Kluci díky za názory, beru to vážně.
Palo7: Ono se to má tak, že jsem vlastně až teď zjistil, že bydlím v terénu. Od nás vede jediná silnice 3km z kopce, 200 výškových metrů dolů k řece. Na všechny strany mám kopce a lesní a polní cesty, ale jen jedna cesta má srovnanej povrch se štěrkem a i na tu musím jet nejprve po vymletý kamenitý cestě. I do města musím terénem, když nechci po tý jedný silnici. Ostatní jsou totiž cesty po loukách, jen vlastně koleje od traktoru. Já jsem na kole vlastně nejezdil proto, že na klasickém kole jsem musel vzít auto, nandat nosič, jet na cyklostezku k řece a to jsem vůbec nedělal. Až teď, když jsem na základě vašich rad koupil 27,5+ jsem pochopil, že to proti klasický 29" obrovskej rozdíl ve stabilitě, kterej na těch cestách co tu mám prostě poznám i já, necyklista.
K hmotnosti: ten Kellys má 21,75kg, což je super, to má HT Apache s Boschem, po kterém jsem původně pokukoval. Takže zrovna u tohohle kola je váha dobrá.
K variantě: Za 80 litrů to ale nebude full, ty na 80ti v podstatě začínají. Je mi jasný, že je o tom, jestli žena by chtěla jezdit spíš po silnicích, ale jestli se bude chtít jet projet od baráku, tak se terénu nevyhne.
Ale Palo, máš možná pravdu s tím tlumením u lehkých lidí. Já vážím 68kg a dneska jsem jel z kopce přesně po tý luční cestě a od 12-14km/h už to
vidlice nedokázala vyžehlit a okolo 20km/h to už vibrovalo fest. Zadní tlumič byl docela dobrej, ale řidítka to nepobraly i když jsem zkoušel nastavit různě. Ale jak nemám zkušenosti, tak nevím, jestli je to při týhle rychlosti normální, nebo jestli je to jen blbě nafoukaný a nebo jestli je to to, o čem píšeš, že to kolo je pro mě příliš sportovní. Na druhou stranu, po štěrkový upravený lesní cestě jsem jel 27 km/h bez vibrací, tak tipuju, že ty vidlice hrbolatý terén jako je jízda přes drny trávy vyžehlí jen do určité rychlosti?
SPD pedály určitě nebudu dávat, to bych si strašně rozbil hubu.
Ono se to nezdá, ale já tu mám fakt velký kopce a jelikož to neumím, tak si často musím zastavit, protože se bojím to dolů sjet nebo naopak mi začne do kopce podhrabávat na hlíně zadní kolo.