siel by som do deoreciek ,dobre brzdy prehodis aj na dalsi bajk a zopar ich este asi vymeni ;)
13.09.2019 - 08:04:00
02
cveko1 napísal:
Ahojte.
neviem sa rozhodnut pre brzdy.
...


Ja by som siel do tych 4 piestov. Skusal som oboje a tie m520 mali vacsiu silu.
13.09.2019 - 10:44:49
00
Minule som otvoril manual od Epiconu (uz ani neviem preco) a nasiel som tam so zdesenim ze mx priemer kotuca 180mm. Priestorovy problem to nieje, cize zrejme ide o paku pri brzdeni. Mam to brat vazne? Poculi ste nikto, ze by odisla vidla, alebo sa vytrhli skrutky, alebo co sa moze stat, ked tam dam 203mm ?
13.09.2019 - 11:19:49
00
M6000 som kupoval synovi na 20.Teraz ma 24 a ma tam tektro a je to podla mna hrozne,cit,nastup brzdenia ..... idem mu tam dat tiez nejake deorecka.
13.09.2019 - 11:37:28
01
Kenai Ja osobne by som to neriskoval. Ta sila je o dost vacsia pri vacsom priemere kotuca (nedavno som nahodil 203 za 180 a je to dost citit). Fungovat to bude a je mozne ze aj celkom dlho, no stale je tam riziko, ze casom sa ti nieco zlomi pocas jazdy. Tipoval by som spoje okolo korunky (krk alebo napojenie vnutornych noh), casom moze zacat pukat ci bude vola, pripadne uchyt na kotuc a skrutky dole co drzia vonkajsie nohy.
13.09.2019 - 11:42:42
02
Tomuto aj tak nerozumiem ja osobne.Predsa napriklad sainty so 180mm kotucom aj tak musia väcsi napor na vidlu vyvinut,ako nejake zakladne tektro s 203mm,nie?
13.09.2019 - 11:50:34
02
kenai , v "najlepsom" chytis rychly vakel na vidlicu a ostatok ako pise filip80
13.09.2019 - 11:51:23
03
Hmm ok tak to beriem vazne. Ale to co napisal Kaper ma logiku. Ak sa jedna o brzdnu silu, ak by som tam dal 4piest tak som podla navodu OK a brzdna sila by bola urcite vacsia, ako pri deore s 203mm kotucom. Tusim namerali 23% narast brzdnej sili pri zvacseni kotuca o 1 cislo a az 40% pri prechode z 1 peist na 4 piest. Ale s tym v tej dobe asi nikto neratal, ked pisal navod v 2014.
13.09.2019 - 12:27:55
00
Nechce sa mi to studovat, ani vyratavat a teda snad nie som v omyle, ale podla mne znamych informacii je narast brzdnej sily ovela vacsi pri zvacseni priemeru kotuca ako pri vymene 2 piestu za 4 piest. 4 piest ma skor vyhodu v lepsiej modulacii a tepelnej odolnosti ako 2 piest a malo vacsia brzdna sila (kvoli vacsej ploche) je vedlajsi benefit.
Cca pol roka dozadu som uvazoval o 4 pieste dopredu (len vymenit prasa) ale po studovani na tuto temu som sa rozhodol pre vacsi kotuc a ten narast sily je velmi vyrazny. Az tak, ze neuvazujem o vymene prasata. :-)
13.09.2019 - 13:08:08
02
Tak to je ale velmi vseobecne 2 a 4 piest.... Kazdy model ma predsa inu silu,ci uz pri dvoj,alebo stvor piestoch.
13.09.2019 - 13:16:33
00
Filip80 Nemas celkom pravdu. plocha piesta je rozhodujuca pre brzdnu silu. Ak zvacsis polchu piesta 2x zvacsis brzdnu silu o tiez 2x teoreticky. Prakticky to tak celkom nefunguje, lebo musis zvacsit aj piest v packach aby si zachoval drahu piestu (vacsi objem pohybujucej sa kvapaliny). 4 peisty maju mensie piestiky ako 2 piest, tiez efektivnost 4 piestu je problematickejsia nerovnomerne rozlozenie sily na platnu ... no prax je taka ze to je len nejaky 1.5 nasobok ale urcite viac ako u zmeny kotuca. Tam ide o zmenou paky z 180 na 203 co je len +13%. Ale je tam aj lepsi odvod tepla cize vo finale je to okolo 20%

