia strata, tym mensi valivy odpor
grip - prioritne staticke trenie - cim vacsie staticke trenie, tym lepsi grip
smykove trenie - ak uz prichadza k slovu, tak je zle - smykove trenie znamena, ze sa prekonal staticke trenie a prichadza ku klzaniu- smykove trenie je vsak vacsie ako valivy odpor, cize zastavis rychlejsie, ale nekontrolovane

inak moderna zmes dokaze menit vlastnosti podla rychlosti - cim nizsia rychlost, tym viac se deformuje (vyssi grip a valivy odpor) a cim vyssia rychlost, tym menej sa deformuje (nizsi grip a nizsi vylivy odpor)
offtopic off
02.09.2019 - 11:29:37
01
SLX-ky majú banjo úchyt hadice a nastavovanie vzdialenosti páčok od riadidiel bez imbusu, no a nevyužívajú závlačku. A tento model má novší štandard úchytu ispec-ev
02.09.2019 - 14:27:42
00
MageZ napísal:
nie, mozno tak za polovicu, ak vobec vyhovuju SRAM brzdy svojim prejavom..


co sa tyka sram brzd, tak mam skusenost len s code r a to bola parada... podla toho co som cital, tak guide maju pomalsi nastup brzdnej sily, cize teoreticky lepsiu modulaciu? to by mi malo vyhovovat viac, slx by na druhu stranu mali byt viac zivelne, agresivnejsie (viem ze je to 4 vs 2 piest).
dalsi parameter je cena, nove slx m7000 som nedavno videl na BD za cca 100 eur, za to nove porovnatelne sramy asi nekupim |(

(ale na biku mam eagla a stale ma to laka zjednotit do sramu :angel: )
02.09.2019 - 14:56:01
00
ferovamosi napísal:
sorry za offtopic, ale ako to chapem ja:

valivy odpor - energia, ktora sa straca deformaciou pneumatiky - cim mensia deformacia, tym mensia strata, tym mensi valivy odpor grip - prioritne staticke trenie - cim vacsie staticke trenie, tym lepsi grip
smykove trenie - ak uz prichadza k slovu, tak je zle - smykove trenie znamena, ze sa prekonal staticke trenie a prichadza ku klzaniu- smykove trenie je vsak vacsie ako valivy odpor,* cize zastavis rychlejsie, ale nekontrolovane

inak moderna zmes dokaze menit vlastnosti podla rychlosti - cim nizsia rychlost, tym viac se deformuje (vyssi grip a valivy odpor) a cim vyssia rychlost, tym menej sa deformuje (nizsi grip a nizsi vylivy odpor)
offtopic off


OT: *V zasade ANO, len nie valivy odpor, ale staticke trenie ;) asi si to dobre myslel len zle napisal.
02.09.2019 - 15:07:26
00
necho napísal:
...(ale na biku mam eagla a stale ma to laka zjednotit do sramu :angel: )


Mudro, daj dole ten eagle, daj tam 2x10 shimno XT (aj tak ma lepsie radenie, vacsi rozsah, nizsiu cenu ako eagle) za to co usetris mozes kupit aj zee 4 piest :lol:
02.09.2019 - 15:13:39
00
Kenai napísal:
Mudro, daj dole ten eagle, daj tam 2x10 shimno XT (aj tak ma lepsie radenie, vacsi rozsah, nizsiu cenu ako eagle) za to co usetris mozes kupit aj zee 4 piest :lol:


nedam na tu jednoplacku od sramu dopustit a teraz do mna :punch: :D mna hlavne zaujimal nazor na tie guide t... a len sa uistujem, ze za tie chechtaky nestoja :^)
02.09.2019 - 15:26:46
02
sw76 tymi M7100 urcite nic nepokazis a same shimano na svojich strankach uvadza ze 4 piestikove verzie su (len) o 10% silnejsie, takze uplne silou mocou tlacit 4 piestiky v domienke ze su to kotvy nema zmysel, dobre dvojpiesty brzdia pri beznej jazne (nie downhill alebo megalavanche :D ) dostacujuco podla mna.

necho preco by sme mali ist do teba, ja tiez jednoplacku milujem, nic ine nechcem uz na horskom biku, fuj len si predstavim ten zvuk suchotajuceho presmykaca a je mi zle :D
02.09.2019 - 18:22:26
00
Ak zanedbas odolnost a tuhost strmenov, pacok, hadic... proste uvazujes teoreticke brzdy. Tak 4 piest ma vyhodu v tom ze viac zosiluje tlak ktory vytvoris packou. V jendoduchosti plati: kolko krat mas vacsiu plochu piestikov v strmeni oproti pistiku v brzdnej packe, tolko krat sa zosili sila ktorou brzdis. Dlzka a tvar packy dalej zvecsuje paku, akou tlacis na piestik. A kotuc zvacsuje brzdny moment - rameno na ktore brzdny strmen posobi.
Nechce sa mi to tu kreslit, ak niekto bude chciet nakreslim.
Cize 2 ale 4 piest je konstrukcna zalezitost.rozhoduje plocha piestov ( suctu) vs plocha piestu v packe. 4 piest je lepsi kostrukcne lebo rozklada silu lepsie na platne a kotuc ako velky 2 piest. A tak velky piest by sa na take male platne ani nedal vyrobit..

Jedna z moznosti ako zvacsit silu brzd su aj dlhsie packy :-)

Dalsia je vacsi kotuc. Namerali o 18% viac brzdnej sili pri vymene kotuca za o cislo vacsi. Cca 10% je z toho paka a zvysok zrejme lepsi odvod tepla.
02.09.2019 - 18:33:44
00
Kenai napísal:
V jendoduchosti plati: kolko krat mas vacsiu plochu piestikov v strmeni oproti pistiku v brzdnej packe, tolko krat sa zosili sila ktorou brzdis. Dlzka a tvar packy dalej zvecsuje paku, akou tlacis na piestik. A kotuc zvacsuje brzdny moment - rameno na ktore brzdny strmen posobi.

Ano, zakladna poucka hyraulickeho prenosu sily. Zial, prax tak jednoducha nie je. Neboli by to experti vyrobcovia, co by v tomto nespekulovali :D a nedo** to .. viz. Sram.
Ale ine je v praxi problem u 4piestika a to napr. dost rieisli pri Avid Code, ze ta sila, ktora tlaci na piestiky nie je rovnomerna pre oba. Potom to vyzera, tak, ze zjazdujes dosticky do sikma. To boli prve Cody. Oba piestiky boli tusim 16 + 16mm. V durhej verzii to menili za 16 a 15 a pre Guidy tusim 15 a 14. Vo vysledku sa kludne stane, ze jednopiestikova brzda je o proste silnejsia. Ale 4 a viac piestiky maju zas (mali by mat) lepisu davkovatelnost, event. ine vyhody (uz neviem popisat). No, na aute som mal 8 piestiky a teda .. co ja viem.. Akoze hej, ale ... proste dobre kotuce, dobre platnicky, osvedcene brzdy a neriesit 100g naviac na brzdach.

Inak :y: .. ze sa tym zaoberas :)
02.09.2019 - 20:29:12
01
keyboard_arrow_up