Zkus to střiknout čističek na brzdy. Jinak opravdu vyměnit jedině desky, případně kotouč
01.09.2019 - 08:27:46
01
Palo7 napísal:
Zkus to střiknout čističek na brzdy. Jinak opravdu vyměnit jedině desky, případně kotouč

Jojo. Někdy pomůže..Naposled co mě pískaly tak nepomohlo nic než koupit nové.. Jsou ještě jiné možnosti.. Základ je proč to píská..Pokud jsou brzdy znečistěné, tak první pomoc je odmašťovač brzd, Pak je možné trochu šmirglem strhnout povrch a hranky a nebo destičky vypálit v ohni, nad svíčkou .pokud nic nepomůže tak nové...Pokud jsou nové můžou ještě sednout
01.09.2019 - 08:45:11
00
Palo7 napísal:
Zkus to střiknout čističek na brzdy. Jinak opravdu vyměnit jedině desky, případně kotouč

Jojo. Někdy pomůže..Naposled co mě pískaly tak nepomohlo nic než koupit nové.. Jsou ještě jiné možnosti.. Základ je proč to píská..Pokud jsou brzdy znečistěné, tak první pomoc je odmašťovač brzd, Pak je možné trochu šmirglem strhnout povrch a hranky a nebo destičky vypálit v ohni, nad svíčkou .pokud nic nepomůže tak nové...Pokud jsou nové můžou ještě sednout
01.09.2019 - 08:45:15
00
Tak jsem si naběhl - manželka chce taky ekolo :D

Ten prodejce má v nabídce ještě Kellys Theos EN verzi, velikost M, taky testovací, 1500 najeto, model 2018 za 65K, to je to co máš asi ty radohanno. Má to vidlici Yari RC 27,5+ Boost 170 mm, takže o dva cm víc než ta AM verze co jsem koupil, zadní tlumič ROCK SHOX Deluxe RT, DebonAir / Rapid Recovery / Open-Pedal / Trunnion Mount (205x65mm), řazení XT DI2.
To je to co máš ty Radohanno?
Psal jsi, že se to dá naštelovat tak, aby to fungovalo i mimo velký terén. Je to seřízení hodně složitý? Chápu správně, že nevýhoda těchhle velkých zdvihů je v tom, že na silnici třeba do kopce se to může houpat tak, že jízda bude nepříjemná?
02.09.2019 - 18:22:23
01
Jde jezdit na všem, ale .....
Na druhou stranu chápu, že jdeš po ceně. Jen aby jsi nelitoval. Jestli je žena drobná, tak určitě úplně neoceni těžký enduro. Na kterém bude navíc skoro nemožné nastavovat citlivost na lehký terén.
02.09.2019 - 18:35:40
00
myk napísal:
Tak jsem si naběhl - manželka chce taky ekolo :D

Ten prodejce má v nabídce ještě Kellys Theos EN verzi, velikost M, taky testovací, 1500 najeto, model 2018 za 65K, to je to co máš asi ty radohanno. Má to vidlici Yari RC 27,5+ Boost 170 mm, takže o dva cm víc než ta AM verze co jsem koupil, zadní tlumič ROCK SHOX Deluxe RT, DebonAir / Rapid Recovery / Open-Pedal / Trunnion Mount (205x65mm), řazení XT DI2.
To je to co máš ty Radohanno?
Psal jsi, že se to dá naštelovat tak, aby to fungovalo i mimo velký terén. Je to seřízení hodně složitý? Chápu správně, že nevýhoda těchhle velkých zdvihů je v tom, že na silnici třeba do kopce se to může houpat tak, že jízda bude nepříjemná?