Magura MT7 4 piest brzdna sila 99.3 Nm
Shimano Deore 2 piest 69.9 Nm
Moving up from 180 mm to 200 mm rotor not only results in an average 18%
zdroj https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/

Z tohto pohladu by malo byt v navode, nedavajte Maguru a nie nedavajte 203 kotuc
13.09.2019 - 13:20:02
00
Suhlasim s oboma. Debata 2 piest vs 4 piest je velmi vseobecna, kazda brzda je ina plus 4 piesty maju casto krat aj inu paku a tlacia viacej kvapaliny. Ten clanok som cital uz davno, ale je viac menej irelevantny, lebo neudava silu brzd pri roznych kotucoch, len pri nejakom benchmarku. Celkom zaujimave je porovnanie Deore, XT a Zee, kde je 4 piest Zee viac menej v strede.
Nechce sa mi nad tym travit vela casu, v podstate aj 4 piest aj vacsi kotuc zvacsia brzdnu silu, otazne je o kolko a zaroven je tam vela premennych (typ brzd, paka, atd). No ked som to davnejsie studoval, vyslo mi, ze v mojom pripade je lepsie dat vacsi kotuc ako len vymenit strmen za 4 piest a zatial som fakt spokojny.
Kazdopadne ja by som tam nedaval 203 kotuc a ani nejake extra silne kotvy, ci uz 4 piest alebo 2. Ak nechces vela minat, pozrel by som Zee 640, ci starsie SLX (675) ci XT (785), tie najdes za dobru cenu (mozno aj nove niekde). A co sa tyka vykonu v labaku (tiez robil Enduromag), nie su to take kotvy, aby ti znicili Epicona. Kazdopadne budu ovela lepsie ako Tektro.
13.09.2019 - 14:55:42
00
No aby som to zosumarizoval. Problem nie je velkost kotuca, ale brzdna sila, co je celkom vtipne, lebo stavat vidlu tak, ze brzdy nesmu brzdit prilis aby to vidla prezila je tragykomicke. Limitujucim faktorom pre spomalenie by mala byt prilnavost plasta nie kvalita brz, alebo dokonca vidlice. Podla mna chore a zavanajuce porusovanim zakladnych pravidiel bezpecnosti. Keby islo o auto, koto by si ho kupil keby napisali, ze brzdna sila je obmedzena aby to neodtrhlo napravu. I ked boh vie co tie inteligentne asistenty valstne riesia.
13.09.2019 - 17:12:57
00
McLoo napísal:
Ja by som siel do tych 4 piestov. Skusal som oboje a tie m520 mali vacsiu silu.


Nieco som pogooglil a tie m520 sa mi zacinaju pacit cim dalej viac. Pomer cena vykon maju asi naj na trhu a celkovo sa javia kvalitne. Vies mi napisat nejaku osobnu skusenost, co si mal predtym co mas teraz porovnat. Mal si k tomu original BL-M501 ci si menil len strmene ?
Na akych kotucoch si to jazdil ....

Dakujem.
14.09.2019 - 21:28:24
00
Uz asi 4 roky jazdim m675, m8000 som jazdil na strykovom biku a m520 na testovacke. Bolo to na BLIZZARD TRL 90-29 a 180mm kotuce ale presny typ to nepoviem... na dalsich bikoch 180mm vpredu a 160mm vzadu.
Podla mojho subjektivneho nazoru bol brzdny vykon nasledovny
m675<m8000<m520
Tiez som bol z nich milo prekvapeny.
15.09.2019 - 00:11:05
01
keyboard_arrow_up