V jendoduchosti plati: kolko krat mas vacsiu plochu piestikov v strmeni oproti pistiku v brzdnej packe, tolko krat sa zosili sila ktorou brzdis. Dlzka a tvar packy dalej zvecsuje paku, akou tlacis na piestik. A kotuc zvacsuje brzdny moment - rameno na ktore brzdny strmen posobi.
Ano, zakladna poucka hyraulickeho prenosu sily. Zial, prax tak jednoducha nie je. Neboli by to experti vyrobcovia, co by v tomto nespekulovali
a nedo** to .. viz. Sram.
Ale ine je v praxi problem u 4piestika a to napr. dost rieisli pri Avid Code, ze ta sila, ktora tlaci na piestiky nie je rovnomerna pre oba. Potom to vyzera, tak, ze zjazdujes dosticky do sikma. To boli prve Cody. Oba piestiky boli tusim 16 + 16mm. V durhej verzii to menili za 16 a 15 a pre Guidy tusim 15 a 14. Vo vysledku sa kludne stane, ze jednopiestikova
brzda je o proste silnejsia. Ale 4 a viac piestiky maju zas (mali by mat) lepisu davkovatelnost, event. ine vyhody (uz neviem popisat). No, na aute som mal 8 piestiky a teda .. co ja viem.. Akoze hej, ale ... proste dobre kotuce, dobre platnicky, osvedcene
brzdy a neriesit 100g naviac na brzdach.
Inak
.. ze sa tym zaoberas