Nemyslím že by byla jízda nepříjemná..Klasika u vzduchových vidlic je možnost nafoukat kolik chceš..Pokud by jste nechtěli až tak moc houpavé, tak lze vždy fouknout SAG třeba jen na 20% zanoření. Ale nedělal bych to..Moje zkušenost je taková že jsem SAG nastavil na 28-30% přesně podle návodu. Předek mi nechodil..Tak v levé noze kde foukáš jsou Tokeny. Plastové bázmeky co zmenšují objem..Měl jsem 2 v kole a jeden v pytlíku..Takže u kola jsou 3ks. Tím lze utlumit vidlici..To je když jezdíš pilu v terénu, aby ti nešla vilde nadoraz... Ale zpět k nastavení.. Tlumič i vidle mají nastavení útlumu..Je tam zajíc a želva.. Mám to nastavené na pomalejší, teda víc na želvu.Záleží na pocitu. Tím se spomalí odskok při dopadu ,ale i trochu to pomůže ,aby jsi nevnímal propružování..Ovšem Yari i Deluxe jsou sofistikované věci a osobně necítím žádné propadání ani houpání. Prostě vidle i tlumič fungují když je potřeba...Stačí nastavit..Jinak také je potřeba u fullu naučit se šlapat do kruhu..Na to pozor..Pokud dupeš do pedálů jen sezhora dolů bude se houpat vše. Ke správnému šlapání do kruhu jsou nápomocné pedály SPD. Ty tě vedou a šlapeš kruhově a v každé poloze máš tlak.. jde šlapat jen jednou nohou..Někdy si druhou protahuju..Atd.. Kluci co jezdí znají..tak snad pochopí že to tak sáhodlouze vysvětluji.. No a nakonec lze vše zamnknout...Jinak špek je přehazka..Di2. řazení na elektriku je fajn. práská to tam ty kvalty krutě.. Lze to nastavit přes mobil..Rychlost řazení..Mám střední.. Max rychlost je jako u ferrari. Ladění na střed taky přes menu na kole..No paráda..Nikdy neměníš lanka.. Až do doby než se to pos... :-) .cena je rozumná..Původní 129900kč já koupil nové loni za 105900kč.. Mám najeto 3000 a měnil jsem řetěz a kolečka 11 a 13 a desky.. Jinak pokud ty desky vržou..Já koupil ty Shimano ZEE s chlazením..A je to lepší...Pokud jsi movitý a máš chcechtáky tak udělej manželce radost.. Společné výlety jsou fajn...Jinak pokud mrkneš na jiné kola tak hmotnost fullů je převážně 23-25 kilo. Kellys není nijak těžký..Má baterku zvlášť.. Kola s integrovanou baterií mají o 2 kila víc..A ten zdvih 170mm ani necítíš..Prostě máš prdel v péří..Jezdím 80% asfalt a přesto mám enduro..
02.09.2019 - 19:39:56
00
Radohanno: zapomínáš na vliv úhlu na tlumení. Ty 170mm vidlice se skosenou geo, se 60kg kráskou budou na polní cestě tlumit úplně na prd. Proste to kolo a ty komponenty jsou pro tvrdé zacházení a pak funguji. Taky 25kg je dost poznat třeba proti 22kg, což spousta fullů se 120mm zdvihem má. Pokud má peníze, tak bych radši za cca 80 koupil nový, klidně hůře osazený, ale pro jeho účely vhodnější kolo.
02.09.2019 - 19:56:04
00
Palo .Už nejsem nejmladší.. Takže moje jízda je poklidná. Moje minulé kolo bylo GT iDrive5 zdvih 130mm a to byla žehlička.. Theos je živé kolo a nezdá se mi že by tlumilo na prd. Pravda jsem těžký.. Prostě má možnost to vyzkoušet..To bude asi nejlepší..Pokud jí to nastaví na její hmotnost uvidí sama... Jinak o toho kellyse píšou 21,6kg, Rock machine blizz 24,2,https://www.youtube.com/watch?v=OZheqEdd9tA&t=447s
02.09.2019 - 20:43:16
00
Kluci díky za názory, beru to vážně.
Palo7: Ono se to má tak, že jsem vlastně až teď zjistil, že bydlím v terénu. Od nás vede jediná silnice 3km z kopce, 200 výškových metrů dolů k řece. Na všechny strany mám kopce a lesní a polní cesty, ale jen jedna cesta má srovnanej povrch se štěrkem a i na tu musím jet nejprve po vymletý kamenitý cestě. I do města musím terénem, když nechci po tý jedný silnici. Ostatní jsou totiž cesty po loukách, jen vlastně koleje od traktoru. Já jsem na kole vlastně nejezdil proto, že na klasickém kole jsem musel vzít auto, nandat nosič, jet na cyklostezku k řece a to jsem vůbec nedělal. Až teď, když jsem na základě vašich rad koupil 27,5+ jsem pochopil, že to proti klasický 29" obrovskej rozdíl ve stabilitě, kterej na těch cestách co tu mám prostě poznám i já, necyklista.
K hmotnosti: ten Kellys má 21,75kg, což je super, to má HT Apache s Boschem, po kterém jsem původně pokukoval. Takže zrovna u tohohle kola je váha dobrá.
K variantě: Za 80 litrů to ale nebude full, ty na 80ti v podstatě začínají. Je mi jasný, že je o tom, jestli žena by chtěla jezdit spíš po silnicích, ale jestli se bude chtít jet projet od baráku, tak se terénu nevyhne.

Ale Palo, máš možná pravdu s tím tlumením u lehkých lidí. Já vážím 68kg a dneska jsem jel z kopce přesně po tý luční cestě a od 12-14km/h už to vidlice nedokázala vyžehlit a okolo 20km/h to už vibrovalo fest. Zadní tlumič byl docela dobrej, ale řidítka to nepobraly i když jsem zkoušel nastavit různě. Ale jak nemám zkušenosti, tak nevím, jestli je to při týhle rychlosti normální, nebo jestli je to jen blbě nafoukaný a nebo jestli je to to, o čem píšeš, že to kolo je pro mě příliš sportovní. Na druhou stranu, po štěrkový upravený lesní cestě jsem jel 27 km/h bez vibrací, tak tipuju, že ty vidlice hrbolatý terén jako je jízda přes drny trávy vyžehlí jen do určité rychlosti?

SPD pedály určitě nebudu dávat, to bych si strašně rozbil hubu. :) Ono se to nezdá, ale já tu mám fakt velký kopce a jelikož to neumím, tak si často musím zastavit, protože se bojím to dolů sjet nebo naopak mi začne do kopce podhrabávat na hlíně zadní kolo.
02.09.2019 - 21:01:57
00
Myk.. mrkni na to jak máš nastavený ten sag a kolik se ti noří vidle..Přesně toto jsem řešil na začátku..Vidle na prd..Vyndal jsem tokeny a paráda...https://www.youtube.com/watch?v=YeVYhHsBxuE https://www.youtube.com/watch?v=gAvb93sY-cA dělá to moc..A taky dole nastavení útlumu..pokud vibruje možná se ti jen rychle vrací vidle..polaboruj s tím..je to na chvílu..Já ladil cca 5 výjezdů.. taky jsem ladil posed..další věc..Správně naldit posed.. sedlo a řídítka..Udělá to fakt moc https://www.youtube.com/watch?v=I8lJYr8RHtM. Mrknu na video a pak se nestačím divit jak to funguje..kluci ví o čem mluví...Právě že dnes se hodně stírají ty zdvihy..Dříve bylo croscountry 100mm, enduro 130 a sjezd 150?? ale pak se zdvihy začaly zvětšovat.. Dnes je croscoutry klidně 130. Enduro se bere 130-150-170. sjezd 200.. Zjednodušil jsem to ..U ebiků zdvih není tak směrodatný jako u klasiky..etl jsem i dost testů v časopisu Biker a přesně tam říkali že mnohdy kolo se zdvihem 170 je obratnější než kolo co má jen 130mm. a Kellys nemá moc položenou vidlici...
02.09.2019 - 21:19:50
01
Příjde mi to podobné

Prílohy:

Resize_P290310_16.27.jpg
Resize_P290310_16.27.jpg 88.84 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20190331_171953.jpg
IMG_20190331_171953.jpg 2 MiB thumb_up0thumb_down

02.09.2019 - 21:41:52
00
Dík, na ty tokeny se kouknu až koupím pumpičku na vidlici. A taky až toho projedu víc, zatím teprve objevuju, co budu jezdit. Jestli to správně chápu, pokud bych jezdil těžší terén, tak tam naopak ty tokeny mít musím, protože bych jinak dorazil vidlici na doraz. Přiznám se, že je to pro mě nová hračka, tak na tom dost blbnu a zkouším ledacos a pár výmolů už jsem vymetl.
Zkusím zatím nastavit ty odskoky, on mi to ten chlapík při předání kola ukazoval, ale úplně jsem zapomněl, že to tam je.
02.09.2019 - 21:56:31
01
Přesně tak.. kdyby jsi s tím skákal dropy tak ten token zabrání tomu aby vidle šla na doraz.. ke konci zdvihu se zvětší progresivita... Pokud jezdíš jen terén tak vidlice nevyužije zdvih.. mě šla třeba jen na 60% zdvihu.. Takže se zdála jakoby byl zdvih jen 13cm a ten rychlý odskok je taky znát.. pokud máš na králíka vidlice se velmi rychle vrací a příjde ti že tě mlátí do ruk.. Když trochu zpomalíš rychlost vracení po nárazu je to lepší. https://www.youtube.com/watch?v=sVPvLnVM9Mw
03.09.2019 - 03:58:22
00
S tim tlumení je to dost složitý a jen tokeny to neřeší, ale můžou pomoct. Na ty jemné nerovnosti má velký vliv právě úhel vidlice, kdy na kolenou vidlicí tlačíš i při malé nerovnosti a tím ti tlumí.
Taky XC vidlice jsou od výroby nastavený na citlivost i pro menší terén a to asi na enduro vidlici nikdy nedocílíš. Zkus se někde projet třeba s vidlicí Reba se 120mm a pak uvidíš.
03.09.2019 - 07:17:10
00
Pod 80tis. je aktuálně ve výprodeji např. Merida, Kross a určitě se najdou i další.
Jezdím sem tam traily, myslím si, že i celkem terén (to takový že tam žádnou ženskou kterou znám nikdy nedostanu ani kolo tlačit, natož na něm jet :-)) a na tohle stačí zdvihy 120mm úplně v pohodě (mám 75kg). Je tedy pravda že velky skoky nedávám a ani neplánuji ;-). Zkoušel jsem dost kol a pokud bych měl brát pro sebe ideál, tak by to bylo asi 130-150mm (záleží na kole). Ono ten zdvih, bývá většinou spojen s jinou kategorii kol a tím i posedem, úhlem šlapání atd. Předpokládá se, že na kole se zdvihy 120mm bude s jezdit i výlety a na kolo 170mm budeš prasit těžký terén (tedy položena vidlice, jiný úhel sedlovky atd.). Mezi různými vidlicemi (RS, Fox, Suntour a jejich řadami) je taky velký rozdíl a navíc to pro různé výrobce kol umí rovnou nastavit (vnitřnosti, který si nezměníš, nebo jen za draho). Testuj dokud máš možnost ;-)
03.09.2019 - 07:37:19
00
keyboard_arrow_up